tomkusi1 Napisano 19 Października 2014 Napisano 19 Października 2014 Witam Jak w temacie załączam zdjęcia. http://pl.tinypic.com/r/eao50m/8 http://pl.tinypic.com/r/30lgbc5/8 http://pl.tinypic.com/r/eao50m/8 http://pl.tinypic.com/r/2mmhev4/8
Plastyk Napisano 19 Października 2014 Napisano 19 Października 2014 Zależy do czego ma służyć ta opona. Jak nie w terenie to jeszcze pojeździ, taki semi-slick będzie Oczywiście im mniej bieżnika tym większa podatność na przebicie.A co do wyboru opony - tematów mnogo..
tomkusi1 Napisano 19 Października 2014 Autor Napisano 19 Października 2014 Dzięki , a mógłbyś mi powiedzieć ile jeszcze mogę na nich pojeździć ,ile mogę się na nich rozpędzić ? Gdyż jak jadę do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ? do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ? Jest to rower górski ( stary ) ale jeżdzę po mieśćie.
AdaskoKross Napisano 19 Października 2014 Napisano 19 Października 2014 ile mogę się na nich rozpędzić ? To już kwestia twojej siły nóg i umysłu :-) Kolego jaką kwotę zamierzasz przeznaczyć na opony ?
Sansei6 Napisano 19 Października 2014 Napisano 19 Października 2014 Ja bym jeszcze na tych śmigał smiało, zwłaszcza po mieście.
tomkusi1 Napisano 19 Października 2014 Autor Napisano 19 Października 2014 Na opony mogę przeznaczyć około 70 zł jak bedzię warto to do 100 zł
AdaskoKross Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 Witaj wybacz za długą nie obecność zaproponuję ci Continental Race-King X-king drut 2.2 , Geax Saguaro drut 2.0 bądź Schwalbe Black Jack na centrumrowerowym masz przecenę z 50 na 30 zł Ale szerokość 1.90 pomyśl też o Szwabach Black shark 2.10 szerokość ale ma średnie opory toczenia za 36 na centrum .
wierzba6 Napisano 21 Października 2014 Napisano 21 Października 2014 po miescie bym smigal i sie nie przejmowal
AdaskoKross Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 po miescie bym smigal i sie nie przejmowal Co masz na myśli ?
wierzba6 Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 bym nie zmienial opon jesli kapci nie lapiesz na tych, w teren juz zuzyte i by bylo sliskawo, a po miescie bym je jeszcze pomeczyl
AdaskoKross Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Powiedzmy , że masz rację ale prawdopodobieństwo przebicie opony na takiej oponie wzrasta o 40-60 % . Ja tam wolę dmuchać na zimne i wkupić wcześniej i cieszyć się bezawaryjną wycieczką .
wierzba6 Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 dlatego napisalem ze jesli nie lapie kapci:D
zdrower Napisano 22 Października 2014 Napisano 22 Października 2014 Skoro to ma być na miasto to po co padła propozycja opon mtb ?
AdaskoKross Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 Po pierwsze kolega nie chce stracić przyczepności , po drugie kolega śmiga po mieście rowerem górskim . Kupując opony do miasta jest zmuszony jeździć po terenie jakie przedstawia ci miasto ... Lapidarnie ujmując : Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach .
zdrower Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle. Jako dojazdówka i do przejechania miasta w bez ekstremy to ok, ale jak chcesz agresywnie ciąć zakręty i rypać po skosach to lepiej użyć innych opon, np do streetu. daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . To samo można powiedzieć o oponach do trekingu... ale nie do końca tak jest, każda z tych opon zajmuje inne miejsce pomimo tego że części ich przeznaczenia się pokrywa to nie są optymalne w tych samych warunkach.
Komuchomor Napisano 23 Października 2014 Napisano 23 Października 2014 Wyższa przyczepność opon z bieżnikiem występuje tylko na nawierzchni, w którą tenże bieżnik jest się w stanie wgryźć (piasek, błoto, żwir). Asfalt i beton nie są takimi nawierzchniami, choćby nie wiem jak nierówne były; nie będzie zysku na przyczepności, tylko zwiększone opory i bzyczenie.
AdaskoKross Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Ok macie racje ale nie mówcie mi , że kolega będzie tylko i wyłącznie jeździł po asfalcie :-)
jasinski21444 Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Adaśko przecież autor napisal że będzie jeździł po mieście więc kupowanie gumy mtb jest bez najmniejszego sensu .
AdaskoKross Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 To niech kupi Kende kwest 1.75 .
mklos1 Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle. To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia. Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal). Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie). Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour. Z trzymaniem się np w zakrętach jest naprawdę różnie.
zdrower Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia. Przecież ja piszę ogólnie, bez podania konkretnej opony. Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal). Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE. Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie). To nie do końca jest słuszne stwierdzenie, są opony o bardzo małym oporze toczenia, ale i tak bez sensu jest ich używanie w mieście. Żadna opona mtb nie będzie optymalnie działać na asfalcie na betonie zaś z opon mtb tylko te do streetu i na suche warunki - im mn iejsza kostka tym lepiej. Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour. Co do tych opon to nie mam żadnego doświadczenia. Adaśko przecież autor napisal że będzie jeździł po mieście więc kupowanie gumy mtb jest bez najmniejszego sensu . I to tyle w temacie.
mklos1 Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE. Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność. Ale z definicji nabywanie opon MTB do miejskiej jazdy to bardzo zły pomysł.
zdrower Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność. No dobrze, jednak jaki ma sens porównywanie tak skrajnych opon ? Nie tędy droga, choć przyznaję z musu muszę czasem przemknąć przez miasto na oponach mtb, dopóki jest sucho to nie ma problemu w sumie, chyba że jest rozsypany piasek na asfalcie, ale jak jest mokro to przednie koło lubi sobie myszkować. Bardzo słaba sprawa, ale skilla można podnieść
mklos1 Napisano 24 Października 2014 Napisano 24 Października 2014 Porównuję, gdyż napisałeś, że opony MTB na asfalcie są mierne... Gdybyś przetestował na wchodzenie Schwalbe Big Apple w "mokre zakręty", to zmieniłbyś zdanie. Ta opona nie myszkuje, tylko po prostu ucieka i można położyć rower bez większego problemu...
tomkusi1 Napisano 26 Października 2014 Autor Napisano 26 Października 2014 Witam Lekka zmiana , bo będę jeździł po lekkim-średnim terenie i po mieście wiec jakie opony proponujecie bo jakiś gów...Rz uszkodził mi opone (przeciął ) z nudów i nie mam środka transportu wiec jaka opone proponujecie ale jak najszybciej
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.