tiomek Napisano 4 Października 2014 Napisano 4 Października 2014 Siemka, zdjęcie przedstawia damper SID XC z tulejami i śrubami które wyciągnąłem z roweru. Problem jest taki, że tuleje montażowe (3x plastik + 1x alu) są jednocześnie tulejami ślizgowymi co jest raczej słabym rozwiązaniem. Tarcie które normalnie jest pomiędzy tuleją ślizgową i montażową, tutaj było pomiędzy tuleją montażową a ramą. Aktualnie średnica wewnętrzna tulei to 8mm, śr. śrub 6mm, czyli też słabo. Średnica wewnętrzna oczka dampera 12mm, czyli jakiś stary standard. Szerokość montażowa w ramie to ok 22,2-22,4mm. Szukam rozwiązania, żeby to dziadostwo działało i zaraz nie zrobiły się luzy. Rozwiązanie powinno być jak najtańsze, bo jest to drugi, ekonomiczny rower. Wiadomo, że można napisać do proshox, szybko licząc 130 zł, ja szukam czegoś możliwie tańszego (i jeszcze nie wiadomo czy zrobią pod ten dziwny standard oczka 12mm). Cytuj
tiomek Napisano 5 Października 2014 Autor Napisano 5 Października 2014 Jeszcze jedna rzecz, rama to jednozawias bez żadnych linków, jest w bardzo dobrej kondycji, żadnych luzów, ale jak to jednozawias, wahacz odrobinę się gibie. Co za tym idzie miejsca montażu dampera przesuwają się względem siebie delikatnie na boki. Nie chcę mieć problemu z samym damperem (10 post: http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?p=995992 ), jeśli zrobię tuleje zbyt sztywne. Aktualne opcje: 1. Próba zmontowania na plastikowych ślizgach które mam, ale musiałbym dokupić gdzieś czwarty ślizg i dorobić do nich jakąś tuleję 8mm i pewnie podkładki na zewnątrz. 2. Zamówić zestaw ślizgowy i montażowy w proshox - oni mają (o ile mają) chyba tuleje ślizgowe metalowe z teflonem (czy co tam jest w środku ) pod ten rozmiar 3. Zrobić łożyska kulkowe - raczej tanio i łatwo, tylko chyba nietrwałe 4. Zrobić łożyska igiełkowe ( http://www.ebmia.pl/lozyska-rolki-akcesoriabrtuleje-slizgowe-lozyska-igielkowe-c-196_140_1326.html?oznaczenie=Warto%C5%9B%C4%87...¶m1=Warto%C5%9B%C4%87...¶m2=12¶m3=Warto%C5%9B%C4%87...&x=28&y=13 ) - tutaj musiałbym też dorobić tuleję 8mm która była by jednocześnie bieżnią łożyska 5. Zamówić tuleje ślizgowe plastikowe ( http://www.igus.pl/iPro/iPro_02_0004_0000_PLpl.htm?ArtNr=WSM-1012-04&c=PL&l=pl ) cena z wysyłką 46 zł, czyli już drogo a tu jeszcze potrzeba tulei montażowych 6. Zamówić tuleje ślizgowe metalowe ( http://www.ebmia.pl/tuleja-slizgowa-tup1-1015-p-856.html ) cena z wys 15 zł, więc tanio + dorobienie montażowych Cytuj
Gość Napisano 8 Października 2014 Napisano 8 Października 2014 Kulkowe sa nietrwale, mnie rozsypywaly sie po 1-2- 3 wyjazdach, oczywiscie w terenie, faktycznie czulosc wzrastala w sposob znaczacy, igielkowe ze wzgledu na swoja budowe beda mialy wyczuwalny luz, te najtansze slizgowe jak masz naprawde ladnie wszystko spasowane przy intensywnej jezdzie powinny wytrzymac rok. Igus jest najbardziej trwaly, ale jak dla mnie daje najwieksze wrazenie otepialego zawieszenia. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.