Skocz do zawartości

[hamulce] czym się różni tył od przodu


WSAD17

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem kolegą WSAD'a 17 jak wam waidomo pojechal do Niemiec ale mniejsz o to

Mam takie pytanie czym się roznia hamulce tyłu od przodu V'ki czy są takie same czy inne czekam na szybko odpowiedz dziekuje

Napisano

V- brake niczym się nie różnią. Kupujesz takie i montujesz gdzie chcesz. Hamulcowi różnicy to nie robi.

Co innego tarczówki. Tam różnią się adapterami.

Napisano

Chyba nie ma różnicy :D , dla pewności aż poszedłem obejrzeć rower...... u mnie są identyczne, zresztą raczej nie miały by się nawet czym różnić

Napisano

Niczym sie nie różnią chociaż kiedyś gdzies widziałem v'ki Xt z równoległym prowadzeniem w wersji na tył i na przód......

Napisano

Niechcac zakłądac nowego tematu itd, chciałbym sie tutaj zapytac, czym róznią sie hamulce w kolarzówkach od tych w MTB, dlaczego nie stosuje sie tam(w szosówkach) V-braków(bo pewnie tarcz ze wzgledu na wage) ???

Czy to chodzi o siłe i nacisk na obręcz, czy też o wąskie opony..czy o co ??

Napisano

też się nad tym zastanawialem i nieudąło mi sie dojsc do niczego. W koncu to na szosówkach rozwijaja zawrotne predkosci a te hamulce co oni maja tylko spowalniaja rower. Moim zdaniem troche absurd ale pewnie chodzi o opory powietrza.. :wink:

Napisano

Żeby zaskoczyć wszystkich powyżej to napiszę, że istnieje różnica między przednią, a tylną v-ką <_< Użytkownicy Avid'ów wiedzą dobrze o co mi chodzi :)

Avid w swoich szczękach stosuje 2 długości śrub, dłuższe na przód i krótsze na tył. Wiąże się to z siłami podczas hamowania, gdyż z przodu jak wiadomo są one większe.

Napisano

Wiąże się to z siłami podczas hamowania, gdyż z przodu jak wiadomo są one większe.

Bardziej niz o wielkosci tych sil, chodzi o ich zwrot. Z tylu hamujac "dokrecasz" hamulec, z przodu "wykrecasz go". Dlatego dla bezpieczenstwa sruba jest dluzsza, zmniejszajac sile.

Napisano
W koncu to na szosówkach rozwijaja zawrotne predkosci a te hamulce co oni maja tylko spowalniaja rower. Moim zdaniem troche absurd...
Nie wiem skąd masz taką opinię... dwuosiowe hamulce szosowe (czyli obecnie od Sory wzwyż) hamują lepiej niż V'ki...

A pod względem modulacji to biją wszystko na głowę, co jest linką napędzane... tylko dobre hydrauliki mogą konkurować...

Gość BikerFG
Napisano

też się nad tym zastanawialem i nieudąło mi sie dojsc do niczego. W koncu to na szosówkach rozwijaja zawrotne predkosci a te hamulce co oni maja tylko spowalniaja rower. Moim zdaniem troche absurd ale pewnie chodzi o opory powietrza.. :wink:

 

chcialbym dorwac takie v-ki, ktore tak "spowalniaja" jak hebelki, ktore mam w szosowce (a to tylko z tylu Shimano Sora, a z przodu Tiagra). prawda, ze guma w szosie jest waska, ale kolo moge zablokowac wlasciwie w kazdej sytuacji i trzeba naprawdę miec wyczucie przy naciskaniu klamek.

 

co do v-ek, to przednie i tylne sa takie same (z malymi wyjatkami, jak napisal Zbik, co dla mnie jest niepotrzebnym "udziwnieniem", no ale w koncu to jakas oryginalnosc).

 

ps. w przelajowych szosowkach takze stosuje sie v-ki, pewnie wiaze sie to z tym, ze lepiej one znosza trudne warunki terenowe.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

w szosie nie montuje sie v-brake'ów bo klamki ich nie obsługują. klamki z szosy mają zupełnie inną budowę niz klamki od v-brake. w przełajach stosuje cantilevery a nie v brake. pzdr :)

Napisano

ale to nie powod bo jakby sotsowalo sie V-ki a na szosie to i klamki by pod V-ki byly nie?z pozostalymi powodami zgadzam sie.srubki w 7.0 tez maja inna dlugosc

Gość BikerFG
Napisano

w szosie nie montuje sie v-brake'ów bo klamki ich nie obsługują. klamki z szosy mają zupełnie inną budowę niz klamki od v-brake. w przełajach stosuje cantilevery a nie v brake. pzdr ;)

 

 

dobra przejezyczylem sie (fakt chodzilo o cantilevery w przelajowkach), ale bez roznicy czy sa to cantilevery czy v-ki to bez problemu beda obslugiwane przez ta sama klamke.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...