Skocz do zawartości

[rower] Giant Talon 2015


Kamyn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym kupić rower na dłuższe wypady za miasto za przystępną cenę i co najważniejsze żeby długo wytrzymywał moją spokojną jazdę. Ogolnie mam do wydania 3k~ i zastanawiam się nad wyżej wymienionym modelem, który mogę nabyć za 2,3k. Mój wybór padł tak a nie inaczej ponieważ jeździłem już na nim i jestem zadowolony a w mojej okolicy nie ma wielkich możliwości aby stestować inne sprzęty. Może coś powiecie o tym Giancie ewentualnie jego poprzedniku albo zaproponujecie coś naprawde ciekawego w podobnej cenie bo jakoś sam się nie mogę zdecydować.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i jestem zadowolony.  Jedynie co to zmieniłem tarcze i klocki na inne.

Osobiście podobał mi się jeszcze optycznie Ghost ale nie miałem gdzie się do niego przymierzyć i stanęło finalnie na Talonie.

Do takiej jazdy jak opisałeś będzie super.

 

Wg mnie do roweru trzeba się przymierzyć, przejechać kawałek, czy pozycja pasuje, czy się podoba,...

 

Edytowane przez JGR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość PiotrKorus

Kupiłem ostatnio w przecenie model Giant Talon 2014 29" ER1. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/17697/73835/#specifications Polecam :)

 

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

Edytowane przez PiotrKorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

 

Co do pierwszego zdania. To dostałem go mSporcie. Polowałem na XTC ale dopłacać za ramę karbonową ~3k to dla mnie przesada. Talona za 4k też bym nie kupił, dlatego wziąłem po przecenie.

 

Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne.

 

Sumarycznie

Dałem za 1, 3199 w tym sprzedalem starego Kellysa za 1300  :icon_cool:

Edytowane przez cinek1987cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..."Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne."...

 

Mam identyczne odczucia przy podobnym przebiegu.

Ja dałem za "2" - 2400 na początku sezonu.

Rower wieczny nie jest także jak coś nie będzie mi podchodzić lub się wyeksploatuje to zmienię tą część. Wszystko w miarę potrzeb i funduszy.

Edytowane przez JGR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pierwszego zdania. To dostałem go mSporcie. Polowałem na XTC ale dopłacać za ramę karbonową ~3k to dla mnie przesada. Talona za 4k też bym nie kupił, dlatego wziąłem po przecenie.

 

Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne.

 

Sumarycznie

Dałem za 1, 3199 w tym sprzedalem starego Kellysa za 1300  :icon_cool:

 

Ponieważ czuje się wywołany (z tej strony mSport Lubin się kłania :) )do tablicy to PiotrzeKorus powiem wprost chrzanisz głupoty!

 

Słabo szukałeś Talonów i źle Ci wiadomo!

 

Według portalu MBR.co.uk różnica w wadze 0,3kg normalnie wooow patrząc, że nie jest to rower z wyższej półki tylko po prostu alu średniak.

 

Ad 1. Prowadzenie jak połowa rowerowego świata. Często po 500km dostaję rower na przegląd zerowy i nie ma śladu opóźnienia, zatarcia czy jakiego kolwiek pyłu.

Ad 2. Piasty w tej grupie rowerów dostarcza Formula. Żebyś powiedział, że to koła są ciężkie ehhh tu się zgodzę. Ale mam wśród klientów chłopy po 120kg którzy naprawdę ostro tyrają i rzadko kiedy podjedzie który na przegląd z tekstem żeby mu sprawdzić koła. Minus waga, zdecydowany plus sztywność.

Ad 3. Zonk bo Talon 29er 1 ma hample Shimano a nie Tektro. Co do Tektro to z blisko 200szt Talonów/Tempt'ów sprzedanych z tymi hamplami ani jednej usterki, ani narzekania. A nie przepraszam, jeden klient wrócił czy możemy tak ustawić hamulce żeby bardziej miękko łapały :).

Ad 4 i 6. Jak paproch serwisant przy montażu i przeglądzie zerowym nie sprawdzi połączeń no cóż i tak bywa. Ale to nie jest wina sprzętu tylko obsługi.

Co do siodła to w swoim Trance 27.5 2 miałem okazję testować pół produkcji Fizika (mSport też ma testówki) i wróciłem do seryjnego siodła. Kilka gleb, spora ilość użytkowników i nikt się nie skarżył poza tym, że mogło by być bardziej miękko (kanapowcy się znaleźli ;) ).

 

Opony Schwalbe Smart Sam w T1, w T2 Kenda.

 

A Scott cóż handlowaliśmy i gdyby było z nimi tak kolorowo pewnie dalej byśmy handlowali.

 

Z czasów kiedy to jeszcze prywatnie miałem "przyjemność" z polską dystrybucją scotta to są całkowicie niereformowalni. Tych ich na świecie nie obejmowała globalna gwarancja. Łatwiej i szybciej za pomocą translatora google dogadałem się z niemiecką dystrybucją niż telefonicznie z krajową.

 

 

A teraz popatrz na ceny katalogowe i powiedz mi dlaczego Scott jest praktycznie na pokrywającym się klasowo osprzęcie i gorszym widelcu (z ramą drugi z elementów kluczowych) o 800zł droższy?!

 

A i jakby ktoś szukał to ostatnia Lka w Talonie 29er 1 stoi w salonie mSport w Lubinie :), znaczy się u mnie. (proszę modów o ewentualnie usunięcie tego zdania a nie całego posta :) ).

