tobo Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Są na forum użytkownicy skuterów? Użytkownicy skuterów, którzy poddali je tuningowi? W kwestii użytkowania - moje to ponad 15 miesięcy. W kwestii tuningowania - jestem bardziej niż zielony (jeszcze). No, może zielony, bo wiedzy trochę liznąłem - teoretycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 10 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Października 2014 No ja bardziej się przymierzam do motura o pojemności do 125 cm3, tylko mam zagwozdkę co wybrać by było w miarę tanio i tak aby duży chłop nie wyglądał na nim jak na psie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Ciężko będzie, najlepiej chyba jakiegoś małego chopperka albo jakiegoś crossa przerobionego na supermoto. Można też zrobić tzw. trackera - popularny sprzęt do komunikacji na Dalekim Wschodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Ja był jednak prosił o pozostanie w "tomacie" skuterowym Mnie zakup czegoś większego niż 50cm nie grozi, więc siłą rzeczy pozostanę tak czy inaczej przy skuterze. Mój środek transportu miejskiego i do jazdy przed siebie, na chwilę obecną w promieniu 80 km od miejsca zamieszkania. Oczywiście na początku wersja dostarczona przez fabrykę moim zdaniem była w zupełności wystarczająca, jednak takie zapewnienia praktycznie zawsze to kłamstwo Planuję małe przeróbki jednak tu na miejscu koszt zlecenia takowych to absolutnie chore pieniądze - ot dlatego może jakiś rodak będzie miał doświadczenia własne i zechce się nimi podzielić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Bo żeby tuningować coś co ma 50ccm trzeba mieszkać w Norwegii heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 To znaczy? Prawo do jazdy takim skuterem dostałem bez konieczności uczestnictwa w kursach (tu na miejscu kurs na skuter to 3000 zł dla osoby poniżej 26 roku życia). Prawo jazdy kategorii A to cena rzędu 12 tysięcy zł. Żeby wyjechać do Polski i je zrobić musiałbym mieć bardzo długi urlop - w tej chwili takiej możliwości ze względu na pracę nie mam. Pozostaje więc skuter a koszt jego przeróbki na sprzęt z dużo większym potencjałem i tak będzie sporo niższy niż koszt zakupu powiedzmy 125tki (jakiejkolwiek markowej) tu. Do zakupu używek przekonany nie jestem - głównie z względu na warunki atmosferyczne i klimat które mają dosyć destrukcyjny wpływ na wszelki sprzęt zmechanizowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Jeżeli przez tuning rozumiesz zdjęcie blokady, to lepiej kupić mały motocykl i jeździć na legalu. Nie wiem jak to się ma prawnie w .no, ale w .pl w przypadku jazdy skuterem bez blokady to: 1) Jazda bez uprawnień, zatrzymanie dowodu rejestracyjnego, laweta i sprawa w sądzie. 2) OC przestaje działać, bo było wykupione na skuter a nie na motocykl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Blokada już zdjęta, wymieniony tłumik i gadżety w wariatorze Przez tuning rozumiem wymianę cylindra, wału, sprzęgła, gaźnika. Odnoszę wrażenie że tu 99 procent skuterów jest przerobionych, jest to powszechne i wspierane przez serwisy, sprzedawców i sklepy Zdjęcie blokady nie czyni ze skutera motocykla. To dwa różne pojazdy i różnią się - znacząco - konstrukcyjnie. Z konsekwencji zdaję sobie sprawę. Ten temat nie dotyczy dylematów moralnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 W życiu tuningowanego skutera w PL nie widziałem. Na zakupem kiedyś rozmyślałem, gdyż jest to wygodniejsze od roweru, a eksploatacja niewiele droższa od komunikacji miejskiej. Jednak koszt zakupu w miarę sensownego skutera (nie chińczyka z marketu) skutecznie odwiódł mnie nawet od rozmyślania na ten temat - przynajmniej dopóki mam