JaniXX127 Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Witam. Na wiosnę planuję kupno mojego pierwszego fulla, będę raczej szukał czegoś używanego bo myślałem o czymś do 2000 - 2300 zł. Wiem że to mało, nawet bardzo na fulla. Typ jazdy to takie amatorskie enduro ale przy nowym rowerze myślę żeby się trochę bardziej podszkolić. Kolega kupił niedawno Gianta AC i wydaje mi się dosyć spoko. Przeglądając allegro natknąłem się na Rockridera 9.1, wiem że to masówka Decathlon'a ale rama wydaje się dosyć wytrzymała, podobna do gianta. Są jeszcze krossy sign fr1 i fr2 ale nie wiem o nich za dużo. Czy ten rockrider nadałby się do takiej jazdy? Może rozglądać się za jakimiś innymi markami i modelami w tej cenie?
zgodny Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 ja bym to ci proponował ten rower fajna maszyna jak masz możliwość tam pojechania http://olx.pl/oferta/rower-gorski-mtb-trek-fuel-70-na-deore-xt-full-manitou-rockshock-CID767-ID7sYjp.html#f260cf16f1
Wierzbek Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Spoko ten fulik, ale co tak tanio ? Z racji tego że to temat o taniego fula, chciałbym zapytać przy okazji ile kosztuje najtańszy nowy full? Chodzi mi o najtańszy znany większej grupie ludzi ?
tobo Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Ten trek to bardzo stary model, do tego kiepsko ubrany w graty - widelec czy hamulce. Firma do momentu wprowadzenia nowego systemu abp miała kiepskie pojęcie o robieniu rowerów amortyzowanych. Jest to rower z kategorii xc, damper nie posiada blokady co osobie zainteresowanej takim sposobem eksploatacji może utrudniać życie. Ostatni rocznik produkcji takiego modelu to 2006.
MikeSkywalker Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Kloce pokroju Gianta AC czy Signów bym sobie odpuścił. Z tanich mógłbyś popatrzeć na Kony Coiler, Coilair czy Spece Big Hit. Niemniej jednak 2 tysiące na fulla to ciągle mało, zwłaszcza do enduro. A najtańsze nowe to raczej Rockridery.
Piksel Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Odpuść sobie, nie kupisz niczego sensownego za cenę używanej ramy FS. Albo HT, albo musisz dozbierać przynajmniej te 1000, żeby kupić coś co można nazwać fullem,
TrzecieKolo Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Nowy full to na pewno nie w tej kwocie. Chyba, że atrapa roweru Na używkę trochę mało, ale na upartego da się coś znaleźć. Napisz co dokładnie chcesz robić na tym rowerze.
szybkilopez Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Jak już to coś takiego http://olx.pl/oferta/nicolai-full-dh-downhill-dirt-marrzocchi-bomber-hydraulika-fox-CID767-ID7wSy3.html#80e3271ee3 szybko go nie zajeździsz
JaniXX127 Napisano 22 Października 2014 Autor Napisano 22 Października 2014 A jakby kupić ramę z damperem i na razie włożyć amortyzator ze starego roweru czyli XCR 100mm skoku? Kola i hamulce też musiałbym kupić bo na razie jeżdżę na v-brake. http://allegro.pl/rama-sign-fr1-alu-damper-hak-frs-dh-i4706034555.html http://allegro.pl/azonic-eliminator-dh-fr-i4700895259.html
Mod Team durnykot Napisano 22 Października 2014 Mod Team Napisano 22 Października 2014 Te ramy ( szczególnie ta druga) są zaprojektowane pod znacznie większy skok. 100 mm to jakieś 30-50 mm za mało. Nie kupuj na siłę, jeśli nie dysponujesz stosowną wiedzą w tym temacie. Chyba ,że lubisz kupować stare starocie lub zajeżdżone ramy.
JaniXX127 Napisano 22 Października 2014 Autor Napisano 22 Października 2014 A coś na sztywnej ramie, żeby nadawało się pod enduro? Nie jeżdżę tylko na zjazdach, zależy mi też aby na podjazdach w miarę się jechało. Może nie wartko kupować? Aktualnie mam Kandsa Energy 1300 na ramie 17". Wersja z 2009 - 2010 roku, czyli z tą "grubą" ramą. Byłby on dobrą bazą, żeby zbudować enduro, wsadzić do niego amortyzator 130mm skoku? i oczywiście wymiana kół i hamulców bo teraz mam jakieś beznadziejne. dokładnie ten: http://oi57.tinypic.com/312e0rr.jpg
c1ach Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Zmiana kół i hamulców nie zmieni tego roweru w enduro, dodatkowo geometria będzie popaprana. Jeśli naprawdę rozważałeś tą opcję, to budzi wątpliwości czy potrzebujesz ramy z ogromnym skokiem. Może coś mniejszego będzie ok? Takie kombinacje nie wychodzą na dobre. Zobacz link poniżej. Całkiem pełnoprawny full (nie jest to enduro), ale niestety całokształt totalnie zmarnowany przez modyfikacje typu zwiększanie skoku i katorżnicze użytkowanie. http://allegro.pl/gt-i-drive-4-0-sram-x0-za-1-5-ceny-force-sensor-i4716608137.html
JaniXX127 Napisano 22 Października 2014 Autor Napisano 22 Października 2014 W sumie to ten XCR wystarcza do takiej jazdy jak teraz ale rama trochę budzi zastrzeżenie. Przeżyła parę niewielkich skoków podczas zjazdów ale to rama XC. Może zrezygnować z fulla i nie iść w duże koszta bo profesjonalnie nie jeżdżę? Zmienić tylko ramę a amortyzator zostawić chwilowo taki jak jest, potem ewentualnie zmienić na XCR 120 z nowej serii. W oko wpadła mi rama Kross Sign DS, rozmiar 17 http://allegro.pl/rama-kross-sign-ds-stan-bdb-i4693903500.html
c1ach Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 To już rozsądne koszta i mała strata przy ewentualnym rozmyśleniu się za jakiś czas. Rama na tyle znana i oklepana, że ze znalezieniem opinii nie będzie problemu. Sprawdź temat zmiany skoku w Suntourze, bo pewnie jest taka możliwość. Ale najlepiej byłoby i tak wsadzić jakiegoś używanego amorka, np. Marzocchi Drop Off jednopółkowego.
