robal12 Napisano 6 Października 2014 Napisano 6 Października 2014 Witam, mam problem z amorkiem RST Storm Super TA 140mm. Chodzi o to że coraz gorzej pracuje, dzisiaj gdy temperaturka spadła praktycznie stoi w miejscu, już xcm kolegi lepiej pracuje. Ugina się może o 2-3 cm przy naciśnięciu. Dzisiaj po zjazdach w lesie ugiął się max do połowy, a ręce bolały niemiłosiernie . Co mogę zrobić aby poprawić jego pracę ? Dodam że gdy jest gorąco jest w miarę dobra chociaż mogła by być lepsza. Wymiana oleju mogła by pomóc ? Dodam także że wolno się wysuwa tak jak bym tłumienie na full podkręcił. Liczę na dobre rady i z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj
jasinski21444 Napisano 6 Października 2014 Napisano 6 Października 2014 Oddziel górne lagi od dolnych , wyczyść wszystko z syfu , nałóż nowy smar ( może to być wazelina techniczna ) na uszczelki kurzowe . Wyjmij tłumik , wylej z niego olej i wlej w niego 110ml oleju 5W Motorex do widelców . Cytuj
robal12 Napisano 6 Października 2014 Autor Napisano 6 Października 2014 Dzięki za odpowiedź, mam nadzieje że sobie poradzę z czyszczeniem . Mógł by być ewentualnie jakiś inny olej 5W czy ten jest najlepszy, bo jutro pojadę do sklepu zobaczyć jakie są dostępne? Cytuj
Poleczek Napisano 6 Października 2014 Napisano 6 Października 2014 Tylko w dolne golenie wpakuj smar a nie gluto-żelo-podobne coś Cytuj
jasinski21444 Napisano 6 Października 2014 Napisano 6 Października 2014 Mógł by być ewentualnie jakiś inny olej 5W czy ten jest najlepszy, Do tłumika koniecznie olej 5w do amortyzatorów . Cytuj
robal12 Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Witam ponownie. Dopiero teraz mogłem pozwolić sobie na zakup oleju (inne wydatki :/) rozebrałem amorka wyczyściłem sprężyne i zabrałem się za drugą strone, troszkę się zdziwiłem bo myślałem że to troche inaczej wygląda. Wyjąłem tłumik i nie wiem skąd wylać ten olej próbowałem odkręcić śrubę (tą na środku), ale tak mocno trzyma skubana że szok. To chodzi o odkręcenie tej śruby na dole? Za moment dodam zdjęcie Pozdrawiam. http://www.img.pl/54aea5f9438a3/ <zdjęcie Edytowane 8 Stycznia 2015 przez robal12 Cytuj
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Mam ten sam problem jak wylac olej z tego kartridża ? Cytuj
tobo Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Cylinder tlumika trzeba przytrzymac w imadle, normalnie do takich celow stosuje sie aluminowe uchwyty. Byc moze nakretke odkreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara, czyli tak jak teraz to dociagasz nakretke zamiast poluzowac. Cytuj
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Oddziel górne lagi od dolnych , wyczyść wszystko z syfu , nałóż nowy smar ( może to być wazelina techniczna ) na uszczelki kurzowe . Wyjmij tłumik , wylej z niego olej i wlej w niego 110ml oleju 5W Motorex do widelców . Wiem że do wersji AIR wlewa sie 110ml ale do TA producent w ogóle nie przewiduje wymiany oleju tylko całego kartridżu,wiec skad te dane? Cytuj
robal12 Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Napisano 10 Stycznia 2015 Dodam, że po wyczyszczeniu amorka z syfu i nasmarowaniu na nowo sprężyny amorek działa bardzo ładnie. Tylko nie potrzebnie kupowałem olej :/ będę musiał sprzedać Cytuj
robal12 Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Napisano 10 Stycznia 2015 Niestety, tak mocno trzyma ta śruba. Próbowałem odkręcić ją z dwoma pomocnikami i ani drgnęła Cytuj
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Napisano 10 Stycznia 2015 Ktoś w ogóle ten albo podobny tlumik rozkrecal ?Nie wystrzeli mi z tego olej Cytuj
Vitoo Napisano 21 Stycznia 2015 Napisano 21 Stycznia 2015 A ja wywaliłem cały smar z amora,nalałem po 20ml oleju do lagów i teraz pracuje pieknie,nie zamarza przy niższych temperaturach. Cytuj
czarneckijg Napisano 3 Lutego 2016 Napisano 3 Lutego 2016 Witam da sie rozebrac tlumik od rst super storm odkrecic trzeba ta nakretke po srodku na tlumiku pokaze sie ciemna gomowa zaslepka z lekka sila ciagnac wyginajac w lewo i prawo z czuciem i wyskoczy mamy dostep do komory z olejem ja zalalem zadszy i pieknie pracuje a tlumik calym skokiem pracuje pozdro W tlumiku na koncu jak wyciagniemy jest kapsel za nim powietrzr albo olej niewiem bo nie wyciagalem go ale seryjnie tlumik nie pracowal calym skokiem w polowie robil sie twardy jak beton co powodoealo nie pelna prace skoku widelca teraz mam pela i w dodatku naprawde chodzi miodnie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.