Skocz do zawartości

[rower] cross na lata - kilka pytań - problem z wyborem


adrianko

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zmieniam poprzedniego Wheeler Cross 6.6 na coś z wyższej półki. Przymierzam się do zakupu roweru do jeżdzenia głownie po asfalcie, drogach polnych i leśnych. Bez cięzkiego terenu. Rocznie ok. 3 tys km, dłuższe trasy  do ok 100km dziennie

Wstępnie przejrzałem już oferty popularnych producentów i mam w związku z tym pytania.

 

Najbardziej  przypdała mi oferta firmy KTM

http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=116992&cHash=4f3c7a9550affb310a8fafa816b49401

oraz

http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=117760&cHash=9c4ac3ad2829f2cad06b286856f44a72

 

Czy te rowery sa warte swojej ceny? Osobiście wizualnie bardziej podoba mi sie model Chronos - ale naczytałem się o ramach karbonowych i ich główna wadą jest brak odporności na ściskanie i uderzenia. Nie uzywałem wcześniej takich ram , więc moje pytanie czy to prawda że tak jest? Że takie ramy nalezy zmieniać co 3-4 lata gdyż mogą posiadac wewnętrzne niewidoczne uszkodzenia? Bo jesli tak to zdecydowanie lepsze mimo niewielkiej różnicy w wadze będzie rama alu.

 

I jeszcze jeden rower który wpadł mi w oko: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anyroad.comax/18843/76310/

Genialny kształt,  rama... tylko ta kierownica szosowa....i sztywny widelec..... Nie używałem wczesniej szosówki. Czy ten rower to jest rower przełajowy? Czy tego rodzaju przełożenia szosowe sprawdzają się w jeździe po terenie?? Może ktoś uywał  tego typu roweru i wyrazi swoją opinię.

 

 

Ogólnie jeśli możecie zaproponowac jakiegoś innego crossa w przedziale 6-10 tys . , to chętnie zerknę na wasze propozycje.

 

 

Napisano

Ten Radon prezentuje się nieźle osprzętowo. A co to za marka? I pytanie: gdzie go mozna kupić? Chyba tylko w Niemczech bo w Polsce chyba nie mają dystrybutora.

Napisano

No teraz do wyboru jeszcze mi doszły dwie Meridy:- model 2014 i 2015. Ten z 2014 jest drozszy o 1000 zł. Z czego wynika ta różnica? W kótrym elemencie jest?

http://www.rowerymerida.pl/produkt805/crossway-3000-rower-merida.html

http://www.rowerymerida.pl/produkt891/crossway-900-rower-merida.html

 

i Jak te rowery powyżej mają się do tego KTM który jest najdroższy (ok. 8,1 tys.). Płacimy za markę i design?

http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=117760&cHash=9c4ac3ad2829f2cad06b286856f44a72

 

 

 

 

Napisano

No to wybór został  już tylko między dwoma. Z karbonowej ramy rezygnuję. Swoje ważę, a  karbon wcale taki bez wad nie jest jak się okazuje.

 

Zostały do wyboru dwa rowery. Cenowo podobny poziom (po upustach KTM wyjdzie  jakieś 200-300zł drożej)

 

http://www.rowerymerida.pl/produkt891/crossway-900-rower-merida.html

http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/trekking.html?action=bike_details&bike_id=117760&cHash=9c4ac3ad2829f2cad06b286856f44a72

 

Prosze o opinię. Chodzi mi szczególnie o porównanie amortyzatorów, sterów, mostka.

 

Napisano

Czy uderzasz w cos rowerem albo sciskasz rame? Czesto upadasz? Przechowujesz rower w niekorzystnych dla niego warunkach?

Niektore firmy daja na ramy karbonowe dozywotnia gwarancje - a to oznacza ze teoretycznie rower moze byc uzywany kilkadziesiat lat.

 

Ten RockShox to nowy wyrob na rynku - opinii raczej nie znajdziesz. Oba sa powietrzne - system w rs taki jak w widelcach mtb.

Stery Meridy nie sa ujete w specyfikacji.

Mostek w Meridzie to ich mostek z ich logo, mostek KTM'a to Ritchey 4 axis, dobry mostek.

Napisano

#tobo

 

Dzięki za opinię.

 

Różne sa sytuacje na drodze. Uderzenie o kraweżnik czy ostry kamień  może uszkodzić taką ramę? A jak  moje 95 kg wpłynie na jej geometrię w czasie jazdy zduż a prędkością? Wiem że ramy  niektórych producentów mają gwarancję dożywotnią ale raczej nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych.

 

Napisano

Rowery szosowe sa duzo lzejsze od takiego crossa a maja czesto duzo wyzszy limt wagowy dla uzytkownika niz Twoja waga.

