Skocz do zawartości

[obręcze] do starej szosy


panadol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Posiadam stara szose jak na zdjeciu.

post-180043-0-02593600-1412845529_thumb.jpg

 

Bardzo ja lubie i ostatnio coraz czesciej uzywam.

Koła sa na szytkach-zdobyłem juz umiejetnosc wklejania ich na felge ale zdecydowanie nie lubie tej czynnosci :) Pozatym jednak chcialbym cos ciut szersza opone. Myslalem na poczatku o drugich kolach ale chyba bedzie lepiej jak zaplote nowe obrecze na tych co mam. Kiedys robilem to w motocyklu wiec powinienem dac rade.

Co polecacie z ekonomicznych ? Najchetniej ok 200zl za obrecze szprychy i opony :) :)

waze 80kg i rower to bardziej szosowa turystyka, troche miasto , jakby sporadycznie mozna nim przejechac kawalek droga szutrowa byloby super :) hamulce zostaja szczekowe

 

 

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/p,obrecz-ace18-28-32h-srebrna-alexrims,6107.html ?

http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/obrecze-rowerowe/28-i-29-cali-622/p,obrecz-535-28-32h-czarna-dt-swiss,198319.html ?

ta druga pasuje mi wizualnie ze wzgledu na swiss - pasuje do marki i kraju pochodzenia roweru ;))) ale to juz troche rower przelajowy sie robi i nie wsadze opony ponizej 25 ?

Jaka mniej wiecej max opone wsadze jesli przy szytce na widelcu mam luz pionowy ok 15mm a na boki ok 10mm ?

Napisano

Jeśli myślisz o jazdach na szutrówkach, to nie schodź poniżej opony 25c. Dla mnie 28c na miasto jest optymalne, jesli dołożyć do tego szutrówki to myślę, że opona 32c będzie dla Ciebie odpowiednia, ale nie wiem czy rama ogarnie taki balon :) musiałbyś sobie to pomierzyć. Ale 28c wejdzie spokojnie.

Idąc dalej tym tokiem, szukaj obręczy o szerokości wewnętrznej 19mm. Do takiej obręczy założysz spokojnie oponkę 25c jeśli najdzie ochota, w ostateczności nawet 23c pasuje (wiem bo próbowałem) a nie masz aż takiego ograniczenia w górę - 32c też wejdzie, a może nawet i więcej - tu już nie wiem, nie próbowałem.

 

obręcz jak obręcz, za 60-70PLN jest duży wybór. Jeśli natomiast zależy Ci na klasycznym wyglądzie, to już trochę mniejszy :) Nie oszczędzałbym na nyplach - tanie aluminiowe lubią pękać, zatem raczej firmowe i najlepiej mosiężne. Szprychy, jeśli nie zależy Ci na wadze brałbym jakieś popularne i tanie, ale firmówki: dt, sapim, cn spoke. 

 

 

Napisano

Masz centrownicę? Obręcze do motocykla to nie rowerowe, które gną się w rekach i bez centrownicy, wręcz niemożliwe jest poprawne naciągnięcie szprych i ustawienie obręczy idealnie w centrum.

 

Przydałoby się też upewnić czy na pewno masz tam koła 28 (śr. obręczy 622 mm), czy może 27 (śr. 630 mm), bo wtedy przy założeniu kół 28' będziesz musiał opuścić klocki hamulcowe. Jeśli hamulce to ogarną to dostaniesz więcej miejsca na oponę.

 

Wg mnie taniej i łatwiej byłoby poszukać używanych kół od trekinga lub crossa. Spokojnie do 150 zł się znajdzie komplet - ja rok temu kupiłem komplet za 70 zł chociaż piasta pod kasetę 7sp. A jeśli chcesz zostać przy wolnobiegu to nawet taniej...

 

Na obręcz 19 mm można zakładać terenowe opony nawet ponad 2 cale szerokości - przecież większość rowerów MTB ma obręcze tej szerokości, ale w tym przypadku taka opona po prostu nie zmieści się w hamulec.

