pablo191f Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 Witam. Właśnie skończyłem montować zestaw hydrauliki SLX m675. W zasadzie była to wymiana z Tektro Auriga Comp. Niestety człowiek głupi i uczy się całe życie. Zamiast zmierzyć oryginały i zamówić odpowiednie długości to wziąłem stockowe (1000 + 1700), gdyż liczyłem, że różnice nie będą duże. Wygląda to tak: Skracać te przewody? Przód jest 20cm dłuższy niż fabryczny, natomiast tył aż 40cm (Tektro były 1300 na tyle). Czy poza beznadziejnym wyglądem i ewentualnym telepaniem się przewodów zbyt duża długość może mieć jakieś inne skutki? Jeżeli już skracać to macie jakieś porady poza przeczytaniem oficjalnej instrukcji Shimano? Mniemam, że nie obejdzie się bez konieczności odpowietrzenia całego układu... Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 Jak dla mnie ewidentnie wymagają skrócenia. To spaghetti przeszkadza w czasie jazdy, haczy o gałęzie i wyciera metal. Skrócenie przewodów to prosta czynność. Wyciągasz (dobrze jest na boku, żeby oleju z klamki nie wylać) kabel, skracasz, nasuwasz baryłkę, wbijasz pin, zakręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2014 Do skrócenia samego przewodu obcinarka do pancerzy się nada? Przy dobrych wiatrach nie zapowietrzy się układ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 Tak nada się. Jest 99 procent szans że zapinając przewód do hamulca nie zostanie on zapowietrzony. Nie potrząsaj klamką po odpięciu kabla. Nie szarp przewodem przy wciskaniu czy wbijaniu końcówek. Najpierw utnij przewód w miejscu gdzie ma być zamocowany do klamki, potem wykręć resztę przewodu z klamki. Z odciętego kawałka będzie wyciekał płyn - jeśli zdołasz go złapać do jakiegoś naczynia i będziesz miał strzykawkę to zbierz do strzykawki te parę kropli i przed podłączeniem przewodu do klamki kapnij po kropli do końca przewodu i do gniazda w klamce trzymając ją wejściem do góry - tak powstałe "lustro" płynu pozwoli na wykluczenie pęcherzy powietrza z miejsca przyłączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2014 W razie czego moge uzyc mineralnego od Tektro? Bo mam buteleczke z zestawu do starych hebli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Października 2014 Udostępnij Napisano 24 Października 2014 Hm raczej bez problemu - w takim przypadku jeśli jednak masz całą porcję to przelałbym hamulec by nie mieszać płynów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 25 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2014 W razie czego moge uzyc mineralnego od Tektro? Nie pogryzą się, może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2014 (edytowane) Dzięki za rady. W wolnej chwili powalczę z tym. EDIT: No i niecała godzina roboty i (chyba) sukces. Jak zawsze najstraszniejszy jest pierwszy raz. Efekt: Cała procedura wykonana zgodnie z Waszymi wskazówkami (w tym temacie, ale także w innych na tym forum). Co ciekawe wydaje mi się, że było trochę powietrza w prawej klamce. Rower kładłem na bok. W przypadku lewej klamki po wyjęciu przewodu od razu widać było olej w tłoku, natomiast przy prawej klamce olej był głębiej. Po dolaniu kilku kropel i zmontowaniu całości klamka jakby trochę twardsza się zrobiła, chociaż może to być autosugestia. W każdym razie operacja przebiegła bez komplikacji. Dzięki wielkie za rady! Piwko się należy Pozdrawiam! do zamknięcia Edytowane 25 Października 2014 przez pablo191f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Puść te przewody ''na krzyż'', tak samo linki od przerzutek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 I przedni przed koroną. Tak żeby dopiero pod podkową przechodził na tył amora. Nie wyciera wtedy korony. No i moim zdaniem ładniej. Tylko trzeba zdjąć albo klamkę albo zacisk i przełożyć między kołem a golenią. Ale w sumie jak lubisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Akurat w Epiconie korona przeciera się straszliwie przy przewodzie poprowadzonym z przodu. U mnie zamalowane, ale jak się przyjrzeć: Swoją drogą, ładne deja vu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2014 (edytowane) Zostanę przy tym układzie co jest Linek od przerzutek nie ma jak zamienić, bo przy rurze podsiodłowej musiałby zrobić kolejny krzyżak. Do przedniego hamulca jest fabryczny uchwyt przy uszczelce kurzowej, więc wydaje mi się, że lepiej tak zostawić. Tył mógłbym przeciągnąć na drugą stronę, ale nie wiem czy sens się już w to bawić i czy nie będzie za krótki przewód teraz @Fenthin: Cóż ja poradzę, że ta naklejka sama się prosi o naklejenie w tym miejscu Edytowane 27 Października 2014 przez pablo191f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 27 Października 2014 Udostępnij Napisano 27 Października 2014 W Epiconie lepiej jest zipem przypiąć. To mocowanie z tyłu do tego pierduśnika spowodowało u mnie otarcie korony z anody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.