Skocz do zawartości

[opony 28] wytrzymałe głównie na asfalt


chudeusz09

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuję opon głównie do jazdy po asfalcie i utwardzonych szutrach (95/5%). Obecna rubena z tyłu znika w oczach a na liczniku dopiero 2,5kkm Zależy mi na niskich oporach, względnie niskiej wadze (<600g) i wytrzymałości żebym nie musiał wymieniać opon 2x na sezon. Da się to pogodzić w cenie max 90-100zł/szt? Przebiegi powyżej 1kkm/m-c. Moje typy (nie wiem czy słuszne):

Schwalbe marathon racer

Schwalbe hurricane

Napisano

Dziękuję za Wasze typy. Rambolbambol, jak się mają oznaczenia tych opon do rzeczywistości? To znaczy, czy rozmiar 28 1.4 , 37-622 to 37mm szerokości? W tej chwili mam 700x40c i rzeczywista szerokość to 38mm. Nie chcę raczej szerszej, za to minimalnie węższa nie zaszkodzi.

Napisano

Posiadam schwalbe marathon racer 28 x 1.35 folding przejechane już ponad 7kkm i ślady zużycia są znikome (99% tras to asfalt). Prędkość, wytrzymałość i poziom głośności rewelacja. Ani jednej gumy nie złapałem. Na szutrach i utwardzonych drogach leśnych też dają radę, ale oczywiście nie ma się co spodziewać cudów, głęboki piach to mocno rzuca rower na boki. Dodatkowo są bardzo lekkie, poniżej 400gram.

Zdecydowanie polecam te oponki.

Napisano

Schwalbe są węższe niż w oznaczeniach, ale to pewnie zależy też od obręczy. Moje Dureme 622x50 dla przykładu na obręczy 18mm wewnętrznie miały 44mm a teraz jak się trochę wytłukły to mają 47mm.

Schwalbe Big Apple 29'' 2.35 (622x60) mają tę samą szerokość na moich obręczach co Bontrager 29'' 2.2 (622x54).

Napisano

Wpadły mi w oko jeszcze schwalbe silento. Racery kuszą ale czytam sporo o kiepskiej przyczepności na nieco luźniejszej nawierzchni i o tym że lekki piasek na zakręcie = gleba. Zastanawiam się czy to nie za duży "slick" jak dla mnie. Bieżnik tej silento wydaje się być bardziej "przyczepny" na krawędziach ale znam się na tym jak.... Co sądzicie?

Napisano

Masz porównanie opon schwalbe silento

 

31cXDMNoPIL.jpg

 

i polecanej przeze mnie Continental Travel Contact

 

travelcontact_de-data.png

 

Mam i jedną i drugą oponę z tym, że Schwalbe ujeżdża moja córa a Continentala ujeżdża moja żona i ja.

  • Schwalbe jest oponą delikatniejszą o bardziej miękkiej mieszance gumy zarówno na czole opony jak i na klockach. Miększa mieszanka będzie się szybciej zużywać.
  • W Continentalu klocki boczne są większe niż u Schwalbe więc wjeżdżając w lużne podłoże masz lepsze trzymanie.

Czy oczekujesz jeszcze jakiś informacji?

 

 

Napisano

Ta oponka ma bardzo symboliczne klocki boczne. Czoło opony jest gładka a na bokach jest jakby gęsia skórka, która kompletnie nie posiada żadnego trzymania w terenie. To oponka tylko na asfalt i bałbym się na niej wchodzić w zakręty z niewielką ilością miękkiego podłoża.

Napisano

Poszukuję opon głównie do jazdy po asfalcie i utwardzonych szutrach (95/5%). Obecna rubena z tyłu znika w oczach a na liczniku dopiero 2,5kkm Zależy mi na niskich oporach, względnie niskiej wadze (<600g) i wytrzymałości żebym nie musiał wymieniać opon 2x na sezon. Da się to pogodzić w cenie max 90-100zł/szt? Przebiegi powyżej 1kkm/m-c. Moje typy (nie wiem czy słuszne):

Schwalbe marathon racer

Schwalbe hurricane

Cześć,

W dziale sprzedam jest moja oferta na polecane tutaj Continental Travel Contact 1,75 . Używane na asfalcie ok. 1000 km. Za 110 / komplet odsprzedam.

Napisano

Jak na razie n pierwszym miejscu są racery. Przekonują mnie właściwości tej opony na asfalcie. Wątpliwości mam tylko co do jazdy po bardziej luźnych nawierzchniach. Dla porównania wrzucę na czym jeżdżę teraz

http://m.allegro.pl/opona-28-rubena-700x40c-v66-flash-i4631117934.html

Jeśli racery zapewnią podobne właściwości w terenie i lepsze na asfalcie (nie wspomnę o wytrzymałości) to raczej je zakupię.

Napisano

@Hookie,

a dlaczego sprzedajesz Continetale? W innym wątku jest polecałeś a mimo to je sprzedajesz.  Widzę tu sprzeczność. :whistling:

 

 

A nie widzisz, że pisałem, że na Continentalach wybrałem się na wyprawę rowerową MTB z sakwami, a teraz od jazdy po szosie mam rower szosowy?

Napisano

Skłaniam się najbardziej ku marathon racer. Pytanko do użytkowników. Jaka jest rzeczywista szerokość tej opony w rozmiarze 38c lub 35c? Teraz jeżdżę na 40c (rzeczywista szerokość 38mm) i nie wiem czy 35c nie będzie zbyt wąska. Z tego co wykopałem w sieci to szerokość zależna jest też od szerokości obręczy. Moje będą DT swiss 535. Według danych producenta ~25,2mm.

Napisano

Dzięki wielkie rodszyld69. Do takich samych zastosowań jej potrzebuję jak Ty. Moja obręcz jest około 2-3mm szersza więc teoretycznie opona powinna mieć ~35mm czyli ~3mm mniej niż obecna. Powinno być ok.

Napisano

Ta oponka ma bardzo symboliczne klocki boczne. Czoło opony jest gładka a na bokach jest jakby gęsia skórka, która kompletnie nie posiada żadnego trzymania w terenie. To oponka tylko na asfalt i bałbym się na niej wchodzić w zakręty z niewielką ilością miękkiego podłoża.

 

Tu sie nie zgodzę, na tej oponie (1.6) zaliczyłem wjazd na Szyndzielnie, Błatnią , kilka hałd itp. więc w terenie daje sobie radę. Co do wytrzymałości to mam przejechane 6k i opona jest w bardzo dobrym stanie.

 

Napisano

Panowie, jeszcze taka wątpliwość się pojawiła. Czy oponę 35c mogę założyć na obręcz DT swiss 535? Według danych producenta szerokość tej obręczy to 25,2mm. Max ciśnienie "tylko" 3 bary. Czy tym max cisnieniem się w ogóle warto przejmować?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...