Rob Napisano 6 Października 2014 Napisano 6 Października 2014 Witam, W tylniej piaście dt swiss 240s będę wymieniał łożyska. Jakie łożyska do niej kupić(gdzieś na necie pisali o SKF)? Czy lepiej zamówić u dystrybutora dt swiss? Z góry dziękuję za pomoc.
Shmitt Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Z pewnością w instrukcji jest opisany typ łożysk zastosowany w piaście... spisać jaki symbol i proszę pytającego o poszukanie tutaj na przykład http://www.albeco.com.pl/PL-H12/e-sklep.html SKF jak przystało bodajże na twórcę łożysk kulkowych jest dobrą firmą.
rzymo Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 15x28x7 = 6902. Producent łożysk wedle uznania.
tobo Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 W specyfikacji bębenek nie jest rozłożony na czynniki pierwsze - w środku są dwa łożyska, jeśli dobrze pamiętam trochę inne niż w korpusie. Do tego potrzebujesz narzędzie do demontażu pierścienia sprzęgła, który zamontowany jest w korpusie.
Shmitt Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Zakładam, że pytający wie jak rozłożyć piastę, wyciągnąć łożyska i jakich do tego celu użyć narzędzi oraz na powrót złożyć.Pytanie nieprecyzyjne gdyż nie wiadomo o jaka piastę chodzi - czy szybkozamykacz na 9 milimetrów, czy coś o większej średnicy.Najlepiej po prostu wziąć łożysko zmierzyć średnicę zewnetrzną, średnicę wewnetrzną, grubość. W bębenku MTB łożyska powinny być takie same jak w piaście. 6902 15x28x7 lub 6802 15x22x5
Rulez Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Może zakładający jednak nie wie , że potrzebny jest przyrząd aby dostać się do łożyska w korpusie, jeśli by to wiedział, to zapewne nie musiał by pytać o typ łożyska ... przyrząd na zdjęciu numer 5 : http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-240s-Technical-Manual
rzymo Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 W specyfikacji bębenek nie jest rozłożony na czynniki pierwsze - w środku są dwa łożyska, jeśli dobrze pamiętam trochę inne niż w korpusie. Do tego potrzebujesz narzędzie do demontażu pierścienia sprzęgła, który zamontowany jest w korpusie. Racja, w bębenku siedzi węższe 6802 (15x24x5). @Shmitt - czy QR, czy 10mm, czy 12mm to nie ma znaczenia, oś jest przecież taka sama (15mm średnicy) i łożyska są te same.
Rulez Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Dodam tylko, że najbardziej obciążone łożysko, to łożysko do wyjęcia którego potrzebny jest przyżąd.
swimfan Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Witam, W tylniej piaście dt swiss 240s będę wymieniał łożyska. Jakie łożyska do niej kupić(gdzieś na necie pisali o SKF)? Czy lepiej zamówić u dystrybutora dt swiss? Z góry dziękuję za pomoc. tak z ciekawosci ile przejechales na tych piastach , jak chcialem zmienic przy 10kkm,ale w serwisie powiedzieli mi chce pan zmieniac now na nowe:) Co do lozysk to polecam FAG, skf to rozne są zdarzają sie rumuńskie:)
Rulez Napisano 10 Października 2014 Napisano 10 Października 2014 Możę nie musi wymieniać, jednak u mnie w piaście kół DT Tricon (piasta 24M, bebechy jak w 240) łożysko pracowało niezbyt gładko już przy 2000 ....
mklos1 Napisano 11 Października 2014 Napisano 11 Października 2014 Co do lozysk to polecam FAG Potwierdzam. W zeszłym roku włożyłem do samochodu o trochę pojeździłem. Są w rozsądnej cenie.
Rulez Napisano 11 Października 2014 Napisano 11 Października 2014 Włóżyłeś do bagażnika czy do schowka ? ...
tobo Napisano 11 Października 2014 Napisano 11 Października 2014 Kolega Rulez zapomniał w swej uszczypliwości napisać że włożyłeś do jego samochodu a on nie wiedział więc nie skorzystał. Inni raczej zrozumieli że chodziło o ich użycie w miejscach przeznaczonych.
Rulez Napisano 11 Października 2014 Napisano 11 Października 2014 Co do lozysk to polecam FAG, skf to rozne są zdarzają sie rumuńskie:) SKF rumuńskie, a FAG pozycja 7 i 10 od góry : http://www.fag.de/content.fag.de/en/company/history/from_2011/from_2011.jsp Kolega Rulez zapomniał w swej uszczypliwości napisać że włożyłeś do jego samochodu a on nie wiedział więc nie skorzystał. Każdy sądzi według siebie
Rob Napisano 17 Października 2014 Autor Napisano 17 Października 2014 Dziękuję za pomoc. Musiała być pomoc serwisu, problem z kluczem do rozkręcenia piasty. Łożyska kupiłem EZO(6902rs). Koła kupiłe używane, w tym sezonie przejechałe na nich ponad 2 kkm.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.