pawelj5 Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Witam. Koła pompuję do ciśnienia 8 bar. W ciągu tygodnia ciśnienie spada do 6,5 bara. W obu kołach spadek jest identyczny, więc to nie jest żadna dziura. Czy jest to normalne? W sumie nie jest to jakiś duży problem, ale boję się o uszkodzenie zaworków presta. Przy pompowaniu muszę trochę poruszać na boki głowicą pompki żeby zawór wpuścił powietrze i zgiąłem już lekko pręciki obu zaworków. Przed pompowaniem wciskam na moment zaworek do środka żeby go zruszyć, ale i tak ciśnienie 12 barów nie przepchnie powietrza do środka dętki bez poruszania na boki głowicą pompki. Pompowanie koła wydaje się prostą sprawą, ale zastanawiam się czy jest może jakaś specjalna technika dedykowana zaworkom presta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Nie wiem, czy jest specjalna technika. Zdejmujesz kapturek ochronny, odkręcasz nakrętke blokująca tłoczek (kiedys miałem dętkę gdzie nie było nakrętki i odkręcało się trochę końcówke tłoczka), możesz lekko wcisnąć, zeby sprawdzić, czy tłoczek się wsuwa i otwiera przepływ, zakladasz głowice pomki, zaciskasz i pompujesz. Z objawów które opisujesz wygląda, jakby ten bolec w końcówce pompki był za krótki (za głeboko wkręcony?) i nie wciskał tłoczka w zaworze. Albo jakbyś za płytko nasuwal głowicę pompki. Sprawdź na innej pompce, Zobacz, może ten trzpień w pompce da sie troche wykręcić. Jak masz pompke z manometrem, to po prawidłowym nałożeniu manometr powinien pokazać ciśnienie w dętce. Co do jakości dętek z Decathlonu nie mam najlepszego zdania. Trafiały się jakies porowate. Sam wolę Continetale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Używam polecanej na forum pompki Sigma Alpha Jet. Wygląda na to, że głowica pompki nie wciska pręcika zaworku. Czy aby na pewno pompka powinna wciskać pręcik zaworku, czy też zawór powinien być uchylany ciśnieniem wytworzonym przez pompkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobson Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 mam ten sam problem. w żadnych innych dętkach tego nie było. Ja od razu przekreśliłem te dętki. Ale cudów za 6zł/szt się nie spodziewałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turysta Napisano 6 Października 2014 Udostępnij Napisano 6 Października 2014 Im dętka cieńsza tym gorzej z trzymaniem ciśnienia. U mnie po tygodniu z 6 barów spada do około 3. Było tak od nowości i podejrzewam, że jest to normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Czy aby na pewno pompka powinna wciskać pręcik zaworku, czy też zawór powinien być uchylany ciśnieniem wytworzonym przez pompkę? Faktycznie, wg instrukcji ta pompka do presty powinna miec popychacz ustawiony do tyłu, czyli raczej nie wciska. No to nie wiem, moja wciska (jest syknięcie jak ja zakładam) i nie miałem nigdy problemów z pompowaniem presty. Odblokowanie zaworka przy kołysaniu pompką wskazywałoby, że wtedy jednak pompka dociska tłoczek. Tę nakrętke kontrującą wykręcasz do końca? Może spróbuj odkręcić jeszcze kilka zwojów więcej? Najlepiej by było zrobić test dętki na innej pompce ew. test Twojej pompki na innej dętce. To powinno wskazać winowajcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 mam ten sam problem. w żadnych innych dętkach tego nie było. Ja od razu przekreśliłem te dętki. Ale cudów za 6zł/szt się nie spodziewałem. A gdzie się da kupić dętki z presta po 6zł/szt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 7 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Proszę bardzo http://www.decathlon.pl/2xdtka-700x18-23-presta-48mm-id_8243100.html , wysyłka gratis, więc wychodzi 6zł/szt. A widzę że jest aktualnie promocja. Przy zakupie dwóch kompletów 19,18zł za całość, więc wychodzi 4,80zł/szt. Rozebrałem dzisiaj głowicę pompki i przeanalizowałem pod kątem współpracy z zaworem presta. Faktycznie pompka ma wciskać zaworek, jednak trzpień nie naciska bezpośrednio na pręcik, a na nakrętkę więc trzeba odkręcać ją do końca. Problem wydaje się leżeć po stronie dętki B`Twin. Wentyl jest gładki przez całą długość, a gwint znajduje się na samej górze i służy do mocowania kapturka. Na końcu gwintu średnica wentyla gwałtownie się zwiększa i ten próg utrudnia prawidłowe wciśnięcie głowicy pompki. Sytuację poprawia trochę poluzowanie szarej nakrętki głowicy pompki. Dzięki temu tuleja gumowa obejmująca zawór może bardziej się rozprężyć i pompka daje się z oporem odpowiednio głęboko wcisnąć na wentyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Spróbuj pilnikiem zjechac trochę tę cylindryczną część wentyla (na stożek). Albo wyjmij dętkę, załóż na wiertarkę papier ścierny na tarczy i zeszlifuj tę część cylindryczną na większej długości, żeby pompka wchodziła do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Proszę bardzo http://www.decathlon...id_8243100.html , wysyłka gratis, więc wychodzi 6zł/szt. O dzięki - prawdopodobnie skorzystam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lobson Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 O dzięki - prawdopodobnie skorzystam Kup continentala za 13zł i nie będziesz miał w/w problemu. Głupia oszczędność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Widzisz @lobson tylko, że ja nie mam problemu więc nie wiem po co mnie cytujesz i mnie doradzasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 @@BikoBiko, Miałem w ręku te dętki. Już na pierwszy rzut oka są kiepskiej jakości. Miał kolor zwietrzałej gumy. Decathlon ma też w swojej ofercie produkt "konfekcjonowany" http://www.decathlon.pl/dtka-700x18-25-presta-36-mm-id_8302915.html W zeszłym roku był w pudełkach i nieco droższy - ale podejrzewam, że to jest to samo. Wzbudza nieco większe zaufanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Jak będę miał trochę czasu to postaram się podjechać do deca i naocznie sprawdzić jedne i drugie. A że mi się nie śpieszy bo to na następny sezon to może potrwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Mam tribana 500 i nie mam problemu z uchodzacym powietrzem mam oryginalne opony i detki. Jeśli chodzi o pompowanie to mam pompke nozna BBB z namometrem i rzadko udaje mi sie trafic w ten trzpien od presty co jest dziwne bo te wentyle sa strasznie dlugie. W kazdym razie zaczynam pompowac namometr pokazuje 0 dochodzi do ok 10 bar i wtedy cycek sie wdusza i pokazuje prawidlowe wskazanie czy to normalne zeby dobic do 8 bar musze sie niemal uwiesic na pompce? waze 60kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Po co Tobie 8 bar przy 60 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 7 Października 2014 Udostępnij Napisano 7 Października 2014 Zeby sie lżej jechało ? Na oponie jest napisane ze minimalne ciśnienie od 7.2 do max 8. Do 8 nie dobijam zwykle mam 7.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapmen Napisano 8 Października 2014 Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Na twardej jak kamień oponie wcale lżej się nie jedzie jak nie masz idealnie gładkiego asfaltu. Zapewne masz oponę 23c i nawet jakbyś miał tam 6-6,5 bara to ciężej by się nie jechało, a z pewnością nie pogubisz plomb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.