malenstwo Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Cześć, Mam do wymiany oba kółka. W sklepie zaproponowali mi taki oto zestaw: koło tylnie: piasta deore M526 około 90 zł obręcz alex dx19 (tu chyba gościu źle zapisał na kartce i to jest chyba dh 19) około 80zł kaseta 8 biegowa albo sram albo shimano 60 zł opony tioga ale modelu nie pamiętam około 40 zł przód: podobna piasta obręcz alex dx19 (tu chyba gościu źle zapisał na kartce i to jest chyba dh 19) około 80zł opony tioga te same co w tylnim około 40 zł docelowo w rowerze ma być osprzęt shimano alivio 2006 a oto pytania : - czy piasty m526 nie zamienić na m530 albo m535 czyli pod tarczówki kiedyś w przyszłości? - czy warto wydawać na deore zamiast alivio? różnica cenowa dość duża - czy w tym przedziale cenowym można coś zmienić w kółkach? rower ma jeździć dużo: zarówno po szosie jak i po lesie, bez żadnych raczej ekstremalnych sytuacji ale kto wie moja waga to 55 wiec troszke mniejsza niż faceta poradzcie blondynce co ma wybrać pozdrawiam Asia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WILK Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Tak na początek zapoznaj sie z zasadami pisania tematu!!!!!! Z tego co piszesz to kółka są dobre i bedą się dobrze sprawować podczas takiego typu jazdy jaki przedstawiłaś.Można by było coś pokombinować zapewne,ale trzeba nad tym posiedzieć.Może ktoś inny przedstawi jakąś inną konfiguracje.Mi się wydaje,ze jak dla Ciebie jest bardzo dobra.Na tych piastach jedynie uważałbym z bardziej ekstremalnymi sytuacjami.Jeśli takich nie bedzie to OK. Kaseta za 60 zł 8 rzędowa;jeśli to sram 5.0 to dobry wybór. Jedna z lepszych kaset,a jeśli nie to postaraj się własnie o piątkę. Możesz zamienic piasty na te które mają mocowanie pod tarcze.Jeśli tak chcesz zrobić to weź te które mają mocowanie tarczy na 6 śrub.Lepiej takie mocowanie niż shimanowski patent center lock.6 srub jest standardem. Ja bym brał Alivio.Zawsze można ją za rok albo dwa zmienić np. na LX lub XT.Takie jest moje zdanie.Deore wydaje mi się,że nie opłaca sie kupować.Lepiej coś z wyższej grupy.Jeden sezon da sie pojeździć.Napisz jaka jest różniaca w cenie pomiedzy Alivio a Deore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malenstwo Napisano 10 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Dzieki wielkie. Jak tylko zrobie podsumowanie to napisze różnice cenową pomiędzy alivio i deorą. pozdrawiam P.S. przepraszam za temat, obiecuje przeczytać wytyczne co do jego tworzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Z tego co sie orientuje 526 jest piastą pod tarcze , tylko ze z mocowaniem centerlock . To jest "pozagrupowa" piasta klasy Deorki Aa i jeszcze jedno . Komplet tych piast kosztuje 99 zl Do ceny dolicz szprychy i zaplatanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Do takich zastosowań (i wagi użytkownika ) te obręcze są stanowczo zbyt pancerne i za ciężkie (rower będzie mułowaty - powoli się rozpędzał). W nawet niższej cenie są obręcze Alexrims ACE18 (o 16% lżejsze ! - a to jest masa rotowana o praktycznie największym promieniu). Ewentualnie jest jeszcze Mavic XM117, (w podobnej wadze co ACE18, lecz bez oczkowania). Co do piast, to również nie widzę sensu dopłacania do Deore, generalnie nie oferują nic więcej jak Alivio oprócz napisu. Opon w ramach jednego producenta jest tyle, że bez nazwy