wygodny dojazd komunikacją miejską. Jedyny tuning jaki bym uskutecznił to zdjęcie blokady - cała reszta jest chyba średnio opłacalna. Aczkolwiek przy aktualnym stanie prawnym to jeśli już jednoślad z silnikiem to prędzej 125cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Zmiana paru drobiazgów przynosi bardzo dużo efektu Tuning produktów znanych producentów to praktycznie norma, bez względu na szerokość czy długość geograficzną. Oczywiście tuning wschodniego skutera to dosyć mglista w skuteczności i sensie sprawa - jednak zakładam że zabieg taki dotyczy używanego albo nowego skutera markowego. W przypadku założenia chęci dokonania zmian nawet sensowniejsze jest kupienie używki a dodatkowych środków zainwestowanie w zmiany - efekt co najmniej dobry w praktyce, jeśli ktoś przełknie posiadanie sprzętu używanego. Dziwne że nie widziałeś tuningowaych. Powody mogą być dwa: brak zainteresowania tematem lub natykanie się na ludzi którzy nie zrobili z tuningiem silnika równocześnie tuningu wizualnego. Ten drugi ma jedynie efekt taki jak jazda fullem po deptaku - lans. Mnie takowe mijają codziennie, a skoro mijają to muszą mieć w bebechach sporo większą ingerencję niż mój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Ja mam chińczyka który gnał 85km/h do 10000km no i nestety pękł pasek i rozleciał się wario, założyłem dedykowane nówki sztyki i już tylko 65km/h jedzie. No cóż ale w tym roku mało km zrobiłem tylko rower tylko rower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2014 Ja troszeczkę się orientowałem przed zakupem i jednak taka "mina" nie podchodziła mi zupełnie.... Mój Italieniec też ma swoje fochy - nie lubi tutejszej pogody. Wydech jest zjadany przez słone deszcze, parę awarii elektryki i elektroniki, usterki jeszcze fabryczne. Do zamysłu dalszych zmian skłoniła mnie... spalona żarówka świateł przednich. Mimo wcześniejszych oporów zdecydowałem się poszukać instrukcji obsługi żeby znaleźć informacje co trzeba odkręcić żeby się do nich dobrać. W czasie czytania instrukcji zjeżyłem się, bo zapłaciłem sporo za ustawienie świateł, a to zabieg na 5 minut, nie lubię być kantowany, choć jestem winien sam sobie, w instrukcji wszystko jest. Niewiele brakło a zatarłbym skrzynię biegów, która wymagała zmiany oleju po 12 tysiącach a ja wyturlałem już prawie 14. Na razie tak czy inaczej jestem zdecydowanie zadowolony z tego zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Obawiam się, że konieczność obecności blokady pociąga za sobą u producentów pokusę aby komponenty nie były tak wytrzymałe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Dlatego zamierzam nabyć takie które lepiej poradzą z potencjalnym obciążeniem. Żeby używać tego co bym chciał musiałbym mieć 2 i tym drugim poruszać się do pracy. Budzenie się 30minut wcześniej żeby przygotować transport mimo wszystko nie wchodzi dla mnie w rachubę Gdyby wytrzymałość w tym zakresie czyli zdjęcia blokady byłaby potencjalnym ryzykiem spadku wytrzymałości i zwiększenia ryzyka potencjalnych napraw gwarancyjnych - tymczasem procedura odblokowania jest w pełni akceptowalna do wykonania przez sklepy sprzedające skutery, tak jak i inne zmiany, bez utraty gwarancji - jeśli są one wykonane w miejscu zakupu skutera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Dziwne że nie widziałeś tuningowaych. Powody mogą być dwa: brak zainteresowania tematem lub natykanie się na ludzi którzy nie zrobili z tuningiem silnika równocześnie tuningu wizualnego. Mało u nas skuterów, a Vespa czy Piaggio bardzo ciężko spotykane więc pewnie oba te powody plus to, że mało kto się w to bawi z powodów finansowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.