emcinek Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Witam, pod koniec października będę posiadaczem ramy accent one i widelca mosso m3. W tej chwili moja prawie-przełajówka śmiga z zaciskami avid bb7 road i tarczami roundagon 160mm, ale w związku z zanabyciem nowej ramy, mam zamiar zmienić też tarcze, na g2cs. Pytanie tylko jaki rozmiar tałatajstwa wybrać. Czy zostawić 160, czy może jednak 185, albo w ogóle 203 i czy większy rozmiar tarczy, nie zaszkodzi zaciskom, ani ramie, czy widelcowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Producenci widelców podają dopuszczalny rozmiar tarczy. Nie rozumiem dylematu - zmieniasz widelec i ramę - co do tej podmiany ma średnica tarcz? Przełajówka - Warszawa - duże tarcze? Widzisz w tym jakiś sens? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Producent podaje tarczę 185mm jako maksimum. Ale wątpię żeby w Twoim wypadku taka tarcza była potrzebna. Z reguły do przełajki zakłada się 160 na przód i 140 na tył. Niektórzy 140-tkę mają nawet na przodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Mnie fascynuje jeszcze jeden aspekt - jak szosowe bb7 współpracowałyby z większymi tarczami Ustawienie ze 160tką bez ocierania i z sensownym skokiem klamki to już jest cyrk - zdecydowanie nie wziąłbym większych tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 jaki sens... Wszystko sprowadza się do tego, że chcę zamienić tarcze na inny model. Z takiej: http://www.bikekatalog.pl/2008/ppg_fotki/foto_big/8_38127_18_02_08.jpg na taką: http://www.pmbike.pl/userdata/gfx/643f014505ba82aab9239b59508f3b10.jpg Wymiana ramy jest po prostu impulsem do całej akcji, a że i tak chcę kupić nowe tarcze, to się pytam, czy zostawać przy 160, czy może warto kupić większe? Widzę jednak, że odradzacie montowanie większych tarcz, więc ok. Mnie fascynuje jeszcze jeden aspekt - jak szosowe bb7 współpracowałyby z większymi tarczami Ustawienie ze 160tką bez ocierania i z sensownym skokiem klamki to już jest cyrk - zdecydowanie nie wziąłbym większych tarcz. I to jest sensowna odpowiedź. Abstahując od tematu, +1 do samozadowolenia dla mnie, po Twoim poście. Jak zamontowałem bb7, to byłem skonsternowany na tyle, że zacząłem przeglądać tutoriale jak się poprawnie montuje zacisk hamulca tarczowego, bo ni ch*** nie mogłem tego ustawić tak, żeby nie ocierało nic. W internecie pokazywali jak to ustawiają wszystko na cacy w 30 sekund, a mi to zajęło 30minut na zacisk, a te metody z internetu o kand d** roztrzaskać. Tak czy siak ustawione są teraz idealnie:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 A miałeś jakikolwiek problem z hamowaniem przy tarczach 160mm? W Warszawie i w rowerze takim jak Twój montaż większych tarcz nie ma żadnego rozsądkowego sensu - chyba że takie chcesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 czy miałem problem z hamowaniem... Czepiając się, odpowiedziałbym, że tak, i że nadal mam. Początkowo zasyfiłem sobie tarcze i strasznie słabo hamował rower, ale teraz mam większy problem, bo boję się hamować przednim hamulcem, żebym nie fiknał Dzięki za wypowiedzi, zostaję przy 160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemektyka Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 To może ja się podłączę pod temat, bo mam dokładnie to samo pytanie ale rower MTB. Rower: CUBE LTD po tunningu. Mocowanie CenterLock. Moja waga 70-72kg Aktualnie mam założone tarcze XT przód 180mm, tył 160mm i tu pytanie, czy nie będzie problemów (teraz nie ma) z hamowaniem przy zmianie tarcz na Przód160mm, Tył140mm albo jeszcze niżej Przód+Tył 140mm ??? Jeździ ktoś z kolegów na takim zestawie? Dodam, że 80% jazdy tego roweru to maratony MTB (głównie BM i pochodne). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Ten sam Cube, rowniez po tuningu, hamulce 675, ale standardowe tarcze, waga 104kg we wszystkich ciuchach i bez problemu zatrzymuje sie z bardzo duzych predkosci, rzedzu 60-70-80km/h / zjazdy asfaltowe/ W enduro jak mialem dlugo funkcjonowalem na tych rozmiarach, wiec jak dasz 160/140 przy Twojej wadze, to bez problemu ogarnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Ja na tarczach 160-160 w sztywnym rowerze i podobnej wadze nie miałem problemu w górach. Ponadto nie napisałeś czy masz amortyzator. Bo jeśli masz to 140 z przodu bedzie raczej niekompatybilna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemektyka Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Oczywiście jest: Rock Shox Reba RL AIR. Dzięki za błyskawiczną odpowiedź, zmieniam na PRZÓD 160mm, TYŁ 140mm, XTR-y. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.