JaniXX127 Napisano 22 Października 2014 Autor Napisano 22 Października 2014 Ok. W takim razie rozmyślam się z fullem. Przez zimę poszukam jakichś ram a na nowy sezon cos poskładam.
nopel Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Nie polecam wyciągania XCR'a, robią się luzy. Miałem wyciąganiętego na 120mm i czuć było brak sztywności. Co do ram do enduro... hmm.. ciężka sprawa. No jest Eccentric, od NS'a, ale to wysoka półka, rama stalowa, piękna, ale i droga. Jest Phantom od dartmoora, zalecany skok widelca 100-130mm, także takie am, rama znana i polecana. Co do ram Sign FR - Nie polecam, FR to dosłownie kloc a nie rama, nie ugina się to zbytnio, waży sporo, a i geometria totalnie beznadziejna.Sign DS? Nic takiego. Rama jak rama. Znam kilka osób co skaczą na tym, raczej nikt nie połamał. Ale ciężka jak do enduro.
MikeSkywalker Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Z najtańszych ram będzie pewnie Dartmoor Hornet czy Primal - idzie kupić za ok. 600 zł a do enduro w formie XC z jakimiś skokami na pewno się nadadzą.
JaniXX127 Napisano 23 Października 2014 Autor Napisano 23 Października 2014 Ten Dartmoor Primal mi się podoba. Wybrałbym rozmiar M lub L (raczej L), żeby nie była taka malutka. Składając na niej rower mógłbym wykorzystać część podzespołów z tego Kandsa? Głównie myślę o korbie, sterach, amortyzatorze (na 1 sezon) i klamkomanetkach. Części, które bym kupił: koła (tu nie wiem jakie wybrać, najlepiej jakieś w cenie 250 - 300), hamulce (Avid bb5 mechaniczne), kaseta. Co byłoby mi jeszcze potrzebne?
MikeSkywalker Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 Nie wiem czy takie przekładanie Ci się opłaca. Dużo łatwiej będzie chyba sprzedać cały rower i poszukać używanych części. Ale XCR możesz na chwilę zostawić tylko musisz kupić stery bo Primal ma główkę "tapered" a XCR pewnie rurę 1 1/8. Klamkomanetki mogłyby zostać przy mechanicznych tarczówkach ale chyba lepiej w podobnej cenie kupić jakieś używane hydrauliki. Korba raczej odpada, lepiej kupić coś innego niż na kwadrat.
JaniXX127 Napisano 23 Października 2014 Autor Napisano 23 Października 2014 Korba byłaby tylko chwilowo, żeby nie iść od razu z koszta. Wymieniłbym ją jakoś w połowie sezonu. Możesz przybliżyć z tymi sterami, bo nie bardzo się orientuję. I ile trzeba wydać na takie stery?
MikeSkywalker Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 http://dartmoor.pl/hardware/stery/flash coś takiego, stery do główki tapered pozwalające montować rurę 1 1/8. Myślę że koło stówki też by coś znalazł.
JaniXX127 Napisano 23 Października 2014 Autor Napisano 23 Października 2014 http://allegro.pl/vp-a98as-149g-1-5-do-1i1-8-polzintegrowane-mtb-i4699497511.html A coś takiego? Zależy mi na niskiej cenie. Czytałem też gdzieś że można kupić 2 komplety sterów 1 1/8 i 1,5.
MikeSkywalker Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 To mi wygląda na redukcję do montowania sterówki 1 1/5 w główce 1,5.
JaniXX127 Napisano 24 Października 2014 Autor Napisano 24 Października 2014 Dobra, na razie trzeba pozbierać kasę i na wiosnę coś złożę. Najpierw wezmę parę części z kandsa żeby od razu nie wydać tyle kasy a później w trakcie sezonu wymienię.
JaniXX127 Napisano 25 Października 2014 Autor Napisano 25 Października 2014 Mam jeszcze jedno pytanie. Ceny podzespołów, są dosyć drogie, zwłaszcza amortyzator (jeszcze nie wiem czy xcr zostanie) i kola jakbym nie chciał zostawiać. Może bardziej opłacałoby się kupić jakiś rower z fajnymi podzespołami i jakąś małą ramą, np do dirtu i zmienić ramę na dartmoora? Myślałem o krossie sign ds i podobnych, na tablicy można znaleźć w niskich cenach. W tedy nie rozbierałbym mojego Kandsa tylko sprzedał go w całości. Myślę że 450 - 500 za niego dostanę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.