Napisano

Dzieki za podpowiedzi :)

Mierzac obrecz na zewnatrz od rantu do rantu mam 630mm.

Szytke mam 28" 22mm

Moze faktycznie drugie kola bym kupil - czym sie kierowac zeby pasowaly ? obecnie mam wolnobieg 5speed, przerzutka to shimano 600. kupujac dowolne kolo z zainstalowana kaseta do 6speed powinno byc ok ? przerzutke dam rade w tym zakresie wyregulowac ? cos jeszcze powinienem wymienic? - lancuch ?

Napisano

Koła i 28 i stare 27' powinny pasować o ile zakres regulacji hamulców pozwala przesunąć klocki o 4 mm w dół.

Masz widzę manetki bezstopniowe, więc i pewnie przy 7sp nie byłoby problemu. Możesz też przełożyć wolnobieg po prostu.

 

Jeśli nowe zębatki z tyłu to i nowy łańcuch, bo będzie przeskakiwał.

Napisano

Koła i 28 i stare 27' powinny pasować o ile zakres regulacji hamulców pozwala przesunąć klocki o 4 mm w dół.

Masz widzę manetki bezstopniowe, więc i pewnie przy 7sp nie byłoby problemu. Możesz też przełożyć wolnobieg po prostu.

 

Jeśli nowe zębatki z tyłu to i nowy łańcuch, bo będzie przeskakiwał.

Ostatnie pytania na teraz :)

Czy wolnobiegi sa raczej wszystkie ze soba kompatybilne ? jesli kupie kolo pod wolnobieg to raczej moj bedzie pasowac czy musi byc akurat do 5 speed ?

Widze ze na niektorych kolach/obreczach w opisie jest "tylko do vbrake" - czy to oznaxczenie ogolne do vbrake/szczekowych czy czyms sie roznia felgi pod vbrake i pod hamulce szczekowe ?

Moze w takim razie taki najtanszy nowy komplet za 85zl ?

http://allegro.pl/kola-28-stozkowe-schurmann-joytech-na-wolnobieg-sr-i4626101475.html

(tylko tu w opisie niby opona od 28mm. 25mm tez bedzie ok czy za cienka ?)

rozumiem ze chociaz "klocki" powinienem zakupic nowe do felg. hamulce mam weinmann - da sie do tego jeszcze cos kupic ? :)

Napisano

Raczej wszystkie wolnobiegi mają ten sam gwint. Różnią się tylko wysokością ze względu na ilość zębatek. Czasem zdarza się, że 7sp jest ciut za wysoki na piastę, na którym był 5 lub 6sp, ale da się z tym poradzić dając dłuższy dystans i podkładkę z drugiej strony.

Przy tych kołach takiego problemu nie będzie. Te, które podałeś są podstawowe, ale powinny wystarczyć na szosę. Dedykowana opona to raczej właśnie 28 mm, ale z założeniem 25 mm też nie będzie problemu. Tu chodzi o to, że profil wąskiej opony na szerszej obręczy się wypłaszcza co redukuje nieco zalety małej szerokości.

 

Do V-brake to raczej skrót myślowy od hamulców szczękowych - przecież wszystkie szczękowe mają bardzo podobne klocki z takiej samej gumy.

 

Do Twoich hamulców będą pasować każde klocki hamulcowe dedykowane do szosowych hamulców szczękowych, a od biedy to nawet takie od V-brake by pasowały. Ważne żeby były mocowane na śrubę tak jak Te, które obecnie masz.

Napisano

Dziekuje raz jeszcze za rady. Po dluzszym namysle doszedlem do wniosku ze nie bede inwestowal w ten rower - sorry za zamieszanie (przynajmniej jestem juz madrzejszy :) )

Bede chcial jednak zmienic na cos mniejszego - mam 178cm ale jakies krotkie konczyny dolne(jak kupuje jeansy w sklepie prawie zawsze sa za dlugie :) rozmiar ramy to 58 wiec jednak troche duzo. Szkoda mi go ale chyba nie ma co sie meczyc. na razie wiec pojezdze na szytkach a w miedzy czasie bede szukal czegos budzetowego. Jakby ktos byl chetny na taka klasyczna szose w rozmiarze 58 to jest do sprzedania.

