Skocz do zawartości

[Zmiana napędu] Z Altusa 3x8 na Deore 3x10


mdhlodz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym zmienić napęd w moim X caliber 4. Zmieniłem hamulce, amortyzator, dałem większą tarczę na przód więc trzeba dokończyć dzieła no i ten Altus trochę wstyd ale nie chcę znów szaleć więc chcę zmienić na Deore. Wyliczam z jakimi siłami muszę się mierzyć i chciałbym rady, czy dobrze to dobrałem. Czy sprzęt jest kompatybilny. W sumie więcej biegów mi nie potrzeba ale jak już nie można dostać deore 8rz to jak zmienić to już przyszłościowo.

 

Deore

Przerzutka DEORE XT SHADOW 10 RD-M773 - 150zł
Kaseta HG62 10 100zł
łańcuch CN-HG54 70zł
piasta DEORE FH-M525 36H 100zł
manetki komplet DEORE SL-M591 3x10 150zł
KORBA DEORE FC-M590 44x32x22 250zł

Części 820zł

 

1. Czy czegoś nie policzyłem, czegoś jeszcze będę potrzebował?

2. Czy muszę też wymienić przerzutkę przednią bo inaczej nie będzie to działać na moim altusie przednim?

3. Ile orientacyjnie serwis weźmie za taką zmianę? 100zł? 500zł? Orientacyjnie, żebym wiedział czy nie zdzierają i czy mnie stać w ogóle na ten temat.

4. Czy może taniej i lepiej wypadnie/będzie działać SRAM?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu chcesz zmieniać piastę? Twoja będzie pasować, a tu trzeba nowe szprychy i zaplot.

 

Przednia przerzutka powinna ogarnąć raczej bez większego problemu po regulacji, Mógłbyś nawet korbę starą zostawić chociaż tutaj odczujesz różnicę przy zmianie.

 

Do tego raczej radziłbym kupić lepszy łańcuch, jeśli Shimano to XT/Ultegra lub XTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch rzecz otwarta. Piaste myślałe że muszę zmienić, że nie będzie kompatybilna z kasetą. Nie wiedziałem o szprychach. Przedniej przerzutki nie planuję zmienią bo żadko zmieniam biegi z przodu ale lepiej je mieć. Korba koniecznie do wymiany, jest tragiczna z wyglądu mimo, że zdjałem osłone.

 

No i obecny napęd lubi przeskoczyć a na wertepach, kamieniach coś tam łancuch sie gubi, jakby same się biegi zmieniają ale wszyko zaraz wraca do porządku i swojego biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No każda piasta ma trochę inne kołnierze, więc mało prawdopodobne, że szprychy będą idealnie pasować. Niemniej jednak stara piasta może zostać.

A jak napęd wymieniasz do wyglądu, a nie do jazdy to możesz sporo oszczędzić korbą na octalink lub kwadrat nawet, ale wyższej grupy. Alivio na octalinku wygląda całkiem rasowo :teehee: Po co przepłacać za zintegrowaną oś.

 

A co do skakania łańcucha to pewnie wina słabej sprężyny tylnej przerzutki i możliwe, że przydługiego łańcucha. Wymieniasz przerzutkę, więc powinno się w miarę uspokoić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedniej przerzutki nie planuję zmienią bo żadko zmieniam biegi z przodu ale lepiej je mieć. Korba koniecznie do wymiany, jest tragiczna z wyglądu mimo, że zdjałem osłone

A co jest w niej takiego tragicznego?

Jak coś to nowe Alivio rzeczywiście fajnie wyglądają, zwłaszcza wersja ze zintegrowaną osią, tyle że i octalink w zupełności wystarczy.

A jak praktycznie nie ruszasz przodu to możesz pomyśleć nad korbą 2-rzędową, kwestia na jakich przełożeniach najczęściej jeździsz i można coś dobrać także z nowego Alivio + nowa przerzutka z tej grupy. Można tez dobrać inny zakres kasety skoro i tak wymieniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja korba dziełem sztuki nie jest ale znów inwestując około 1000zł w upgrad nie chcę skąpić 50-100zł na korbie. Chodzi o ogólny wygląd. Korby Deore mi się po postu podobają. Temat wart przemyślenia.

 

Na tematy użutkowe nie moge powiedzieć słowa to nie miałem ani Alivio ani Deore. Nie wiem czy się odczuje róznice, nie wiem który sprzęt jest trwalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w tym wszystkim nie pasuje to 3x10.

Przy takim zakresie przełożeń kasety 10sp trzy blaty z przodu to trochę przerost formy nad treścią, zwłaszcza ze piszesz że rzadko używasz przedniej przerzutki.

Zresztą... Jeśli piszesz że wygląd ma znaczenie to taka korba 40/28 lub 38/26 wygląda zdecydowanie lepiej niż taka kobyła 44t ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam to wszystko na świeżo, więc.....

Też używałem głównie środkowego blatu a dużego tylko czasami. Bałem się ze po przesiadce na 38/26 będzie mi mało przełożeń. 

NIC BARDZIEJ MYLNEGO.

Na 38/26 można pocisnąć równie dobrze jak na 44t a przy tym elastyczność przełożeń w terenie zyskała niesamowicie. I tutaj niespodzianka... W końcu używam pełnego zakresu kasety a nie tylko paru koronek co się pewnie odwdzięczy jej dłuższą żywotnością.

