BoomHS Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Tak problem zauważyłem w moim amorze. Plama oleju na kartonie: Cieknie z tej śrubki, na końcu widelca widać nawet małą kropelkę:Zauważyłem to jakieś 300-400 km temu, ale wziąłem to za wodę, bo akurat w deszczu jeździłem i po wytarciu nic dalej nie kapało, także jeździłem dalej. Potem rower odstawiłem na 3 tygodnie, zrobiłem trasę ~50km i po kilku dniach właśnie zauważyłem plamę na kartonie. Chwilę temu chciałem sprawdzić jak mocno śruba jest dokręcona i praktycznie od razu puściła, bez przykładania większej siły. Zapewne poluzowanie tej śrubki było przyczyną tego wycieku ale teraz mam dwa pytania- oddać na gwarancję, czy dokręcić kluczem dynamometrycznym do odpowiedniej wartości? Przez te kilkaset km mogło się coś uszkodzić- np. ślizgi trochę się nadwyrężyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Dokręć i powinno być po sprawie. Jak dalej będzie ciekło to zrób uszczelkę z dętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 teraz mam dwa pytania- oddać na gwarancję, czy dokręcić kluczem dynamometrycznym do odpowiedniej wartości? Przez te kilkaset km mogło się coś uszkodzić- np. ślizgi trochę się nadwyrężyć? Co ma śrubka do ślizgu , weź imbus, dokręć i po sprawie. Zastanawia mnie tylko skąd masz olej w goleni, bo fabrycznie Epicon nie jest zalewany olejem, jeśli sam zalałeś to znaczy że podczas skręcania nie dokręciłeś tej śrubki po prostu. Odsyłanie w ramach gwarancji do Eurobiku jest bez sensu, stracisz czas i pieniądze na wysyłkę, a u dystrybutora ci tylko to dokręcą i tyle co zrobią. Klucz dynamometryczny też nie jest niezbędny, o ile nie będziesz tego dokręcał na absolutnego maksa to nic się nie stanie, po prostu dokręć do lekkiego oporu i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoomHS Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 (edytowane) Wydawało mi się, że jak słabo skręcony amor to mogą pojawić się luzy itp, ale to tylko mi się wydawało; nie znam się. Nic z amorem nie robiłem, w Activii miał tylko przy zamówieniu skok na 120 zwiększany (no chyba, że są fabryczne ze skokiem 120). Do Eurobike mógłbym się stawić osobiście ale to najwcześniej na wiosnę, do tego czasu rower i tak nie będzie używany. Też nie wiem skąd ten olej, co 50km używałem brunoxa, ale nigdy nie poleciał mi po goleni dolnej. Co do uszczelki z dętki- owszem można i pewnie prowizorka trzyma najdłużej, ale jednak w nowym amorze (raptem 1500km zrobione) wolałbym mieć wszystko zrobione po bożemu. Edytowane 7 Października 2014 przez BoomHS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Po Bożemu tam nie ma uszczelki. Ja mam zalane po 20ml do lagi, skręcone i nic nie cieknie. Po prostu weź dokręć ta śrubę i będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 7 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Zamiast uszczelki z dętki można dać silikonu olejoodpornego na śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Nie ma co paćkać silikonem czy robić uszczelki. Kkucz do ręki i dokręć. To chyba nie jest skomplikowana operacja ? Natomiast jeśli nikt nie zalewał dolnych lag olejem to może to być usterka tłumika. Wycieka z niego olej, przypadkowo miałeś luźną śrubkę ale olej w środku może nie być przypadkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 @up Tłumik na pewno nie znajduje się w lewej ladze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 O faktycznie, nie zauważyłem że to strona komory powietrznej. W takim razie na bank jest tam wlany olej. Tak w ogóle to ja na fotce widzę kroplę na adapterze. Różową. Dobrze widzę ? Zdjęcie jest złej jakości. Ale może to nie z widelca tylko z hamulca kapie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoomHS Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Hamulec suchy na 100%, poza tym jakby tak mocno z niego kapało to nie miałbym czym hamować. Po kliknięciu w miniaturkę zdjęcie się powiększa tak, że chyba wszystko dostatecznie widać. Olej być wlany nie może- wątpię, żeby sprzedawca na własną rękę bez żadnej dopłaty nie informując mnie o tym taką usługę zrobił. Z tego wynika, że to kwestia dokręcenia śruby i tyle. Tylko faktycznie pytanie- skąd ten olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 (edytowane) Często serwisujemy te amorki Suntour i bardzo często zdarza mi się wyciekajcy olej od strony tej szpilki negatywnej - komory powietrznej. lecz właśnie tylko przy luźnej śrubce. Fabrycznie róznie widać robią bo niektóre amorki po rozkręceniu są od wewnątrz na dole suche zaś w niektórych jest trochę oleju. Najlepiej to sobie zmienić chyba tą szpilke na lepszą, tj, takie co są o końcówce z oringiem i pewnym wtedy zabezpieczeniem przed wyciekiem oleju, (Chodzi mi o szpilki takie jak w Duroluxach, Axonach) Edytowane 8 Października 2014 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Profilaktycznie można to uszczelnić miększym plastikiem/teflonem lub twardszym i cienkim kawałkiem gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.