adus10 Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Witam, Postanowiłem wyciągnąć z piwnicy stary rower i odnowić, żeby nadawał się do jazdy. Jest to rower Romet Lider, kolarka. Leżał w niej dobre 13 lat, jak nie więcej. Mógłby mi ktoś napisać za co mam się zabrać (co posmarować, wymienić itp.), aby to cacko dobrze chodziło? Rdzy na nim nie widać, ale i tak go wypoleruje i omaluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gacus2004 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Poczytaj forum dokładnie,sporo było napisane o konserwacji i odnawianiu rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Zrób zdjęcia tylnej zębatki, Ząbków korby aby określic stan zużycia elementów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
94ostry Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Teź kiedyś coś takiego robiłem Moja taktyka:- rozebrać wszystko na części (bez rozplatania kół)- wyczyścić- składać i smarować co trzeba, i ewentualnie wymienić krytycznie zużyte elementy Moim skromny zdaniem należy rozebrać i nasmarować piasty, przeczyścić tylną kasetę/wolnobieg/zębatkę. Łańcuch najpierw wymyć w benzynie, a potem również nasmarować bo pewnie ciężko będzie go ruszyć od tak. Dodatkowo trzeba coś zrobić z korbą. Również bym ją rozebrał i nasmarował (suportu to tam pewnie nie ma). To jest taki początkowy pakiet reanimacyjny. Potem będzie trzeba zrobić coś z kołami -sprawdzić szprychy itd. Równocześnie należy pamiętać o układzie kierowniczym - trzeba wyczyścić i nasmarować. No i hamulce... pewnie linki w pancerzach mogą być nie do ruszenia po takim czasie, a klocki łyse (do wymiany). Na koniec zostawiłbym sobie kosmetykę ramy - oprócz czyszczenia jakieś malowanie czy coś w tym stylu.Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adus10 Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Zrób zdjęcia tylnej zębatki, Ząbków korby aby określic stan zużycia elementów. Postaram się zrobić wieczorem. @94ostry, bardzo dziękuję Ci za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Tak po kolei to proponuję: Sprawdzić, czy rama jest prosta. Nie chciałbyś prostować ramy po malowaniu. Łożyska suportu i kół: wyczyścić, wymienić co zużyte. Części są ogólnodostępne i tanie, tylko przy zakupie obejrzyj dokładnie. Nówki-sztuki potrafią być nieźle zardzewiałe. Taka jakość. Jak masz plastikowe (czarne) piasty w kołach, to niestety miski są raczej niewymienialne. Potem nasmarować i złożyć. Nie wkładaj łożysk w z koszyczkami. Włóż same kulki. Koszyczki to najbardziej awaryjna część. A potem ich kawałki są mielone przez kulki niszcząc wszystko wokół. Musisz włożyć tyle kulek ile się da ale z lekkim luzem Koła: po złożeniu piast sprawdź wycentrowanie, ew. popraw. Zanim założysz opony sprawdź, czy któraś ze szprych nie wystaje z nypla, bo będziesz łatał dętkę. Rozmiar opony o ile pamiętam to 24”x1 3/8. Wybór nędzny ale da się kupić Stery: wyczyścić nasmarować złożyć. Górna nakrętka jest prawdopodobnie na klucz hakowy.Upierdliwa w dokręcaniu i odkręcaniu. Proponuje kupić za 7-8 zł zestaw sterów 1” z nakrętką 6-kątną i ją założyć. Jak masz mostek ze srubą imbusową, to nie wal w nią stalowym młotkiem, bo rozbijesz brzegi gniazda tak, że klucza potem nie wlozysz. Uderzaj przez klucz lub deskę lub plastikowym młotkiem itp. Hamulce: wymienić klocki (pewnie stwardniały), linki, pancerze. Linki potrzebujesz szosowe, jest inna końcówka niż w MTB. Jak masz aluminiowe szczęki to dokładnie obejrzyj miejsca, gdzie sprężyna rozpychająca szczęki opiera się o aluminiowe kołeczki. Ona je pięknie wyciera. Jak są wytarte, to będziesz miał kłopot z wyregulowaniem odstępu szczęk, jak przetrze do końca to szczęki do wymiany. Za 10 zł kupisz "płynny metal aluminium” i elegancko zregenerujesz te kołki. Napęd: wolnobieg (masz pewnie 5-rzędowy) możesz wymienić na typowy 6-cio rzędowy. Wchodzi bez problemu. Korba powinna być OK. Gdybyś musiał wymieniać to zwróć uwagę na 2 rzeczy. Po pierwsze to mały rower młodzieżowy i ma długość ramion korby 140 albo 145mm. To nie jest powszechny rozmiar. Po drugie na rynku są korby z ramionami 145mm i blatem ok. 44 zębów (takim jak do Lidera) ale do rowerów jednobiegowych (chyba do składaków czy jakichś miejskich). Nie założysz na nie łańcucha do przerzutki. Łańcuch proponuje nowy, bo stary pewnie zdrowo zardzewiał. Wymień linkę i pancerz przerzutki Malowanie: jak nie ma rdzy to nie maluj. Zostaw oryginał. Udanego remontu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 foty foty foty foty.... ale trzeba rozkręcić i wyczyścić nasmarować to na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
94ostry Napisano 3 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2014 Właśnie - zapodaj jakaś fotorelację z tego remontu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.