tomi85 Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Witam, tak jak w temacie. Czy warto inwestować w napęd 1x11 xx1 od srama czy może 2x10 xtr m987 z 2014 roku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2014 A gdzie go chcesz używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Na to pytanie znasz odpowiedz tylko Ty. Kaseta Srama ma rozpietosc 10-42, Shimano 11-40. Sram to nie tylko kaseta i reszta komponentow napedu ale tez nowe kolo tyl, ewentualnie bebenek jesli masz kola z piastami firmy ktora przewidziala mozliwosc wymiany bebenka na kompatybilny z kaseta 10-42. Post neobowiazuje zle przeczytalem oznaczenie grupy Shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 co do koła to luzik... ostatnio kupiłem cresty na piastach dt 240 a tam mozna to zamontować... uzywać do jazdy codziennej ( dojazd do pracy + 2 x na tydzien plener ) + od czasu do czasu maratony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Nie, nie warto ale jak masz taki kaprys to już Twoja sprawa. Obydwa napędy są dość specjalistyczne i z braku uniwersalności nie są polecane do "jazdy codziennej". Tak na marginesie jak się ładuje w rower tyle kasy na takich piastach i pewnie reszcie szpejów też to wypada wiedzieć co jest mi potrzebne a co będzie tylko "ładnie wyglądać". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 4 Października 2014 Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Beskid, proszę cię nie są polecane do "jazdy codziennej". A jak ktoś codziennie jeździ pętelkę XC, albo robi enduro tripa w górach? Po za tym kompletnie nie rozumiem, dlaczego takiego napędu nie można nawet używać do "jazdy codziennej"? Nie można mówić, że napęd 1x11 się nie nadaje w góry, bo to zależy od konkretnej osoby, tak samo z 2x10. Jeździłem na XX1 i według mnie z powodzeniem można nim zastąpić tradycyjny napęd 2x10, 3x10. Natomiast na pytanie czy warto, nie da się odpowiedzieć sensownie. Dla jednego warto, dla drugiego nie, mnie osobiście przeraża cena przerzutki i kasety, reszta jest do przełknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 4 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2014 no właśnie... cena takiego zestawu to tak w granicach 3,5k Jestem wstanie wydać tyle kasy na napęd ale chciałbym być pewien, że będę zadowolony z wydanej kasy na taki napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Odloz trochę kasy do wiosny, pojawi sie w sprzedaży XTR Di2 - bije na głowę wszystko co do tej pory wymyślono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Jedna jedyna rzecz mnie ciekawi odnośnie elektroniki a nigdzie nie spotkałem się z wyjaśnieniem. Nie wierzę że konstruktorzy nie brali tego pod uwagę... Coś zablokuje przerzutkę - czy napęd będzie próbował zmienić bieg aż do wyczerpania aku, czy po kilku próbach przestanie i w jakiś sposób (pikanie?) zasygnalizuje błąd. Podobnie zimą czy w wielkim błocie - zalepi się przednia przerzutka, chcę zmienić bieg, ale się nie da. I znów czy napęd będzie próbował przerzucać dopóki któraś z części się nie podda, czy kilka prób i zaprzestanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 no ok... ale zestaw elektroniczny + korba m9020 to tak z 6k ... a to juz lekka przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Lekka przesada to twoje dylematy, więc kup sobie XTR Di2 i nie truj gitary ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 eehhhh i znowu ta arogancja.... ;/ widzę, że już człowiek spokojnie może się zapytać czy warto kupić coś droższego bo innych to zaczyna denerwować... ;/ Rulez a Tobie to ja nie truje.... także jak nie masz nic wartościowego do dodania to siedź cicho .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dure Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Elektorniczny napęd w rowerach mnie nieprzekonuje. Co do XX1, miałem okazję przetestować. Według mnie grupa nadaje się do wszystkiego, tylko nie do maratonów MTB. No chyba, że kupisz sobie kilka tarczy na przód i będziesz wymieniał dostosowując się pod daną trasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 eehhhh i znowu ta arogancja.... ;/ widzę, że już człowiek spokojnie może się zapytać czy warto kupić coś droższego bo innych to zaczyna denerwować... ;/ Rulez a Tobie to ja nie truje.... także jak nie masz nic wartościowego do dodania to siedź cicho . A kto może wiedzieć jak jeździsz, sam sobie odpowiedz do czego ci ten naped potrzebny, dla szpanu czy do jazdy Masz jakiś kompleks, że wspominasz o czymś "droższym" ?, dla naszego spokoju idź od razu w Di2, żebyś za miesiąc nie zakładał nowego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 skąd mam wiedzieć czy taki napęd mi się przyda skoro nigdy takiego nie miałem ? i dlatego też załozyłem tu temat aby się dowiedzieć od osób który taki miały czy warto inwestować w to.... powiem jeszcze raz... jeśli nie masz nic wartościowego do wniesienia w tym temacie to nie zawracaj d.