Jak Twoja waga ma wplynac na geo roweru przy jezdzie z duza predkoscia? Obawiasz sie "rozjechania" ramy i widelca? :)

Napisano

#tobo

 

Nie mam doświadczenia z ramami karbonowymi :laugh:

Na razie  w roli "macanta"  dotykałem karbonową ramę szosówki...... i strasznie plastikowa mi się wydaje jak się nią pstryka z palca:) Takie mam po prostu odczucie w głowie że się to rozleci :sick:

 

Zresztą  gość ze sklepu doradzał mi dla mojej wagi zakup tego KTM alu, a chyba bardziej opłacało by mu się sprzedać tego na karbonie  (droższy o 3 k PLN). Szczerze to wolałbym się do  obu przymierzyć przed zakupem...ale który sklep sporwadzi do przymiarki rower za 9 k PLN bez gwarancji zakupu?

 

Napisano

Ja ujezdzam Crossa KTMa model Avenza (chyba budzetowy model z tej stajni) drugi sezon, juz cos kolo 5tys km zrobione, głownie w miescie, dojezdzam nim do firmy codziennie ... w weekkend pętelki po okolicy, czasem jakies krzaki, las.  Ale generalnei do brudu mam MTBka. KTM  kreci cały rok. Ważę obecnie 94kg przy wzroscie 190cm. Predkosci przelotowe  przy odlokowanym amorze i na Schwalbe Tyrago dmuchnietym do 55PSI to ok 30km/h, bez problemu krece tak tym rowerem przez np godzine.

Zaliczone 3 pekniete detki przez dobicie opony na krawezniku - o dziwo koła proste ;-) w tylnym tylko luzuja mi sie 3 szprychy ale centre jeszce trzyma, mam juz klej zeby przylapac to w koncu ale czasu nie mam i ciagle zapominam;-). Zaliczone dwie gleby, praktycnzie bez sladu na ramie, raz bylo to pol salta w przod zmiazdzyl sie fabryczny dzwonek ;-)....w rowerze absolutnie nic sie nie dzieje. Rama jak nowa, Staram sie co pare setek przeczyscic lancuch i przesmarowac. Ale pozatym jestem mega zadowolony. Jesli mialbym kupic KTMa jeszcze raz zrobilbym to bez wątpliwosci, tylko wybralbym jakis lzejszy model. Nie jestem pewien ile on wazy ale mam teraz  tez Fitnessa ponizej 10kg i KTM jest na oko sporo ciezszy.

 

Przypomnialo mi sie ze w moim rowerze fabrycnzie byly ajkies mega lipne pedały, rozpadly sie po 200km i porazkowe tez byly KTMowe gripy ergo, byly niby na srube przykrecane, ale i tak sie nie trzymaly i non stop trzeba bylo je obkreceac....obie rzeczy wymienilem na ciut lepsze i smigam bez problemu ;-)

Opis gratów jest w moim garazu.

 

 

A i moze sie pochwale  jak juz klikam i napomknolem... wlasnie dzis odebralem nowy rower ;-) FItness/Urban/Hybryda ;-) na shim 105, na mojej wadze lazienkowej elektronicznej zelmera wazy niby 9,4kg rama najwieksza dostepna 61cm (mniej niz w specu prod o 300g???)  Moj garaz uznaje za kompletny jak  na moje potrzeby.

 

Napisano

#tobo

 

Nie mam doświadczenia z ramami karbonowymi :laugh:

Na razie  w roli "macanta"  dotykałem karbonową ramę szosówki...... i strasznie plastikowa mi się wydaje jak się nią pstryka z palca:) Takie mam po prostu odczucie w głowie że się to rozleci :sick:

 

Zresztą  gość ze sklepu doradzał mi dla mojej wagi zakup tego KTM alu, a chyba bardziej opłacało by mu się sprzedać tego na karbonie  (droższy o 3 k PLN). Szczerze to wolałbym się do  obu przymierzyć przed zakupem...ale który sklep sporwadzi do przymiarki rower za 9 k PLN bez gwarancji zakupu?

No i ma się plastikowa wydawać, bo nie jest z metalu :)

A jak pukasz palcem w potrójnie cieniowaną ramę to nie masz wrażenia stukania w puszkę po coli? :)

 

Poza tym szosowe ramy karbonowe prawie zawsze będą dawały wrażenie większej plastikowości i delikatności niż ramy roweru jaki Cię interesuje - czyli crossowego. Taka rama nie jest ultra lekka więc też i nie ultra cienkościenna. 

Oczywiście - jak karbon nie przemawia to nie przemówi, co by się nie zrobiło.

 

Giant z pierwszego postu to taka obecnie modna hybryda - nadaje się do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach (opony 32 mm z lekkim bieżnikiem)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...