Ogólnie 100% zadowolenia.

Ja mam korbę 38t ale mam średnie kółko, do małego może być powiedzmy to:

http://www.force-components.pl/index.php?p2897,kod-64200-force-ten2-al-40-28z-175-mm-czarna

 

Jest też taka na alledrogo, w tej chwili skończyła się aukcja ale w poniedziałek pewnie będzie znowu.

 

Tanio?

Tanio! :)

Acha...

Żeby to wszystko dobrze gadało przydała by się na przód dedykowana przerzutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie na 2x9 do koła 27,5.

Rower masz u mnie na profilu, NS Eccentric.

Wiec eksperymenty były już od ponad miesiąca.

Najpierw chciałem to tanio ogarnąć i do kasety 9sp poszła posiadana Deorka M590 i blaty 40/28t. Po prostu jakoś nie mialem przekonania czy na mniejszym blacie dokrecę na równym. Do tego przednia przerzutka Deore dedykowana do tej korby, potem Deore LX.

Wszystko niby gadało ze sobą ale nie do końca tak jak bym sobie tego życzył. Po prostu ja lubię jak jest perfekt ;)

Problemy:

-Linia łańcuch a w korbie m590 nie do końca współgra z konfiguracja na dwa blaty, można to ustawić ale wymaga kombinacji czego ja osobiście nie lubię. Nie do końca ta linia była jak należy wszystkie biegi niby wchodziły ale nie było to tak jak być powinno, ogólnie było widać i czuć ze to taka troszkę kombinatoryka.

-Przerzutka pod 3sp dedykowana pod duże blaty też nie do końca dobrze gada z małymi blatami w konfiguracji 2sp.

Po prostu żeby byla prawidłowo ustawiona i nie wyglądała przekomicznie trzeba ją znacznie obniżyć. Wtedy pojawia się problem że w pozycji małego blatu kładzie sie na tylnym trójkącie (za duża blacha).

W końcu udało mi się nabyć po bardzo przystępnej cenie prawie nową deorkę M615 38/24 + dedykowaną do niej przerzutkę M616. Zmieniłem tylko blat z 24 na 26.

Moje obawy co do tego że na 38t nie dokręcę na płaskim były nie uzasadnione (nawet mam jeszcze zapas) za to w końcu używam z tyłu prawie pełnego zakresu kasety. Mały blacik pozostaje na naprawdę ciężkie warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym uniknąć problemów.

 

najłatwiej było by mi zmienić przerzutki i korbę na deore i zostać przy 3x8 ale znów najtrudniej znaleźć tylną deore 8. I mam nowe manetki acery bo jak zmieniłem hamulce to wywaliłem klamkomanetki. Albo poprosić kogos o skompletowanie osprzętu do 2x10 na deore i kliknąc kup teraz.

 

 

 

Ile plnów cię wyszła zmiana na 2x9?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno?? :woot:

http://allegro.pl/nowa-przerzutka-shimano-tyl-deore-rd-m530-8-9s-i4681049756.html

 

Początkowo zmiana wyszła mnie tylko cenę blatu 40t bo resztę miałem, potem doszła cena zakupu korby 615 ale ten wydatek częściowo odbiję sobie sprzedażą starej korby.

Powiedzmy że w moim przypadku na razie jest to około 300zł.

Troszkę nie rozumiem twojego dążenia do tego napisu Deore.

Z korby i tak zejdzie bardzo szybko ;)

 

Moim zdaniem trzeba patrzeć żeby komponenty były w miarę dobrej jakości i pasowały do siebie. 

 

Osobiście tył i manetki mam od Sram-a i teraz zainwestuję sobie w przerzutkę DynaSys ze sprzęgiełkiem  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym uniknąć problemów.

 

najłatwiej było by mi zmienić przerzutki i korbę na deore i zostać przy 3x8 ale znów najtrudniej znaleźć tylną deore 8...

Przecież Deore 9 jest kompatybilna wstecznie z 8 i 7, więc...

 

Ja nadal śmigam na 8-rzędowej kasecie i łańcuchu z 9-rzędowymi "zmieniarkami" XT, bo nie potrzebuję więcej,

no a poza tym to zatrważają mnie opinie i doświadczenia nt. trwałości 9-10 rzędowych kaset i łańcuchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie dlatego lubię to forum. Bo na innych forach ( zegarków, aut, noży ) wszystko jest badziewne, a każdy jest uber pro, a tu mnie przekonujecie, że nie ma co szaleć.

 

Uświadomiliście mnie więc może zrobię inaczej, zostanę przy moich 3x8 i nowych manetkach Acera. A zmienię korbę i 2 przerzutki na Deore i tyle. Mniej roboty, mnie kosztów, a rower zawsze ulepszony. No bo trek na Altusie lipa trochę, ale kupiłem bo zakochałem się w malowaniu i od razu było założenie tuningu.Po prostu denerwuje mnie ten mój osprzęt bo widzę jakieś markeciaki na światłach na altusach to normalnie :/ W sumie chciałem od razu dodać ilość biegów ale cenowo to szaleństwo bo pewnie ponad dwa razy drożej wyjdzie.

 

 

trochę się też zasugerowałem po rozmowach w serwisie po powiedzieli, że większość osprzętu z wyższej półki już nie jest produkowany na 8 rzędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...