krojek Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 Witam, posiadam rower z hamulcami Hayes Dyno Sport (hydrauliczny, tarcza 160mm) a dokładnie kross level a3. I mam problem z hamulcami (przód i tył) a dokładnie podczas hamowania hamulce "piszczą", nie wiem jak to dokładnie nazwać. Czym to może być spowodowane? Z góry dzieki za odp. Cytuj
talento259 Napisano 13 Października 2014 Napisano 13 Października 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/154776-poradnik-hamulec-tarczowy-nie-hamuje-dlaczego/ - Poczytaj. Jakie masz klocki? Cytuj
krojek Napisano 14 Października 2014 Autor Napisano 14 Października 2014 Te standardowe co były w rowerze Kross level A3 Cytuj
talento259 Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 (edytowane) Hayes fabrycznie montował półmetaliczne z tego co wiem. Edytowane 14 Października 2014 przez talento259 Cytuj
BaJo Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Też posiadam ten rower i te hamulce. Ja przy zatluszczeniu sie klocków wrzucilem do piekarnika na 230stopni 20 min sie grzały. Tarcze czyściłem rozpuszczalnikiem nitro i hamulec cud miod malina. Tylko mam problem z przecikajacym zbiorniczniem wyrownawczym a przepony(membrany) 140zl za komplet. I nie wiadomo czy to pomoże. Bo nie widze uszkodzen na membranie. Cytuj
tobo Napisano 14 Października 2014 Napisano 14 Października 2014 Te hamulce maja dozywotnia gwarancje na szczelnosc ukladu (taka informacja znajduje sie przyczepiona do klamki hamulca) Cytuj
BaJo Napisano 15 Października 2014 Napisano 15 Października 2014 Tabo a jezeli sa nie szczelne to gdzie mam sie z nimi zgłosić? Cytuj
RafalxM Napisano 15 Października 2014 Napisano 15 Października 2014 Hayes fabrycznie montował półmetaliczne z tego co wiem. mi się wydaje że organiczne , miałem - na suchym jako tako, na mokrym pisk i ledwo zwalniały najtańsze metaliczne spiekane Baradine, pomimo opinii że bardzo słabe , hamowały bardzo dobrze w warunkach miejskich , czyli syf z ulicy , tłusty syf z kałuż Cytuj
goncik Napisano 27 Maja 2015 Napisano 27 Maja 2015 Sorka, ale bełkot o tym jakie to są klocki jest bezsensowny. Jak poszukacie mądrzejszych ode mnie to dojdziecie, że piszczenei powodowane jest przez wibracje. Pierwszy krok: sprawdź/użyj małej ilości smaru między okładziną a tłoczkiem hamulcowym by sama okładzina nie piszczała Dwa: jeżeli zdarzyło Ci się (o to dość łatwo) "zamoczyć klocki" wymień klocki. - Nawet klocki metaliczne jak zamoczysz płynem DOT 4 to przestaja się nadawać, tzn hamują, ale to już nie to. Klocki półmetaliczne lub organiczne mogą namoczyć się nawet wodą i wtedy zaczynają piszczeć. Trzy Inne patenty: okładziny klocków hamulcowych możesz zetrzeć papierem ścierny, lekko tylko by zetrzeć wierzchnią warstwę. Słyszałem też o metodzie suszenia ich suszarką do włosów. A tu moja metoda: Hamulce Avid BB7 piszczały mi już dłuższy czas, wszystko co znalazłem i zastosowałem nie zadziałało. Zmieniłem całe hamulce na Hayesa i już mi ine piszczą Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.