Skocz do zawartości

[Opony w Beskidy] dylemat co do wyboru


beskid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o radę w wiadomej sprawie. Z racji rozlatywania się opon pewnej firmy potrzebuję solidnych laczków. Na oku mam dwie propozycje. Jedna to Geax Saguaro 2.2 zwijana na tył oraz drut na przodzie. Druga Schwalbe Nobby Nic 2.25 zwijane obie. Nie interesuje mnie kompletnie kwestia wagi. Priorytet to wytrzymałość i prowadzenie się w górach zwłaszcza w wilgotniejszych warunkach. Skłaniam się ku Saguaro ale korci mnie coś ten bieżnik Schwalbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie @Piksel to nie jest żart. Nie przesadzajmy z tym błotem. Mają po prostu przeżyć to co teraz mamy na szlakach. W zeszłą niedzielę robiłem Koskową i awaryjne Black Jack'i Schwalbe całkiem dawały radę. Że będą gorsze?? Niby w jaki sposób?? Błota nie lubię więc mają po prostu "przejechać". Chodzi mi głównie o podjazdy zjazdy w normalnych warunkach po Beskidzkich szlakach.

 

A Kenda Karma 2.2"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie chcę szmaty więc powoli mnie przekonywujecie. Tylko panowie bo zapomniałem wspomnieć to jest koło 26" HT i w moim Authorze też za mało miejsca na takie kloce nie ma. Już teraz na 2.25 mam po 3mm po każdej stronie. Jak padnie mi szprycha w terenie to będzie kupa.

 

Jako, że z tych klocach awaryjnych z tyłu Black Jack byłem naprawdę zadowolony po wypadzie w Sądecki to może dokupić na przód podobne tylko Black Shark??

 

I co z tą Kendą Karma??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam biorę na przyszły sezon Ardenta 2.25, tylko jeszcze nie wiem czy na 2 osie czy w kombinacji Ardent / Ikon. Ikon w tym roku mnie nie zawiódł, na suche opona idealna, trzymał jak wściekły, co prawda kilkanaście wypadów w góry ( + lokalne wypady) odbiło się na ich kondycji, oplot wychodzi gęsto, a tylny bieżnik mówi 'Good Bye', ale na pewno ich nie oszczędzałem, zarówno z jazdą jak i ciśnieniem. I jeśli ktoś mi pisze, że do XC (co innego do Enduro/All mountain) trzeba Hans Dampfa, albo High Rollera, to sorry, ale chyba mówimy o innych warunkach, lub braku techniki. Czarnota jeździ w błocie na Racing Ralphie i wygrywa. Ja błotną masakrę przeżyłem na czerwonym granicznym z Rycerzowej na wielką Raczę, owszem trzeba było się technicznie napracować, ale z tyłu już prawie nie mam bieżnika, myślę że coś pokroju Ardenta, NN, czy Wild Grip'a wystarczy z zapasem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja zapadła zresztą już ad pewnego czasu chodził mi po głowie produkt Michelina. W zasadzie bieżnik to najmniejszy problem byle nie rozlatywała się jak Conti po naszym ostatnim wypadzie na Romankę. Dobrze, że wyszło jak wyszło Marcin bo chyba nie przeżyły by zjazdu z Pilska i wracał bym z buta. Co do trakcji to z tych Conti byłem bardzo zadowolony nawet w wersji 2.1" więc na bank będzie to samo z Wild Grip'ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak żeście chwalili te Miszeliny, że skusiłem się na dwupak Wild Grip'rów 2.1 z Dekatlonu ;) Wersja najzwyklejsza, zwijane ale bez magicznych mieszanek, itp.

Pojeździmy - zobaczymy...

 

Tak przy okazji - durnykocie, czy mógłbyś wrzucić realne wymiary wersji 2.25 i wymiary obręczy na której to mierzone? Masz Advanced czy jakieś jeszcze inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam mix Michelinów Wild Grip'r /Rock'r (2,35/2,4) w wersji Advanced. Dla mnie te opony są niesamowite! W stosunku do Maxxis Ikon na których jeżdzę XC jest PRZEPAŚĆ jeżeli chodzi o przyczepność.

 

Testowałem je w wrześniu w Sudetach w ciężkich warunkach (większość czasu lało non-stop) -  gryzły podłoże jak szalone. Ponad 150 km, błota, korzeni, kamieni nie zrobiły na nich wrażenia (ledwo co się włoski z starły).

 

Zaskakująco lekko jak na takie glebogryzarki kręcą się też na asfaltowych dojazdach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

durnykocie, czy mógłbyś wrzucić realne wymiary wersji 2.25 i wymiary obręczy na której to mierzone?

Mógłbym.

Szerokość karkasu- 54 mm

szerokość bieżnika - 57,5 mm

Szerokość wewnętrzna obręczy - 18 mm .

Mierzone przy ciśnieniu 23 PSI.

 

 

 

Masz Advanced czy jakieś jeszcze inne?

Advanced. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zna ktoś opony Bontrager XR3? W rozmiarze 29x2,3, ja osobiście nie potrzebuję niczego więcej na błoto, uważam że przez najbliższy sezon moja technika jest na takim poziomie że nie trzeba lepszych opon, są po prostu lepsze niż moja technika czy odwaga na zjazdach, szczególnie z trailową geometrią roweru.

 

Jeździłem na Ikonach i myslę że XR3 to jest odpowiednik Ikonów tylko z wyższym bieżnikiem.

 

29x2,3 XR3 w wersji Team ważą dokładnie 700gr.

 

http://s7d4.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/68421?wid=1440&hei=1440&fit=fit,1&fmt=jpg&qlt=85,1&op_usm=0,0,0,0&iccEmbed=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna to Geax Saguaro 2.2 zwijana na tył oraz drut na przodzie

 

 

Jeżdżę na tych oponach od 2011r, przez dwa pełne sezony 12/13 jeździłem na 26" (zwijane) większość górskich edycji maratonów u Golonki plus Grabek. Nie złapałem na nich ANI JEDNEGO kapcia, wjechane prawie wszędzie a to co nie wjechane to wina nogi i wagi a nie opony :] na zjazdach dobre trzymanie, track pod kontrolą ale...tu się zgodzę z tymi co też jeździli - w błocie szału nie ma, szybko się zalepia ale też w miarę dobrze się oczyszcza. W 2013 większość maratonów była co najmniej po sporych opadach jak nie w deszczu i opona zawsze dowiozła komfortowo mój tyłek. Pewnie są lepsze modele ale ten sprawdziłem solidnie w boju więc przesiadając się na 29" również ją wybrałem. Ścieralność mega niska, mam już na niej ukręcone 5,5 tys.km, opona dalej ma bieżnik, dalej jest bezawaryjna i 2 tyg.temu spokojnie przewiozła mnie jeszcze w tym stanie przez ubłocony singiel Wielka Racza-Przegibek. Opona nie zrywa klocków, nie jest podatna na przecięcia, odporna na przebicia i praktycznie nie łapie snejków ale to już kwestia techniki i ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...