konkretnego modelu nie da się powiedzieć, czy pasuje do planowanego wykorzystywania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 nie zgodze sie z wilkiem, zeby "oszczedzic i za rok wymienic". latwo jest w ten sposob postepowac w przypadku, gdy ma sie doczynienia z latwo demontowalnymi elementami typu przerzutka czy pedaly. zmiana piast pociaga za soba koniecznosc rozplatania i powtornego zaplatania kola co pociaga za soba dosc znaczne koszta (robocizna!, a dodatkowo przy takiej operacji nalezy w zasadzie zalozyc nowe szprychy). ponadto piasty okazuja sie zwykle najbardziej trwalym elementem kol i zadbane zwykle "przezywaja" kilka obreczy i zestawow szprych. dlatego radzilbym na nich nie oszczedzac przesadnie. pomijam juz fakt, ze slabsze piasty wymagaja czestszego serwisowania. co do zestawu przedstawionego przez Ciebie w pierwszym poscie: - nie uwzglednia on cen: szprych, detek, opasek ani zaplotu, czyli min. 50zl do kazdego z kol. - nie podajesz limitu cenowego, wiec trudno jest rozmawiac o konkretnych propozycjach, ale na pewno mozesz, przy tak niskiej wadze, rozwazyc nieco delikatniejsze i tansze obrecze ace18. spokojnie dadza rade, a kola dodatkowo beda lzejsze niz na dh19, co jest dosyc istotne. rowniez radzilbym wybrac piasty dajace mozliwosc mocowania tarczy przy uzyciu 6 srub- roznica w cenie minimalna, a rozwiazanie zdecydowanie bardziej przyszlosciowe. w cenie piast deore mozna kupic praktycznie bezobslugowe piasty novatec na lozyskach maszynowych- rowniez warte rozwazenia. dodano: widze, ze w paru miejscach sie powtorzylem, ale nie widzialem poprzedniego posta piszac wlasnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 10 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2006 Do takich zastosowań (i wagi użytkownika ) te obręcze są stanowczo zbyt pancerne i za ciężkie (rower będzie mułowaty - powoli się rozpędzał). Ja zamierzam kupić właśnie DH19, tyle że ważę 90kg Bardzo ciężkie nie są więc imho sprawa jest do rozważenia (trudniej zepsuć).Można by pokombinować na dwa sposoby: 1) zostać przy cięższej obręczy i spróbować kupić lżejszą (i co za tym idzie droższą) oponę. Teoretycznie lepiej w zestawie obręcz+opona o konkretnej masie mieć lżejszą oponę a cięższą obręcz (trudniej pogiąć i jest co ścierać klockami). 2) pokombinować z lżejszą obręczą, wpadła mi w oko Alexrims CROSTINI M1.1, kosztuje 5zł więcej od DH19 a jest (prawdopodobnie) lżejsza (DH19 538g, CROSTINI 480g). Piszę prawdopodobnie bo różnica wagi jest zauważalna, ale Arnik (http://arnik.com.pl/) podaje że jej masa to 520g może się pomylił... Opon w ramach jednego producenta jest tyle, że bez nazwy konkretnego modelu nie da się powiedzieć, czy pasuje do planowanego wykorzystywania Oczywiście... ja ze swojej strony polecam panaracer dart + smoke (zwijane 2.1), są bardzo uniwersalne w terenie i jak na klocki to mało się zużywają na asfalcie, cena afair 120-130 zł za sztukę jeżdzę na nich od półtora roku i jestem bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malenstwo Napisano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Dzięki, wielkie dzięki. Wiem ze nie uwzględniłam kosztu zaplatania i szprychy ale to raczej koszt stały i tu się za bardzo nie zejdzie z ceny. Zobacze czy mają ace 18 w tym sklepie. Jeśli tak to zastanowie się nad zmianą. Piasty miały być z założenia czarne, więc chyba trudniej