profanator Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Witam serdecznie. Zakupiłem sobie hamulce tarczowe Giant Root 2 do swojego roweru. Poprzednie moje hamulce to V-brake Shimano XT (zawsze miałem XT od dziesięciu lat) Po zmianie na hydrauliczne okropnie spadła siła hamowania muszę się napocić żeby wyhamować. To są moje pierwsze hydrauliczne. Zona ma w swoim rowerze Shimano Deore też hydrauliczne i one hamują bardzo dobrze. Moje pytanie brzmi czy V-brake jest lepszy czy kupiłem g....wniane hamulce albo są zapowietrzone. Może ktoś ma takie same i się podzieli opinią.
dran2 Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Gówno. Zasada jest taka że jak jakaś część jest oznaczona logiem producenta roweru a nie osprzętu to jest to najtańsze co mieli i faktyczny producent nawet nie chciał umieszczać swojego loga, albo jakiś "chińczyk" którego producent własnego loga nawet nie ma. Mozna próbowac odpowietrzyć albo wymienić okładziny (jak znajdziesz jakieś pasujące) ale cudów sie nie spodziewaj a koszt będzie porównywalny z tym co za te hamulce dałeś albo większy.
Rafu Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Miałem takie hamulce zamontowane fabrycznie i może nie była to skuteczność hydraulików Deore ale były całkiem skuteczne. Pewnie Twoje są zapowietrzone.
severian Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Witam serdecznie. Zakupiłem sobie hamulce tarczowe Giant Root 2 do swojego roweru. Poprzednie moje hamulce to V-brake Shimano XT (zawsze miałem XT od dziesięciu lat) Po zmianie na hydrauliczne okropnie spadła siła hamowania muszę się napocić żeby wyhamować. To są moje pierwsze hydrauliczne. Zona ma w swoim rowerze Shimano Deore też hydrauliczne i one hamują bardzo dobrze. Moje pytanie brzmi czy V-brake jest lepszy czy kupiłem g....wniane hamulce albo są zapowietrzone. Może ktoś ma takie same i się podzieli opinią. Wymiana klocków może bardzo pomóc,najlepiej na metaliczne.Aczkolwiek nie wiem czy przypadkiem te gianty to nie jakieś egzotyki.Fabryczne okładziny to przeważnie najtańszy szajs. Gdy ja kupiłem swoje Deore 535 to siła hamowania była mniejsza od v-brake'ów Sram,a 7.0 .Byłem bardzo rozczarowany dopóki nie założyłem okładzin xtr metal.Sam się zastanawiałem o co chodzi z tą wyższością tarcz nad vkami.
zdrower Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Hamulce Gianta to nie żadna egzotyka, robi je firma MPH - w starszych modelach a MPH to tak naprawdę był produkt Hope. Te nowsze czyli Giant Root/Root 2 to produkt Tektro, mocą porównywalne do Shimano deore, tylko kup nowe klocki metaliczne, przed założeniem nowych klocków zdejmij tarcze i umyj w gorącej wodzie i w płynie do mycia naczyń, najtańszy i najlepszy środek do odtłuszczenia. A to nowe kupiłeś czy używane ?
severian Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 No,MPH to bardzo znana firma...Pamiętam,że tak nazywały się hamulce montowane w starych giantach.Zapewne w tych Root'ach technologia też pochodzi z początku wieku. W każdym razie są to tanie hamulce,więc trudno od nich wymagać by działały jak należy.Ale masz rację,na początek warto zrobić rzeczy proste i oczywiste:odtłuścić tarcze i przetrzeć drobnym papierem ściernym klocki.
