Skocz do zawartości

[koła] 26 do XC do 3 tys. zł


rn32

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam dobrych, lekkich kół do XC na 26 cali. Obecnie mam Shimano WH M775 i chciałbym coś półkę (dwie półki) wyżej. Cena do 3 tys. za komplet. Limit wagowy min. 90 kg. Może odrobinę więcej jeśli coś będzie naprawdę tego warte.

Napisano

Jeśli nowe, poza propozycją sivydym (która jest z resztą bardzo dobra) możesz próbować sam zbudować. Piasty Dt 350 (straight pull), proste szprychy Pillar, obręcze z węgla z Ali, jednak przy kołach EC70 nie ma sensu składanie. :-)

Napisano

Ewentualnie przy tym budżecie można pokusić się o koła na obręczach ZTR Alpine, szprychach DT Aerolite bądź CX-Ray i piastach DT 190. Mam takie i ważą dokładnie 1270 gramów (bez taśm i wentyli), przeżyły już kilka ciężkich górskich szlaków.

Napisano

@ukainex: Chiński karbon bez marki to raczej nie dla mnie ;) Co do opcji na ZTR Alpine to bardzo ciekawe. Nie wiem czy DT 190 zmieszczą się w budżecie, ale ZTR 3.30 raczej spokojnie. Masz zaplecione 32 szprychy? I trochę niedyskretne pytanie, ale ile ważysz?

 

Znalazłem gotowe koła na takich piastach i ZTR Alpine: http://rowertour.com/notubes-ztr-alpine-kola-26-disc-1368g.html za 1999 zł (23 gramy więcej niż Eastony, ale są jakieś 1200 zł tańsze...),

 

Napisano

To ja u siebie mam taki zestaw
http://allegro.pl/dt-350s-straightpull-dt-aerolite-ztr-crest-26cali-i4616533538.html
 

Ale limit wagowy 90kg raczej wyklucza koła na Alpine czy Crest, nie wiem jak ten Easton, ale moim zdaniem mogą mieć ciężko

 

Zmieniając piasty na DT 240s i obręcze na DT XM401 28h osiągnie się wagą 1440gramów i cenę 2300zł, taki zestaw moim zdaniem na 90kg będzie ok

Napisano

Teoretycznie ZTR Alpine i ZTR Crest są właśnie do 90kg. Dla Eastonów nie ma podanego limitu wagi. 

 

@Jechan: wiem, ze ZTR Alpine to nie karbon, pytanie jaka jest przewaga karbonu jeśli nie jest lżejszy? Bardziej wytrzymały przy tej samej masie?

 

@Dawid, te XM 401 są dość ciężkie jak na obręcze - 410 g. Co przy grupowych kołach XTR (one nie mają limitu wagi) jest sporo bo tam obręcz waży 350 g (przynajmniej taką informację znalazłem)

Napisano

Z Ryde daj sobie spokój. Nie sa to dobre obręcze co potwierdza nawet osoba która tym handluje.

 

Odnośnie limitu wagowego. To jak z data przydatności do spożycia. Teoretycznie serek jest ważny do 11.11.2014, ale jak go zjesz 17.11.2014 to na 90% nic Ci sie nie stanie. ;-)

Kolega 3ci sezon jezdzi na Alpine po górach (bynajmniej nie po szutróweczkach), wazy ok. 90 kg netto (bez ciuchów i plecaka) jak jak dotychczas kół nie rozwalił, a niedzielnym rowerzysta nie jest. Wiec nie demonizowalbym. Przewaga karbonu jest przede wszystkim sztywność, ponad to sa obręcze hookless czego nie ma w alu. Owszem waga nie jest ich mocna strona ale sztywność to rekompensuje.

Napisano

nie wiem o czym mówicie, ale carbon jest lekki.
Obręcze carbonowe około 320g za sztukę to nie jest wielki problem. Czyli waga tak na serio alpinów, ale z większą sztywnością, w przypadku hooklessa szersze i lepiej trzymające opony. Z tym, że chińczyki są praktycznie bez gwarancji i raczej ciężko sie to centruje.
Sam jeździłem na alpine-ach i polecam, ale jakbym miał wybór i taki budżet to na 100% kupowałbym carbon. Nawet teraz do 29 ciągle bije się z myślami.

Napisano

Chińczycy to nie dla mnie. Lubię mieć spokój i gwarancję. No i nie mam szczęścia w losowaniu... ja akurat dostałbym pewnie te robione "na głodnego" ;)

 

Zamówiłem Reynolds XC Carbon 26". Jak przyjdą i je założę to zobaczymy czy to dobry wybór ;) Głównie przekonał mnie brak limitu wagowego, niezła waga samych kół (choć nie jakaś powalająca bo według strony Reynolds 1430g za komplet) no i cena. Dostałe je 1.5 tys. zł taniej niż wychodziły Eastony XC70, a to jednak bardzo duża różnica. Chciałem też spróbować karbonu w obręczach (póki co w każdej innej części rowerowej mnie przekonuje). 

 

Jak zrobię kilka kilometrów to postaram się napisać jakieś podsumowanie. Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze. 

Napisano

Na 1430g bym nie liczyl, ale wybrales bardzo dobrze. Mialem obrecze Reynolds i jakosc/wykonanie/sztywnosc byly super. Za ta cene bedzie dobrze. Oby piasty wytrzymaly.

 

Nie ma porownania do ZTR Alpine czy Crest, pod 90kg! Sama szerokosc ma znaczenie ale do xc nadaje sie ~25mm

 

Mowimy o oponach 2.1 czy 2.25 ktore nie uloza sie dobrze na obreczach 30mm. Choiaz do niedawna jezdzilo sie i jezdzi na obreczach 18-20mm i jest dobrze...

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...