coś znaleźć. na razie zastanawiałam się pomiędzy M526 oba koła a M530 i M535 (przód pod tarcze, tył zwykła). Rama nie jest pod tarczówki więc na tył tylko V-brake. Na przodzie wymieni się widelec w związku z czym piasta może być z możliwością zamontowania tarczy. Czy jest jakaś zauważalna różnica w użytkowaniu piast pozagrupową M526 a Deora? I czy Deore są z mocowaniem tarczy na 6 śrub, czy wszystkie tylko na center lock? W planach jest jeszcze zakup widelca przedniego z amortyzatorem. Pozdrawiam Asia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Są deorki z mocowaniem zarowno na centerlocka jak i na 6 srub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WILK Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Napisałem o Alivio,bo kumpel jeździ na nich i sobie chwali.Jego rower jest całkowicie sztywny i jeździ XC,waży 85 kg i piasty to wytrzymują.Dobrze się toczą,brak luzów i są w doskonałym stanie po 2 sezonach,a teraz jest 3 i nic nie zapowiada rozpadu piasty.Więc jakby piasta została zajechana to co najmniej po 2 sezonie. Jeśli miałbym brać Deore a Novateca to oczywiście,że wybrałbym nove. Pozagrupowa a Deore????Nie mam pojęcia,ale jak dla mnie to tylko znaczek. Model M525 Deore ma mocowanie pod tarcze na 6 śrub. Ja na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad novatecami.I to poważnie!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Do jazdy zarówno po szosie jak i po lesie, bez żadnych raczej ekstremalnych sytuacji ale kto wie moim zdaniem zupełnie nie ma sensu kupować piast z mocowaniem pod tarcze. Dobre Vki (zwłaszcza klamki i klocki, szczęki wbrew pozorom nie mają aż tak wielkiego znaczenia) w zupełności starczą Tarczówka byłaby tylko zbędnym balastem/gadżetem zwiększającym atrakcyjność roweru. Nie zgodzę się również z użtkownikiem tichy. W przypadku rozpatrzanego przypadku nawet obręcze Ace18 można uznać za ciężkie i wytrzymałe! Ciężsi i dość agresywnie jeżdżący znajomi jeżdżą na "delikatnych bo lekkich" (jak wynika z Twojej wypowiedzi) Mavicach 717 (lżejszych o 60g od ace18 i 140g! od dh19) i jedyny problem to zużywające się z czasem ścianki boczne (ale to są naprawdę duże ilości przejeżdżanych rocznie i w każdych warunkach kilometrów). Najlepiej jest mieć i lekką obręcz i lekką oponę ;P - naprawdę czuć różnicę w lekkości rozpędzania roweru. Co do opon to jeśli do jazdy po szosie i lesie ale nie w błocie to zapewne jakiś model semi-slicków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 1. Mam z przodu Deore pod tarcze pod 6 srob. Zrobione na niej ok 5 500km. Nie ma ani oznak zuzycia ani tym podobnych. Rozbierałem ją ostatnio ale jak zawsze skrecalem nie dotykajac niczego w srodku bo smar czysciutki. Waże 65kg i wcale nie oszczedzam sprzetu :] 2. Jezeli mnie pamiec nie myli Dh19 kosztuje 99zł a Ace 18 kosztuje 65zł. Proponuje kupic 2x Ace 18 a za zaoszedzona akse kupic lx do tyłu. Jeżdże na takim zestawie z tyłu - Ace 18 + Lx + szprychy mach (trzydzieści dwie). I nie ma problemu z centrowaniem i tym podobnym. piaste tez ostatnio rozbieralem i smar tez był czysty. Ale zaznaczam ze bardzo lubie jeździc po błocie więc nie wiem jakim cudem w srodku piasty sa czyste. Jak masz jakies jeszcze pytania nt tego zestawu itp. wal na gg 1284773 3. moim zdaniem zupełnie nie ma sensu kupować piast z mocowaniem pod tarcze. A moim zdaniem ma to zupełnie