Skocz do zawartości

[amortyzator przód] wybór amortyzatora dla lekkiego bikera


haleem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam zagwozdkę z wymianą amortyzatora w rowerze syna który zakupiłem używany

obecnie jest mocno zużyty xcm v3 któremu zrobiłem prosty serwis ale jest on mocno zużyty

jazda typowo turystyczna lub xc waga roweżysty teraz ok 55 kilo, pod hamulce tarczowe

 

opcje zakupu

suntour xcr z manetką

rock shox xc32 tk wersja woman z aluminiową rurą sterową - http://allegro.pl/amortyzator-przod-rock-shox-xc32-tk-sl-woman-i4668527494.html

suntour xcr air - http://allegro.pl/sr-suntour-xcr-rl-air-blokada-skoku-model-2013-dis-i4616846388.html

suntour raidon lo - http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lo-26-mtb-i4627867948.html

 

nie chciałbym przekroczyc budżetu tych 530 PLN

poproszę o rady w temacie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie każdy, niektóre Suntoury mają na tyle mocną sprężynę negatywną stalową, że napompowanie amortyzatora pod 55kg jest nieskuteczne. Tzn trzeba użyć niskiego ciśnienia a z powodu tej mocnej sprężyny negatywnej przy niskim ciśnieniu dochodzi do "zassania" skoku. I zamiast 100 mm mamy np 80mm. Nie wiem jak to jest z Raidonem czy XCR em, ale jeśli mają negatywną sprężynę stalową i będzie za mocna to trzeba się nastawić na jej wymianę na nieco słabszą. To trzeba sprawdzić po prostu.

Taka sytuacja zdarzała się pod bardzo lekkimi osobami i w Epiconach. Ale wystarczy zmiana sprężyny negatywnej i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

XCR-Air też jest powietrzny. Każdy powietrzny będzie odpowiedni,

 

 

Zdecydowanie ten Raidon gdyż jako jedyny jest na powietrze

Nie mówta chop ... panowie mości autor może sie odchudza a może tylko ma metr dwadzieścia na koturnie, nie zmienia to faktu ze jest lekki. oba podane wyżej widł nie mają full air spring, co za tym idzie negatywna sprężyna jest stalowa i nie ustawialna i może sie okazać że jak napompuje pod siebie, to mu zje skoku.

 

Tutaj jedyną rozsądną opcją jest jakiś dual air, Albo choć solo air. tak mi sie wydaje. Wersja sprężynowa jest jak najbardziej ok, ale trzeba siąść, przejechać sie na tym kawałek by to ocenić.


 

 

Ale wystarczy zmiana sprężyny negatywnej i wszystko jest ok.

No tak ale bieganie u szukanie sprężyny pasującej wymiarem i twardością to długotrwały i męczący proces, chyba ze się zna źródło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiodła mnie adnotacja odnośnie raidona, że ma on sprężynę pneumatyczną, gdyż egzemplaże oznaczone jako air są o ponad 100 zł droższe. Dlatego wolałem się upewnić.

Jaka jest istotna różnica pomiędzy xcr powietrznym a raidonem poza wagą ?

 

Czy xc32 w tej wersji z mięciutką sprężyną i aluminiową sterówką nie byłby porównywalny (wagą i działaniem), przy wzroscie wagi wymiana sprężyny w zasadzie mnie nie przeraża. Mam na uwadze wydatkowanie dodatkowych 80 PLN na pompkę do powietrznych opcji.

 

 

 

Jak chcesz to mam w Promocji Amortyzator RAIDON XC RLR 26" 1 1/8"100mm dysk,czarny z 2014 za 540zł

Dzięki za ofertę, ale z poza technicznych powodów ma być biały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator RAIDON XC RLR 26" 1 1/8"100mm dysk,biały też mam

Co do tego raidona co piszę powyżej z 2014 ma dużo lepsze rury goleniowe bo anadowane złotawe tak jak w epiconach co tłoczek od strony komory powietrznej pracuje bezpośrednio na tej rurce, zaś w XCR-ach AIR oraz Raidonach starszych modelów mają rury goleniowe stalowe chromowane i tam od strony komory powietrznej jest jeszcze jedna cieńsza rurka wsadzana na którym pracuje właśnie ten tłoczek o mniejszej średnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że zmiana skoku na 120mm tez jest dobry pomysł lecz może na początek dać druga ta sprężynę miękka zamiast tej jednej twardej w szpilce negatywnej od strony komory powietrznej. Akurat te nowsze modele raidona juz mają szpilkę taka co w epiconach bo w tych starszych modelach trzeba było kurek powietrzny z góry odkręcić i wyciągać ta rurkę całą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...