pablo191f Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Witam wszystkich. Posiadam rower Kross Crime 2 - rama 4-zawiasowa, tylny amortyzator to RS7-Epicon z regulacją tłumienia powrotu i blokadą skoku, rozmiar 200x50. W czasie dzisiejszej jazdy zauważyłem, że mój damper nie pracuje poprawnie. Mianowicie przy odblokowanym amortyzatorze przy próbie ugięcia czuć koniec pracy w połowie skoku. Jest to typowe uczucie dobicia amortyzatora (wyraźne utwardzenie z minimalnym zapasem ruchu, jakby na gumie), nie ma natomiast żadnych szczególnych efektów dźwiękowych - nic nie stuka inaczej, jak dla normalnego końca skoku. Z 50mm skoku w chwili obecnej zostało około 23mm + ~4mm do całkowitego dobicia. Wygląda to tak, jakby skok skrócił się o połowę. Blokada hydrauliczna i regulacja tłumienia działają natomiast poprawnie. Czy ktoś z kolegów ma może pomysł co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Jakieś pomysły na naprawę (gwarancja się skończyła)? Amortyzator nie był dobity (jeszcze w czasie normalnego działania), ani nie był nadmiernie katowany. Ewentualnie jeżeli to już trup czy możecie polecić jakiś inny powietrzny damper w tych wymiarach (200x50) z regulacją i blokadą? najlepiej w kwocie 500-600zl. Z góry dzięki za wszelkie próby pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Być może puściła uszczelka i olej przelał się do komory powietrznej. Trzeba to rozebrać i zobaczyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Lub olej w komorze tłumienia przedostał sie na druga stronę tłoka w miejsce przeznaczone dla azotu. Na Allegro w tym limicie cenowym sa DT. Jeśli poczekasz na okazje to można upolować w tej cenie używane foxy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Bardziej prawdopodobnym wydaje się olej w komorze powietrznej bo w IFP jest wysokie ciśnienie i to ono wypychało by olej. Naprawiać SRy mało kto się podejmuje stad może być problem. Sam koszt wymiany uszczelek nie był by wysoki myślę ze był bym w stanie go naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo191f Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Dzięki za odpowiedzi. Zamówiłem już nowy damper, stary idzie w rozliczenie. Stwierdziłem, że zainwestuje w nową wersje, bo w zależności od uszkodzenia naprawa byłaby na pewno kosztowna, o ile w ogóle możliwa. Po dzisiejszych oględzinach zauważyłem, że tłok jest jakby minimalnie wychylony do tyłu względem korpusu, ale jest to prawie niezauważalne. Trochę zwiększone pocenie się dampera ostatnimi czasy mogło być oznaką nadchodzącej awarii? Tak czy siak w tym tygodniu powinienem mieć nowego Epicona z tłumieniem RC2. W związku z tym inne pytanie (głównie do Ciebie Puklus - słyszałem, że dość dobrze ogarniasz tematy damperów): Czy dampery Suntoura wymagają dolewania oleju do komory powietrznej, lub innego sposobu okresowego smarowania? W instrukcjach nie ma żadnej wzmianki na ten temat. Natomiast w przypadku poprzedniego roweru z damperem RockShox Bar 2.1 w instrukcji użytkownika były wyraźne zalecenia dolewania oleju do komory powietrznej przez wykręcony wentyl w określonych odstępach czasu pracy lub dystansu. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Damper nie ma prawa sie pocić bo pracuje na "sucho": skoro sie poci, oznacza to olej w komorze, tak jak mówiłem. Bez robocizny ... koszt by był ok 10 zł, do tego koszty oleju i robocizny dampera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Nie wiem jak sr ale fox uznaje ślady oleju na tłoku za normalny zdrowy objaw pracy - smarowanie powierzchni roboczej. Zanik oleju na powierzchni tłoka był sygnałem do zrobienia serwisu komory powietrznej. Nie miałem tłumika sr miałem foty, cane creeki, domy i takie zjawisko rownież występowało. Oczywiście olej czy smar nie może płynąc po powierzchni tłoka. Oczywiście większa ilośc oleju świadczy albo o uszkodzeniu uszczelki cylindra sprężyny albo o uszkodzeniu uszczelnień tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.