sens, przynajmniej piasty przedniej. Ja tak miałem zrobione, że wpierw mialem v'ki i dopiero poooozniej kupilem sobie tarzce na przod i jestem bardzo zadowolony z tego ze od razu kupilem piaste pod tarcze. Kupic nie zaszkodzi, a gorzej jak pozniej tego mocowania zabraknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Chyba nie doczytałeś dalszej części następującej za cytowanym fragmentem! Tam było uzasadnienie dlaczego nie. Ja po rezygnacji z tarczówki (Avida) z prozdu mogłem jeździć z piastą pod tarczę, ale jednak sprzedałem i kupiłem zwykłą, aby posiadać symetrycznie zaplecione przednie koło z równomiernym naciągiem szprych. A przy okazji ciekawostka. Znajomemu w przedniej piaście pod tarczę Shimano M525 pękła oś! Piasta była używana z amortyzatorem i tarczówką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Do jazdy moim zdaniem zupełnie nie ma sensu kupować piast z mocowaniem pod tarcze. Dobre Vki (zwłaszcza klamki i klocki, szczęki wbrew pozorom nie mają aż tak wielkiego znaczenia) w zupełności starczą Tarczówka byłaby tylko zbędnym balastem/gadżetem zwiększającym atrakcyjność roweru. Zestaw do hamowania jest tak dobry jak jego najsłabszy element, pancerze i linki też są ważne. Czasem ,,najsłabszym ogniwem'' jest widelec/rama i wtedy trzeba zakupić booster(y). A co do tarczówki to w okolicach października/listopada kupuję avida na sznurek, jazda zimą na v-kach jest dla mnie zbyt emocjonująca; no i to tempo zużywania się okładzin/obręczy z przodu :034: liczę na to że w perspektywie dłuższego czasu tarcza pozwoli mi zaoszczędzić trochę pieniążków i czasu. Temat tarcze vs v-ki był na tym forum wałkowany wiele razy, konkluzja zaś była taka że _jedynym_ argumentem przemawiającym za v-kami jest niska cena.Najlepiej jest mieć i lekką obręcz i lekką oponę ;P - naprawdę czuć różnicę w lekkości rozpędzania roweru. nie zapominajmy o lekkiej dętce (koszt ok 20zł).Co do opon to jeśli do jazdy po szosie i lesie ale nie w błocie to zapewne jakiś model semi-slicków. Teraz ja się nie zgodzę... imo s-slicki nie są dość uniwersalne, fajnie je mieć co najwyżej jako drugą parę opon... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 imo s-slicki nie są dość uniwersalne, fajnie je mieć co najwyżej jako drugą parę opon... no cóż, Ritchey SpeedMax Alfa/Omega to są raczej semislicki a jednak dało się w maju, podczas roztopów w wodzie i błocie wyjechać na i zjechać z Turbacza. A zapewniają cichszą i lżejszą jazdę po szosie niż w pełni terenowa opona. fajnie jako drugą parę opon to mieć jakieś wąskie slicki (całkiem gładkie) na jakieś dalsze szosowe wypady góralem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Chyba nie doczytałeś dalszej części następującej za cytowanym fragmentem! Tam było uzasadnienie dlaczego nie. Doczytałem, nawet kilka razy przeczytalem posta. Ale i tak zostaje przy swoim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 no i to tempo zużywania się okładzin/obręczy z przodu liczę na to że w perspektywie dłuższego czasu tarcza pozwoli mi zaoszczędzić trochę pieniążków i czasu. owszem, obrecz zuzywa sie mniej, ale za to szybciej zuzywaja sie szprychy. a w tarczowkach trzeba tez wymieniac klocki (i teoretycznie tarcze, chociaz te ostatnie sa raczej trwale) i przede wszystki tarczowke trzeba kupic. sadze, ze nie zaoszczedzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.