btx18 Napisano 16 Października 2014 Napisano 16 Października 2014 Rower hexagon x9 2014r.. Czy mogę założyć do niego Koła 28 cali? Bez przeróbek. Kupuję i montuje?
rodszyld69 Napisano 16 Października 2014 Napisano 16 Października 2014 Koło powinno sie zmieścić ale bez opony, poważnie to nie ma szans. Niektórzy próbują średnie koło włożyć do 26" i maja problem z małym prześwitem .a druga sprawa to geometria roweru się zmieni.
seraph Napisano 16 Października 2014 Napisano 16 Października 2014 Przecież koło 28' z szosową oponą ma prawie identyczną średnice co koło 26' z terenową oponą Weźmy koło 26 z oponą 26x2': 559 mm + 2*50 mm = 659 mm (zredukowane o większe ugięcie takiej opony na niższym ciśnieniu), a teraz koło 28' z oponą 700x28C: 622 mm + 2*28 mm = 678 mm. Wyszło niecałe 2 cm na średnicy, czy 1 cm na promieniu, a można przecież dać jeszcze węższą oponę na większe koło, a szerszą w teren. Wniosek jest taki, że można o ile masz hamulce tarczowe i nawet suport się jakoś kosmicznie nie podniesie. Miejsca na błoto taka opona nie potrzebuje, więc może być nawet parę mm od korony widelca i to nie przeszkadza. Do tego będziesz musiał przełożyć napęd kasetę ze starego koła. Ważniejsza kwestią jest jednak sens takiej operacji, bo rower szosowy to nie tylko koła. Owszem, będzie Ci się jeździć lżej, ale biegi będą się zmieniać z ogromnymi skokami i będziesz to czuł dużo wyraźniej niż teraz - wybijać to będzie z rytmu i będziesz się bardziej męczył. Geometra ramy też raczej nie szosowa, więc to zdecydowanie nie to... Da się więc, ale po co?
btx18 Napisano 16 Października 2014 Autor Napisano 16 Października 2014 Dzięki za pomoc. Czyli rozsaEvado odłożyć trochę grosza i zakupić Evado.
seraph Napisano 16 Października 2014 Napisano 16 Października 2014 Zależy od budżetu. Evado dopiero chyba powyżej 2000 zł maja sens i są porównywalne z konkurencją. Tańsze mają niewspółmiernie słaby osprzęt w stosunku do ceny i lepiej wybrać inną firmę. Aczkolwiek racja, że dużo lepiej spiszę się rower zaprojektowany z kołami 28' np. właśnie typu cross
btx18 Napisano 17 Października 2014 Autor Napisano 17 Października 2014 A może skoro rower ma 2 tygodnie warto tyko zmienić opony na 26x1,5? Zamiast od razu zmieniać rower. Większość tras to będzie asfalt (suchy jak i mokry), czasami jakieś małe blotko ale to bardzo rzadko i bardzo małe... raczej utwardzone leśne drogi. Jakie opony wybrać, jakie dętki? I czy standardowe obręcze będą pasować do wezszych opon. ( Hexagon x9 2014 wersja eksport)
beskid Napisano 17 Października 2014 Napisano 17 Października 2014 Obręczami się nie przejmij. Kup coś z tej dwójki Kenda Kwest, Kenda Khan. Jaka szerokość to już indywidualna sprawa.
Rulez Napisano 18 Października 2014 Napisano 18 Października 2014 Ten rower ma w zasadzie geometrię roweru crossowego (jst naprawdę krótki , ma wysoką główkę ramy), ale żeby wyszedł cross trzeba by oprócz obręczy (czy tam całych kól) pod 28" zmienić korbę na 48-36-26. Zakładanie wąskich opon na koło 26" to robota głupiego ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.