Tutaj znalazlem cos o tym rowerze :

http://archiwum.allegro.pl/oferta/-kultowa-szosa-tigra-swiss-made-shi-600-durifort-i4433527290.html

https://www.lfgss.com/conversations/175153/

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pochwale sie dlugimi doswiadczeniami z zamiany starej szosy na stara szose :)

Tigra poszla w opcji kup teraz za 450. Bardzo mily czlowiek przyjechal zaplacil i wszyscy zadowoleni.

Orbit przyszedl.cena identyczna - 450zl z przesylka - Poczatkowo wielki zachwyt - naprawde fajny stan i fajny rower. reynolds 531, exage. rozmiar ramy mi bardzo pasuje. za ta cene naprawde ok.

Przyszedl kurierem ladnie zapakowany bardzo szybko. Niestety po zlozeniu i jazdzie testowej - zachwyt sie skonczyl - sciagal dosc konkretnie na prawo... Obejrzalem go i stwierdzilem ze ma krzywe widelki (na pierwszy rzut oka nawet nie widac)

Widelki na tyle malo skrzywione ze postanowilem je wyprostowac a wmiedzy czasie poszukam odpowiednich "nowych". Doswiadczenie w mechanice mam duze - glownie motocykle, samochody ale stwierdzilem ze dam do wyprostowania komus kto to juz robil i ma sprzet.

Znalazlem polecany wszedzie serwis z wlascicielem starej daty z duzym doswiadczeniem w wwie. zawiozlem rower. Bardzo mily Pan. umowilem sie za 2h. Robie test drive przy sklepie - niestety, praktycznie nic sie nie zmienilo. Pan serwisant jedzie sam wraca pokazujac ze udalo mu sie pojechac bez trzymanki 5m :) i mowi ze wszystko jest ok. nawet przez chwile mu uwierzylem. zaplacilem 40zl wiec ok - machnalem reka.

Caly czas jednak nie dawalo mi to spokoju i postanowilem sprawdzic sam :

zdjalem opony z obreczy. ustawilem tylnie kolo prosto, poluzowalem widelec i zdjalem hamulec zebym mogl obracac widelec o 180st. znalazlem dlugi prosty plaskownik i przylozylem do tylniej obreczy wzdluz roweru. Roznica do przedniego kola na koncu obreczu wynosila jakies 25-30mm. dla pewnosci ze to nei moj przymiar krzywy obracam widelec o 180st i roznica przechodzi na druga strone tak wiec eweidentnie dwuslad-nie mam zludzen i widelki krzywe. Moze dosc niestandartowo bo tak jakby zostaly uderzone w bok a nie w przod. Wyprostowalem recznie - trzeba bylo przesunac okolo 15mm w lewo. Troche mi to zajelo ale ustawilem dokladnie.

Przy okazji zakupilem nowe opony w decathlonie - kupilem w koncu Michelin dynamic sport 700x23 Stwierdzilem ze skoro ma byc szosa to pony tez naleza sie 23 :) no i kolorystycznie pasowaly :] na jesien i szutry bedzie mtb.

Rower wreszcie jezdzi super i bardzo dobrze sie prowadzi.

Na nowych gumach prezentuje sie nastepujaco :

orbit.jpg

Reasumujac. Wnioski : 

- Po raz setny przekonuje sie ze jak chce miec cos zrobione dobrze to zrob to sam...

- Jesli ktos sprzedaje rower z wysylka gratis podkreslajac to 3 razy jest to prawdopdone ze cos jest nie tak a sprzedajacy bedzie pozniej zrzucal wine powstania wad na kuriera :)

Napisano

Fajny set. Bardzo fajny :) radzę tylko co jakiś czas sprawdzać widelec, czy przez te zabiegi gdzieś nie strzelił. Stal niby odporna jest, ale 531 jest dosyć mocno cieniowane także lepiej dmuchać na zimne i przed każdą jazdą oglądać widelec, bo szkoda zębów :) 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...