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Skończ już to trollowanie, zawracesz dupę na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 skąd mam wiedzieć czy taki napęd mi się przyda skoro nigdy takiego nie miałem ? A kto ma za Ciebie wiedzieć? Chyba wiesz po jakim terenie jeździsz, w jaki sposób i jakich przełożeń najczęściej używasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 takich, że może przez rok z 3x użyłem przedniej przerzutki... ale dobra... widzę że nikt tu skory do pomocy nie będzie. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 A jak ktoś codziennie jeździ pętelkę XC, albo robi enduro tripa w górach? Po za tym kompletnie nie rozumiem, dlaczego takiego napędu nie można nawet używać do "jazdy codziennej"? Nie można mówić, że napęd 1x11 się nie nadaje w góry, bo to zależy od konkretnej osoby, tak samo z 2x10. Jeździłem na XX1 i według mnie z powodzeniem można nim zastąpić tradycyjny napęd 2x10, 3x10. Natomiast na pytanie czy warto, nie da się odpowiedzieć sensownie. Dla jednego warto, dla drugiego nie, mnie osobiście przeraża cena przerzutki i kasety, reszta jest do przełknięcia. Wiesz, dla wielu osób w tym do nie dawna dla mnie "jazda codzienna" to dojazd do roboty, szybki trening i wypad w trudniejszy teren i to wszystko na jednym sprzęcie. Jeśli mi to zagwarantujesz bez ceregieli z podmianką przedniej tarczy zamiast 2/3x10 to wchodzę w to. Niestety jest to nie realne więc dlatego ten brak uniwersalności. To napęd ściśle specjalistyczny chociażby dlatego, że trzeba za każdym razem myśleć nad doborem przełożeń w kontekście danej trasy. Dasz ciała bo Ci się odwidzi trasa albo trzeba będzie zmodyfikować i nic nie wyszło bo będzie albo za twardo albo za miękko. Jak ktoś korzysta z roweru jak w Twoim pierwszym zdaniu to tylko brać. @tomi85 jak nie korzystasz z przedniej zmieniarki to chyba jest opcja się jej pozbyć Ludziska wpadli już na to na długo przed pomysłem z 1x ileś tam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Jedna jedyna rzecz mnie ciekawi odnośnie elektroniki a nigdzie nie spotkałem się z wyjaśnieniem. Nie wierzę że konstruktorzy nie brali tego pod uwagę... Coś zablokuje przerzutkę - czy napęd będzie próbował zmienić bieg aż do wyczerpania aku, czy po kilku próbach przestanie i w jakiś sposób (pikanie?) zasygnalizuje błąd. Nie rozumiem - przecież Ty ostatecznie decydujesz co robi napęd w rowerze, nie on sam. no ok... ale zestaw elektroniczny + korba m9020 to tak z 6k ... a to juz lekka przesada A single-ring XTR Di2 system with cables, battery, and everything else you need will retail for about $3,500.Read more at http://velonews.competitor.com/2014/09/mtb/reviewed-shimano-xtr-di2_346092#jmAhYZGqWqquuwrp.99 Cena raczej w okolicach dychy, nie 6 tysięcy. I nie bardzo rozumiem Twoje dylematy - elektroniczna grupa 2x11 Shimano czy mechaniczna 1x11 Srama. Jak dla mnie sensowne jest pytanie 1x11 Sram czy Shimano. Odloz trochę kasy do wiosny, pojawi sie w sprzedaży XTR Di2 - bije na głowę wszystko co do tej pory wymyślono. Dlaczego bije na głowę wszystko? Z mojego doświadczenia z di2 wynika że bije na głowę zmęczeniem materiałowym przerzutek Elektronika jest fajna ale jest "tępa" w obsłudze biegów - silniki pchają przerzutki bez względu na obciążenie co negatywnie wpływa na stan zawiasów przerzutek - obu. O rozrywaniu wózka przedniej przerzutki nie wspomnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomi85 Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Jak dla mnie sensowne jest pytanie 1x11 Sram czy Shimano. Wydaje mi się, zważywszy na fakt, że sram jest prekursorem napędu 1x11 i zarazem pewnie posiada większe doświadczenie w tego typu napędach to chyba sram byłby lepszą opcją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 @tobo Ja decyduję - czyli chcę zmienić bieg np. o oczko wyżej. Patyk wkręcony w przerzutkę blokuje ją. Jak się zachowa elektronika? Zbrylony śnieg blokuje przednią przerzutkę, chcę z małej wrzucić na blat. Znów - jak się zachowa elektronika? Wykryje przeciążenie i odpuści, czy usilnie przez dłuższy czas silniczek będzie się męczył? Nie widziałem tego typu rozwiązań na żywo, tylko na obrazkach, więc się pytam/zastanawiam jak to jest rozwiązane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Proponuję zadać te pytania firmie Shimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 @tobo Ja decyduję - czyli chcę zmienić bieg np. o oczko wyżej. Patyk wkręcony w przerzutkę blokuje ją. Jak się zachowa elektronika? Zbrylony śnieg blokuje przednią przerzutkę, chcę z małej wrzucić na blat. Znów - jak się zachowa elektronika? Wykryje przeciążenie i odpuści, czy usilnie przez dłuższy czas silniczek będzie się męczył? Nie widziałem tego typu rozwiązań na żywo, tylko na obrazkach, więc się pytam/zastanawiam jak to jest rozwiązane... To elektronika jest w założeniu, w praktyce nie ma tam inteligentnych rozwiązań (nie wiem czemu zakładasz takowe?) Chcesz wrzucić, nie wrzuci jeśli będą takie sytuacje jak piszesz. Przerzutki di2 są dosyć durne To co jest ich mocną stroną jest też słabością - przy zmianie pod obciążeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Nie są aż tak durne jak by się zdawało, dla chcącego nie ma problemu zamontować sensora mierzącego siłę generowaną przez silnik , i wyłączenie go po przekroczeniu zadanego progu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.