Skocz do zawartości

[Opony] Ocena stanu zużycia i pomoc w dobraniu nowej


tomkusi1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zależy do czego ma służyć ta opona. Jak nie w terenie to jeszcze pojeździ, taki semi-slick będzie :)
Oczywiście im mniej bieżnika tym większa podatność na przebicie.
A co do wyboru opony - tematów mnogo..

Napisano

Dzięki , a mógłbyś mi powiedzieć ile jeszcze mogę na nich pojeździć ,ile mogę się na nich rozpędzić ? Gdyż jak jadę do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ?

 do szkoły to jest fajna droga tylko nie wiem czy w pewnym momencie nie straci przyczepności ?
 
 
 
Jest to rower górski ( stary ) ale jeżdzę po mieśćie.
 
 
Napisano

Witaj wybacz za długą nie obecność  zaproponuję ci Continental Race-King X-king drut 2.2  , Geax Saguaro drut 2.0 bądź Schwalbe Black Jack  na centrumrowerowym masz przecenę z 50 na 30 zł Ale szerokość 1.90 pomyśl też o Szwabach  Black shark 2.10 szerokość ale ma średnie opory toczenia za 36 na centrum . 

Napisano

Po pierwsze kolega nie chce stracić przyczepności , po drugie kolega śmiga po mieście rowerem górskim . Kupując opony do miasta jest zmuszony jeździć po terenie jakie przedstawia ci miasto ... Lapidarnie ujmując : Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

Napisano

 

 

Opona mtb daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle. Jako dojazdówka i do przejechania miasta w bez ekstremy to ok, ale jak chcesz agresywnie ciąć zakręty i rypać po skosach to lepiej użyć innych opon, np do streetu. 


 

 

daje zróżnicowany teren począwszy od asfaltu skończywszy w górach . 

To samo można powiedzieć o oponach do trekingu... ale nie do końca tak jest, każda z tych opon zajmuje inne miejsce pomimo tego że części ich przeznaczenia się pokrywa to nie są optymalne w tych samych warunkach. 

Napisano

Wyższa przyczepność opon z bieżnikiem występuje tylko na nawierzchni, w którą tenże bieżnik jest się w stanie wgryźć (piasek, błoto, żwir).

Asfalt i beton nie są takimi nawierzchniami, choćby nie wiem jak nierówne były; nie będzie zysku na przyczepności, tylko zwiększone opory i bzyczenie.

 

 

Napisano

 

 

Tyle tyko że na asfalcie opona mtb sprawuje się bardzo miernie, a na mokrym asfalcie sprawuje się już bardzo źle.

 

To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia. Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal). Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie). Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour. Z trzymaniem się np w zakrętach jest naprawdę różnie.

Napisano

 

 

To zbytnie uogólnienie, bo wiele zależy od konstrukcji bieżnika, twardości mieszanki oraz ciśnienia.

Przecież ja piszę ogólnie, bez podania konkretnej opony.

 

 

 

Opony stosowane w sportach grawitacyjnych bardzo dobrze kleją się w każdych warunkach (mam doświadczenia z Kenda Nevegal).
 

Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE.

 

 

 

Problemem są zwykle duże opory toczenia (dyskwalifikujące oponę z codziennego użycia w mieście) i miękka mieszanka (szybkie zużycie).

 

To nie do końca jest słuszne stwierdzenie, są opony o bardzo małym oporze toczenia, ale i tak bez sensu jest ich używanie w mieście.

Żadna opona mtb nie będzie optymalnie działać na asfalcie na betonie zaś z opon mtb tylko te do streetu i na suche warunki - im mn iejsza kostka tym lepiej.

 

 

 

Przerobiłem już kilka modeli opon z grupy city/tour.

 

Co do tych opon to nie mam żadnego doświadczenia.

 

 

 

Adaśko przecież autor napisal że będzie jeździł po mieście więc kupowanie gumy mtb jest bez najmniejszego sensu .
 

 

I to tyle w temacie. 

Napisano

 

 

Niestety, nie. Są projektowane pod inny teren niż asfalt i beton. Kenda Nevegal tak w ogóle to jest jedna z gorszych opon, nawet w mieszance StickE.

 

Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność. Ale z definicji nabywanie opon MTB do miejskiej jazdy to bardzo zły pomysł.

Napisano

 

 

Na tle opon trekingowych Nevegal dostaje u mnie bardzo mocną 4+ za przyczepność.

No dobrze, jednak jaki ma sens porównywanie tak skrajnych opon ? Nie tędy droga, choć przyznaję z musu muszę czasem przemknąć przez miasto na oponach mtb, dopóki jest sucho to nie ma problemu w sumie, chyba że jest rozsypany piasek na asfalcie, ale jak jest mokro to przednie koło lubi sobie myszkować. Bardzo słaba sprawa, ale skilla można podnieść :)

Napisano

Porównuję, gdyż napisałeś, że opony MTB na asfalcie są mierne... Gdybyś przetestował na wchodzenie Schwalbe Big Apple w "mokre zakręty", to zmieniłbyś zdanie. Ta opona nie myszkuje, tylko po prostu ucieka i można położyć rower bez większego problemu...

Napisano

Witam

 

Lekka zmiana , bo będę jeździł po lekkim-średnim terenie i po mieście wiec jakie opony proponujecie bo jakiś gów...Rz uszkodził mi opone (przeciął ) z nudów i nie mam środka transportu wiec jaka opone proponujecie ale jak najszybciej

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...