kartonick Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 miałem problemy z hamulcem, klameczka dociśnięta do samego końca, mimo wszystko hamulec był na tyle słaby, że mogłem ręką obracać koło więc postanowiłem odpowietrzyć / wymienić płyn robię wg instrukcji: od tego momentu zaczynają się problemy https://www.youtube.com/watch?v=IoaPUw5DliA#t=173 nie jestem w stanie przepchnąć nawet milimetra płynu, gdy ciągnę zamiast pchać wtedy idzie powietrze i stary płyn,po czym jestem w stanie wtłoczyć dokłądnie tyle płynu ile wybrałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Znaczy to ze kanal w korpusie dzwigni jest niedrozny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonick Napisano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2014 (edytowane) jest jakiś sposób na przetkanie bez konieczności rozbierania całego osprzętu? //EDIT dobra, zdjąłem hamulec, klamkę z roweru, odkręciłem wężyk z obu stron, sam wężyk jest drożny, siłą płuca mogę przepchać płyn, w miejscu montowania linki poziom płynu się podnosi gdy nacikam klamkę więc też chyba z tej strony gra //edit 2 ok już wiem, mam zapchany sam hamulec, nie mogę w niego wtoczyć płynu nawet gdy jest odkręcony od linki. Jakiś pomysł jak się z nim obejść? otwarcie go jest bezpieczne? będę w stanie słożyć potem wszelkie uszczelki? czy są inne sposoby? Pan tobo jednak ma rację, rozebrałem to na części pierwsze, przez otwór odpowietrzania klamki przepływ jest tylko wtedy gdy klamkę się naciśnie, gdy klamka jest otwarta wydaje się, że otwór zatkany jest czymś gumowym. każdym razie nie ma żadnego przepływu między otworem odpowietrzania a wylotem węża. Proszę o wskazówki Edytowane 14 Października 2014 przez kartonick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Uszkodzenie zespołu tłoka dźwigni hamulcowej, być może uszkodzenie uszczelki, która się podwija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonick Napisano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2014 wszystko się zgadza, uszczelka okazała się porwana z po obu stronach, ześlizgnęła się i zatkała port. co dziwniejsze w zamówionym zestawie naprawczym uszczelka była sporo mniejsza ale wszystko pasuje. zamontowałem zestaw, zalałem układ, odpowietrzyłem i wszystko zdaje się grać aczkolwiek zdaje mi się że mam mimo wszystko trochę zbyt luźny hamulec tzn: klamka pracuje dobrze ale nawet przy maksymalnym zaciśnięciu jestem w stanie obrócić ręką koło. i jeszcze najważniejsze pytanie zanim zabiorę go na wypad: czy uszczelkom tłoku wystarczy smarowanie z płynu hamulcowego czy powinienem je jeszcze przesmarować czymś gęstym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Skoro możesz obrócić koło to znaczy że w układzie nie ma wystarczającego ciśnienia - prawdopodobnie nadal jest tam powietrze. Nowa uszczelka jest mniejsza bo jest nowa - stara mogła sporo spuchnąć i to też mogła byc przyczyna jej popękania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 (edytowane) czy uszczelkom tłoku wystarczy smarowanie z płynu hamulcowego czy powinienem je jeszcze przesmarować czymś gęstym? Jest smar do uszczelek tłoczków i uszczelek klamki, Avid DOT Grease, ale z powodzeniem można go zastąpić smarem do uszczelek tłoczków samochodowych, ważne żeby kupić taki który nie wchodzi w reakcję z płynem DOT. Ja kupiłem w Norauto małą tubkę za 5 zł. i wystarczy tego na kilkadziesiąt smarowań. Raczej w każdym sklepie z częściami do samochodów dostaniesz ten smar, jest sprzedawany w małych tubkach. Warto posmarować tym smarem, klamka działa płynniej, oring się tak nie wyciera, nic się nie podwija i nie blokuje. Smar jest syntetyczny i nie wypłukuje go płyn hamulcowy. Edytowane 23 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.