Skocz do zawartości

[Napęd] 1x10 lub 2x10


Kawa

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupno nowego całego napędu wraz z przerzutkami a ze względu na to że jestem laikiem w tym teamcie wolabym się was spytać o rade.

 

1) Jakią zębatkę najlepiej wybrać pod napęd 1x10?

2) Czy 1x10 jest wystarczające. Jeśli nie jaka zębatka do kasety najlepiej kupić?

3) Reszta osprzętu do 1x10? 

 

 

Na całe modernizacje napędu chce przeznaczyć max 1400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytanie w stylu "a lepiej się umawiać z Bożeną czy Mariola?"

 

Brałbym obie :thumbsup: 

 

Jaki typ jazdy?? Do polatania na maratonach a jakże by inaczej ;D

 

Wiesz jak już to składać to porządnie bo nie chciałbym kupić kasety 10 i po 2 dniach stwierdzić że to za mało :laugh:

Co do zębatki przedniej to zastanawiam się nad 34T a 36T. I wydaję mi się ze 36T byłaby akurat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O napędzie 1x10 napisałem już trochę:

[prowadnica łańcucha] Jak zrobić prowadnicę łańcucha do napędu 1x10 za 10 zł?

[napęd 1x10] Test napędu 1x10 opartego na zębatkach HCC Components

 

Czy warto? Wg mnie warto, ale wiedziałem dokładnie jak i gdzie jeździć będę. Z trzech blatów z przodu używałem tylko środkowego.

 

Jak to cenowo wychodzi -->

Opcja Ghetto - koszt około 10 zł:

[prowadnica łańcucha] Jak zrobić prowadnicę łańcucha do napędu 1x10 za 10 zł?

 

Napisz jaki masz już napęd, bo może niewiele trzeba zmienić. Jeśli do zmiany idzie cały napęd, to pod 1x10 polecam (ceny orientacyjne):

- kaset SRAM PG 1030 - 150zł

- łańcuch Campagnolo Veloce C10 - 130zł

- przerzutka Shimano Zee FR 36t - 200zł

- manetka Deore lub SLX - 85zł

- blat NW of HelloMTB albo HCC - 100zł - 150zł

- korba -> ta co ją masz

Cały napęd bedzie cię kosztował maksymalnie 800zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeździsz raczej w nizinnych maratonach to możesz zamontować 1x10. Jeśli w górskich to raczej 2x10. W przypadku 1x10 zależy na jakich kołach masz rower. Do 29era musisz wybrać korbę 36-38T, do mniejszych kół możesz wybrać z większą ilością zębów. Dobrze byłoby też znaleźć specjalny blat z dłuższymi zębami oraz prowadnik łańcucha. Kaseta to przynajmniej 36T, a lepiej założyć jednak większą zębatkę 38-40T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka tył : Shimano SLX, RD-M662 SGS, Shadow Type, 27 Speed

Przerzutka przód: Alivio

Korba: Shimano Deore 44x32x22 T

 

Rower 29" napęd poza karbą jest taki jak w opisie http://www.scott-sports.com/us/en/products/221725007/bike-scale-29-comp-m/

 

Proszę nie zwracać uwagi na ten rower bo z niego został tylko napęd i rama właśnie i to trzeba wymienić ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu najpierw wypróbowałbym to ghetto rozwiązanie za 10zł. Będziesz miał pewne odczucia, jak sie jeździ na 1x9, zanim wejdziesz w 1x10. Jeśli ci się spodoba, to dołożył bym zębatkę Narrow Wide i na tym poprzestał.

Wymiana całego napędu (jeśli jest sprawny), to według mnie błąd.

 

Korbę masz odpowiednią do 1x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić napęd 1x10 kupić i kasetę np xt albo slx przerobić tak żeby wywalić zębatke 11z czy tam 17 i zamontować blat 42z. Sam tak właśnie będę robił. Pozbędziesz się przerzutki i manetki, będzie lżej i mniej części do serwisowania a dalej będziesz mógł papierniczac. Jak to zrobić masz dokładnie opisane na forum 29er.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Ja własnie decyduje sie na napęd 1x10. Przód Race Face Narrow 30t / 11-36 Shimano. Ścigam się tylko w wyścigach XC, są to głównie serie wyścigów Górale na Start lub niemiecki cykl XC MDC XC oraz wyścig na Łysej Górze koło Jeleniej Góry zwany Łysogórkami.

 

I powiem tak że według mnie napęd 1x10 jest świetną sprawą jeżeli naprawdę wie się gdzie się jeździ i gdzie się chce jeździć. Ja osobiscie od niemal 5 lat ścigam się na tych wyścigach i podobnych do nich, nie biorę udziału w maratonach  więc dla mnie naped 1x10 to w miarę dobra opcja, choć w tej konfiguracji mogą wystąpić sytuacje że zabraknie mi do dokręcania, ale to raczej w górach na treningach. 

 

Jeżeli chodzi o uniwersalność to napęd 2x10 bije na głowę 1x10. Więc jak ktoś z was nie wie w 100% gdzie chce jeździć to niech sobie odpuści napęd 1x10. 

 

Poniżej link do artykułu o napędzie 1x10 jednego z czołowych zawodników XC w Polsce.

http://mtb-xc.pl/2014/10/22/piotr-kurczab-sgr-srebrna-gora-wolf-tooth-components-w-praktyce/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...