zdrower Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 .Zapewne w tych Root'ach technologia też pochodzi z początku wieku. Nie wiemy z którego są roku więc nie był bym pewien czy z początku wieku czy nie. Shimano Deore też ma swoją nazwę, bez podania symbolu czy daty produkcji nie za wiele można powiedzieć na ten temat. Jak założyciel nie wstawi rocznika, czy jakiegoś jeszcze znaku rozpoznawczego to nic się nie dowiemy. Może to być rocznik 2011 lub 2012 w tych latach były na wyposażeniu np Giant Talon, więc nie początek wieku. Zalać nowym płynem porządnie odpowietrzając i kupić nowe klocki - metaliczne, to wystarczy. Gdzie znaleźć klocki ? Trzeba kupić takie jak do starszej Deorki, lub Auriga. Tu recenzja: http://www.bike-advisor.com/reviews/giant-root-2-brakes-2011.html Wszystko zajęło mi kilka minut, dziw bierze że ludzie sami tego nie mogą zrobić tylko od razu walą na forum i zakładają tematy, połowę z tego bym wywalił. Lenistwo i nic więcej. Poza tym na tym forum też są informacje na temat tych hamulców, ludzie co z Wami ? Czytać się nie chce ? Szukać ? Macie internet bez googla może ? Klocki: http://allegro.pl/shimano-e01s-klocki-metal-m416-m445-m485-m525-m575-i4659998843.html Lub z tej aukcji, klocki o symbolu AZ-615: http://allegro.pl/klocki-a2z-polmetalik-shimano-hayes-avid-formula-i4686561367.html Płyn hamulcowy do tych hamulców trzeba wlać mineralny jak by co. Taki sam jak do Shimano.
BajkowiecxD Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Pewnie nie dotarły się jeszcze
profanator Napisano 18 Października 2014 Autor Napisano 18 Października 2014 Witam. Dziękuję za rady i odpowiedzi. Hamulce kupiłem nowe sciągnięte z roweru Giant Talon (chyba) widać było że są nowe itp. Jak odpowietrzę i nic to nie da to zmieniam na shimano deore. Jak napisałem wcześniej żona ma Gianta i ma tam podstawowe hamulce shimano bodajże grupa Alivio br 445. Różnica w skuteczności hamowania jest kolosalna. Moje stare V-brake XT są rewelacyjne.
ugupu Napisano 18 Października 2014 Napisano 18 Października 2014 Heble muszą się dotrzeć. Daj im szanse a potem dopiero działaj. Czy klamki łapią tak samo i na tej samej wysokości? Czy są "twarde" czy "miękkie"? Czy podczas hamowania wyją-nie mam na myśli piszczenia tylko potępieńcze wycie?
profanator Napisano 18 Października 2014 Autor Napisano 18 Października 2014 Piszczą jak opętane ale nie zawsze tylko przy lekkim hamowaniu. Dzisiaj rower poszedł do naprawy naprawy i zobaczymy w poniedziałek.
tobo Napisano 18 Października 2014 Napisano 18 Października 2014 Kombinacja zwykla tarcza (nawet nowa) i typowe klocki zywiczne czy polmetaliczne to zaledwie kilka hamowan i system juz jest "obudzony". Gdybam ze: - uklad jest zapowietrzony (zdarza sie fabrycznie) - tarcze sa fabrycznie brudne (bardzo powszechny problem rowerow "pudelkowych), ewentualnie zostaly zabrudzone przy montazu roweru.
profanator Napisano 18 Października 2014 Autor Napisano 18 Października 2014 Okładziny mam już kupione, rower w serwisie i szukam tarcz na Allegro. Mam pytanie czy wielkość tarcz ma znaczenie ( moje trasy to tylko las i i niewielkie wzniesienia, żaden hardcore). Mieszkam w Polsce przy granicy czeskiej a jak wiadomo Czesi mają bardzo dużo ścieżek rowerowych i są bardzo dobrze oznaczone. Wracając do pytania o wielkości tarcz. Teraz mam 160 ale chcę kupić większe czyli po obu stronach 180. Jakie są w miarę dobre i tanie ?
beskid Napisano 18 Października 2014 Napisano 18 Października 2014 To jest jasne, że wielkość ma znaczenie ale wsadzać 180mm na tył to już tylko Twój wybór. Samych tarcz jest sporo a pytanie tylko o mocowanie czy na centerlock czy raczej śruby. Poza tym do takich zastosowań nie ma znaczenia co kupisz byle było markowe.
profanator Napisano 21 Listopada 2014 Autor Napisano 21 Listopada 2014 Temat do zamknięcia. Kupiłem Avid Juicy Seven i nowe tarcze i teraz hamuje jak trzeba. Tamte Gianty idą pod młotek na Alledrogo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.