Manias92 Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Witajcie. Zastanawiam się nad zakupem nowych pedałów platformowych. Czaje się na te http://katalog.bikew...o/13154/pd_mx80 Czy ktoś wie co to znaczy "niewymagająca szczególnej konserwacji uszczelniona kompaktowa oś"? Są tam kulki i konusy czy łożyska toczne? Wie może ktoś jak to wygląda po demontażu? Będą potrzebne jakieś specjalne klucze sh*tmano?
MokryxD Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 https://www.paul-lange.de/suport/shimano/explosionszeichnungen_archiv/PD/PD-MX80-3390.pdf Klasyczne kulki. Z tego co widzę, to nie potrzeba jakiś specjalnych narzędzi.
Hanzo Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Kluczy specjalnych nie potrzeba. Są tak jakby dwa rzędy kulek ale w jednej "obudowie" + mały ślizg + większy ślizg. Minus jest taki, że nie dostaniesz części zamiennych, na przykład głupiej uszczelki, sparcieje na pewno po roku albo po półtora. Jak rozkręcisz to co jakiś czas czekają Cię poprawki, bo się luzuje albo skrzypi. Samej ośki też nie dostaniesz. Może uda Ci się kpić cały zestaw, czyli ośkę ze wszystkimi łożyskami, ślizgami, uszczelkami, ale raczej nie w Polsce. Cena za granicą to około 25 dolców za jedną oś. Generalnie chyba jednak HT AE01, AE02, AE03. Tobo, to co napisałem jest oparte na własnych doświadczeniach z tymi pedałami, a nie na przemyśleniach i przypuszczeniach.
tobo Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Uszczelki Shimano sa raczej dobrej jakosci wiec mysle ze z powodzeniem przetrwaja lozyskowanie nowych modeli.
Manias92 Napisano 21 Października 2014 Autor Napisano 21 Października 2014 Generalnie chyba jednak HT AE01, AE02, AE03. Tobo, to co napisałem jest oparte na własnych doświadczeniach z tymi pedałami, a nie na przemyśleniach i przypuszczeniach. Hanzo a jak Ci się sprawują te HT? Bo jak czytam, że jest tam ślizg to już się luzów obawiam Czyli te shimano to w zasadzie pedały za kilkadziesąt złotych na kulkach z uszczelnieniem od strony korby. Zastanawiam się jeszcze czy nie zdecydować się na jakiś model na 2 łożyskach tocznych uszczelnionych tylko z jakąś zaslepką na gwint a nie ten badziew wciskany.
rzymo Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Kluczy specjalnych nie potrzeba. Są tak jakby dwa rzędy kulek ale w jednej "obudowie" + mały ślizg + większy ślizg. Z PDF-a wynika że budowa jest identyczna jak SPD-ki shimanowskie. A te wytrzymują kilka -naście/-dziesiąt tysięcy kilometrów
Hanzo Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Za krótko żeby powiedzieć cokolwiek o HT.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.