robal12 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Witam, mam problem z amorkiem RST Storm Super TA 140mm. Chodzi o to że coraz gorzej pracuje, dzisiaj gdy temperaturka spadła praktycznie stoi w miejscu, już xcm kolegi lepiej pracuje. Ugina się może o 2-3 cm przy naciśnięciu. Dzisiaj po zjazdach w lesie ugiął się max do połowy, a ręce bolały niemiłosiernie . Co mogę zrobić aby poprawić jego pracę ? Dodam że gdy jest gorąco jest w miarę dobra chociaż mogła by być lepsza. Wymiana oleju mogła by pomóc ? Dodam także że wolno się wysuwa tak jak bym tłumienie na full podkręcił. Liczę na dobre rady i z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Oddziel górne lagi od dolnych , wyczyść wszystko z syfu , nałóż nowy smar ( może to być wazelina techniczna ) na uszczelki kurzowe . Wyjmij tłumik , wylej z niego olej i wlej w niego 110ml oleju 5W Motorex do widelców . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robal12 Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Dzięki za odpowiedź, mam nadzieje że sobie poradzę z czyszczeniem . Mógł by być ewentualnie jakiś inny olej 5W czy ten jest najlepszy, bo jutro pojadę do sklepu zobaczyć jakie są dostępne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Tylko w dolne golenie wpakuj smar a nie gluto-żelo-podobne coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Mógł by być ewentualnie jakiś inny olej 5W czy ten jest najlepszy, Do tłumika koniecznie olej 5w do amortyzatorów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robal12 Napisano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Witam ponownie. Dopiero teraz mogłem pozwolić sobie na zakup oleju (inne wydatki :/) rozebrałem amorka wyczyściłem sprężyne i zabrałem się za drugą strone, troszkę się zdziwiłem bo myślałem że to troche inaczej wygląda. Wyjąłem tłumik i nie wiem skąd wylać ten olej próbowałem odkręcić śrubę (tą na środku), ale tak mocno trzyma skubana że szok. To chodzi o odkręcenie tej śruby na dole? Za moment dodam zdjęcie Pozdrawiam. http://www.img.pl/54aea5f9438a3/ <zdjęcie Edytowane 8 Stycznia 2015 przez robal12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Mam ten sam problem jak wylac olej z tego kartridża ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Cylinder tlumika trzeba przytrzymac w imadle, normalnie do takich celow stosuje sie aluminowe uchwyty. Byc moze nakretke odkreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara, czyli tak jak teraz to dociagasz nakretke zamiast poluzowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Oddziel górne lagi od dolnych , wyczyść wszystko z syfu , nałóż nowy smar ( może to być wazelina techniczna ) na uszczelki kurzowe . Wyjmij tłumik , wylej z niego olej i wlej w niego 110ml oleju 5W Motorex do widelców . Wiem że do wersji AIR wlewa sie 110ml ale do TA producent w ogóle nie przewiduje wymiany oleju tylko całego kartridżu,wiec skad te dane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robal12 Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Dodam, że po wyczyszczeniu amorka z syfu i nasmarowaniu na nowo sprężyny amorek działa bardzo ładnie. Tylko nie potrzebnie kupowałem olej :/ będę musiał sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Czyli nie udało sie odkręcić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robal12 Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Niestety, tak mocno trzyma ta śruba. Próbowałem odkręcić ją z dwoma pomocnikami i ani drgnęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitoo Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Ktoś w ogóle ten albo podobny tlumik rozkrecal ?Nie wystrzeli mi z tego olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vitoo Napisano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 A ja wywaliłem cały smar z amora,nalałem po 20ml oleju do lagów i teraz pracuje pieknie,nie zamarza przy niższych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarneckijg Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Witam da sie rozebrac tlumik od rst super storm odkrecic trzeba ta nakretke po srodku na tlumiku pokaze sie ciemna gomowa zaslepka z lekka sila ciagnac wyginajac w lewo i prawo z czuciem i wyskoczy mamy dostep do komory z olejem ja zalalem zadszy i pieknie pracuje a tlumik calym skokiem pracuje pozdro W tlumiku na koncu jak wyciagniemy jest kapsel za nim powietrzr albo olej niewiem bo nie wyciagalem go ale seryjnie tlumik nie pracowal calym skokiem w polowie robil sie twardy jak beton co powodoealo nie pelna prace skoku widelca teraz mam pela i w dodatku naprawde chodzi miodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.