lester13 Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 (edytowane) Cześć, Przypadkowo stałem się posiadaczem Cannondale SL3 ER29. Rower jest w specyfikacji jak poniżej: Koła w rowerze są inne niż w oryginalnej specyfikacji Obręcz to Styxx , piasty Novatech D041SB, D042SB Jeżdżę na Cannondale RZ ONE TWENTY 3 na kole 26 i mój nowy rower niestety chodzi bardzo ciężko i topornie w porównaniu do starego. Postanowiłem go nie sprzedawać tylko wymienić graty na lepsze. Na pierwszy ogień do wymianę poszedł osprzęt jak poniżej: Pytanie co by można podmienić aby ten rower lżej się toczył ? Mam wrażenie jakby powietrza w oponach w nim nie było Edytowane 21 Października 2014 przez lester13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Dziwne, jak patrzę na opis w Bikeradar co chwila pada hasło lively albo agile. Pewien jesteś, że to wina roweru, a nie - że tak to ujmę - silnika? Abstrahując, rower ma bazowy osprzęt, który swoje waży. Wymiana zapewne coś pomoże, ale zamiast na wejściu wydawać prawie 1k na rzeczy nieważne, skupiłbym się na kołach, potem napędzie, potem reszcie. A przede wszystkim wjeździłbym się w duże koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 21 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Może to kwestia dopasowania się do nowego roweru. Ciężko i topornie to znaczy że na zaciągniętym hamulcu ręcznym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lester13 Napisano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Dziwne, jak patrzę na opis w Bikeradar co chwila pada hasło lively albo agile. Pewien jesteś, że to wina roweru, a nie - że tak to ujmę - silnika? Abstrahując, rower ma bazowy osprzęt, który swoje waży. Wymiana zapewne coś pomoże, ale zamiast na wejściu wydawać prawie 1k na rzeczy nieważne, skupiłbym się na kołach, potem napędzie, potem reszcie. A przede wszystkim wjeździłbym się w duże koło. Rzeczy które wymieniłem na wstępnie uważam za kiepskie elementy. Hamulce przy mojej masie (87kg) nie dawały kompletie rady. Precyzja działania przerzutek też zostawiała wiele do życzenia. W niedziele zrobiłem na rowerze około 70km, byłem z gościem który ma rower Trek, cena katalogowa coś około 12000. Przy asfaltowych zjazdach z górki on jechał na luzie a ja musiałem pedałować abyśmy mogli jechać równo, więc nie ma mowy tylko o odczuciu cięzkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Trudno powiedzieć co jest nie tak, jeżeli rzeczywiście jest nie tak. Może piasty mają opory, może bazowy napęd daje opór, może ciężkie koła, może hampel ociera, może coś nie tak z zaciskiem, albo zwyczajnie miałeś niskie ciśnienie. W każdym razie problemu szukałbym tam, gdzie jest to najbardziej uzasadnione - czyli w kołach i napędzie. Co do wymiany osprzętu, rozumiem - ale pytałeś pod kątem oporów, a na te manetki czy hample nie powinny mieć wpływu. Myślałem też o laczkach, ale te WTB wyglądają na lekkie i lekko toczące. Tych akurat bym nie podejrzewał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lester13 Napisano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2014 wydaje mi się że każdy z tych elementów które wymieniłeś odpowiada za jakość jazdy tego roweru. Zacznę więc od wymiany kół. Mam na oku koła http://allegro.pl/kola-29-ztr-crest-dt-swiss-240-370-schwalbe-ust-i4715681352.html będzie to dobry wybór ? znajdzie się coś lepszego w tej cenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 kupic podstawowy rower i zmieniac w nim czesci, aby docelowo dobic do 3x takiej wartosci? mozna, ale szkoda pieniedzy i jest ryzyko, ze dojdziesz do momentu, gdy trzeba bedzie zmienic rame, a wtedy okaze sie, ze prawie polowa szpeju nie pasuje do nowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybkilopez Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Przeważnie w nowych rowerach trzeba czasu aby piasty, łożyska dotarły się i na początku jeżdżą gorzej lub ciut za mocno są skręcone, a to już kwestia sprawdzenia. Jak chcesz żeby koła "latały" to polecam wymianę łożysk stalowych na hybrydowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi