Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

Przypadkowo stałem się posiadaczem Cannondale SL3 ER29. Rower jest w specyfikacji jak poniżej:

cano.jpg

specyfikacja.jpg
Koła w rowerze są inne niż w oryginalnej specyfikacji
Obręcz to Styxx , piasty Novatech D041SB, D042SB
 
Jeżdżę na Cannondale RZ ONE TWENTY 3 na kole 26 i mój nowy rower niestety chodzi bardzo ciężko i topornie w porównaniu do starego. Postanowiłem go nie sprzedawać tylko wymienić graty na lepsze. Na pierwszy ogień do wymianę poszedł osprzęt jak poniżej:
osprzet.jpg
 
Pytanie co by można podmienić aby ten rower lżej się toczył ? Mam wrażenie jakby powietrza w oponach w nim nie było :)
Edytowane przez lester13
Napisano

Dziwne, jak patrzę na opis w Bikeradar co chwila pada hasło lively albo agile.  Pewien jesteś, że to wina roweru, a nie - że tak to ujmę - silnika?

 

Abstrahując, rower ma bazowy osprzęt, który swoje waży.  Wymiana zapewne coś pomoże, ale zamiast na wejściu wydawać prawie 1k na rzeczy nieważne, skupiłbym się na kołach, potem napędzie, potem reszcie.

 

A przede wszystkim wjeździłbym się w duże koło.

Napisano

Dziwne, jak patrzę na opis w Bikeradar co chwila pada hasło lively albo agile.  Pewien jesteś, że to wina roweru, a nie - że tak to ujmę - silnika?

 

Abstrahując, rower ma bazowy osprzęt, który swoje waży.  Wymiana zapewne coś pomoże, ale zamiast na wejściu wydawać prawie 1k na rzeczy nieważne, skupiłbym się na kołach, potem napędzie, potem reszcie.

 

A przede wszystkim wjeździłbym się w duże koło.

 

Rzeczy które wymieniłem na wstępnie uważam za kiepskie elementy. Hamulce przy mojej masie (87kg) nie dawały kompletie rady. Precyzja działania przerzutek też zostawiała wiele do życzenia.

W niedziele zrobiłem na rowerze około 70km, byłem z gościem który ma rower Trek, cena katalogowa coś około 12000.

Przy asfaltowych zjazdach z górki on jechał na luzie a ja musiałem pedałować abyśmy mogli jechać równo, więc nie ma mowy tylko o odczuciu cięzkości.

Napisano

Trudno powiedzieć co jest nie tak, jeżeli rzeczywiście jest nie tak.  Może piasty mają opory, może bazowy napęd daje opór, może ciężkie koła, może hampel ociera, może coś nie tak z zaciskiem, albo zwyczajnie miałeś niskie ciśnienie.  W każdym razie problemu szukałbym tam, gdzie jest to najbardziej uzasadnione - czyli w kołach i napędzie.

 

Co do wymiany osprzętu, rozumiem - ale pytałeś pod kątem oporów, a na te manetki czy hample nie powinny mieć wpływu.

 

Myślałem też o laczkach, ale te WTB wyglądają na lekkie i lekko toczące.  Tych akurat bym nie podejrzewał.

Napisano

kupic podstawowy rower i zmieniac w nim czesci, aby docelowo dobic do 3x takiej wartosci? mozna, ale szkoda pieniedzy i jest ryzyko, ze dojdziesz do momentu, gdy trzeba bedzie zmienic rame, a wtedy okaze sie, ze prawie polowa szpeju nie pasuje do nowej :)

Napisano

Przeważnie w nowych rowerach trzeba czasu aby piasty, łożyska dotarły się i na początku jeżdżą gorzej lub ciut za mocno są skręcone, a to już kwestia sprawdzenia. Jak chcesz żeby koła "latały" to polecam wymianę łożysk stalowych na hybrydowe :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...