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

 

Witam,

 

Nie tyle chcę bronic Gianta, co chce przedstawić moje wrażenia po 4k km. Rower kupiony 16.lipca 2014 do dzisaj (20.10.2014) - 3950 km zrobione, więc mogę kilka rzeczy opisać. Ja 197 cm + 90 kg wagi.

 

ad.1. Latarm w różne warunki pogodowe, głownie drogi szutrowe, lasy pola i Żagańsko-Żarskie poligony, linki kapnąłem dopiero w tym tygodniu po 3900 km - bardziej - dmucham na zimne. Bo nic złego się nie działo z biegami, wchodzą dalej precyzyjnie i bezproblemowo.

 

ad.2. Prawie 4k, piasty maja sie bdb, działają bezproblemowo. Zero objawów zużycia.

 

ad.3. Hamulce SHIMANO M395, tarcze 180mm/160mm. Najtańsze hydrauliki, ale działaj bdb.

ad. 4. Luzów nie uświadczyłem do tej pory, ani sztycy ani kierownicy i mostka. Po ustawieniu

pod siebie nie ingerowałem w te elementy.

 

ad.5. Korba SHIMANO M552, 42/32/24 - może to nie XT ale niezawodna korba na octalinku, 4k i dalej ciągnie bezproblemowo, płynnie, cicho.

 

Opony SCHWALBE Rapid Rob 29x2.1 - średnie - 2500 km i bye. Szybko się scierają. Ale to OEM'y więc się nie spodziewałem cudów.

 

Siodełka nie uświadczyłem, bo nie pod mój rozstaw tyłka i odrazy poszło w odstawkę. Tu się nie wypowiem.

 

Co do wagi.... hmmm.... przy mojej wadze.... kilogram w ta czy tamtą nie robi mi różnicy. Koła pancerne, teren niejednokrotnie, że czołg by ledwo dał radę a one nawet małego bicia/centry nie mają.

 

Ja kupowałem w lipcu - cena katalogowa 3999 zł. Dostałe upust - sprzedano mi za 3600. Dla mnie Ok.

 

Rama bardzo mocna i solidna. to na czym mi zależało bo jestem niemałym chłopem. Serwis na miejscu... nie chce robic kryptoreklamy, ale chłopaki z serwisu mają u mnie ocenę celująca. Marudze

im, wymyślam oni cierpliwie doradzają, sprawdzają. Wiec autoryzowany sklep i serwis Gianta na duży plus. 

 

Czy bym jeszcze raz wybrał Gianta? Tak, dlaczego? Bo jeżdżę i sprzęt mnie nie zawodzi. Fakt dbam,

ale bez przesady, tak jak wymaga 10 przykazań rowerzysty.

Edytowane przez Szemhazej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, miałem na myśli właśnie 2014r i nieopatrznie podałem link do modelu 2015. Niemniej jednak model ubiegłoroczny jest zbliżony parametrami i akceptowalną ceną do Gianta Talona ER1, nie mówiąc o ER2.

 

A tak przy okazji, uzyskanie 15% rabatu na model 2015 w tym roku nie powinno nastręczyć większych trudności. Wiem bo dokładnie rok temu w październiku kupiłem wyższy model Treka z roku modelowego 2014. Jak sam zauważyłeś, kupując już rok później w wyprzedaży uzyskasz być może minimalnie większy rabat ale znalezienie interesującego nas modelu a przede wszystkim rozmiaru może graniczyć z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś da Ci rabat 15% na kolekcję 2015 i zrob to bez znajomości to wielkie gratulacje.

 

Jeżeli chodzi o Gianta to niestety na 2015 nie będzie już T1(mam ostatnią sztukę :)), zostanie tylko T2.

Znacznie ciekawiej będzie wyglądała natomiast kolekcja 2015 jeżeli chodzi o 27.5. I tu moim faworytem Talon 0 27.5 w cenie 4399zł i na Rebie z manetką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PiotrKorus

Ponieważ czuje się wywołany (z tej strony mSport Lubin się kłania :) )do tablicy to PiotrzeKorus powiem wprost chrzanisz głupoty!

 

Słabo szukałeś Talonów i źle szukales

Pozdrawiam

Marcin

Nikt kolego do tablicy Cie nie wywoluje. I trzymaj fason swoimi wywodami w stosunku do mojej osoby. zajechalem w 1 sezon 5000 km Revela 1 z 2012 potem Talona z 2013 8000km oba mialy te same wady opisane przeze mnie w punktach i nic tego nie zmieni.

 

Co do zakupow Chcialem kupic kolejnego Gianta na Mazowszu, Lublinie, Lodzi, Krakowie go nie znalazlem. A sklepy nie chcialy ich zciagac z dalszych zakamarkow naszego pieknego kraju. I wiecej nie musze Ci sie tlumaczyc bo widocznie u Was rowery Giant sie nie sprzedaja a na Mazowszu niestety trzeba sie zapisywac.

 

Powstrzymaj sie od swoich wywodow serwisowych i dostepnosci rowerow i nie obnizaj poziomu tego forum.

 

A co do marki Scott jest i za 8 miesiecy konczy swoj zywot po 9000 km i chetnie opisze jakie ma wady. Jaki bedzie kolejny nie wiem ale pewnie drozszy bo musi przejechac w sezon 11000km

 

Pozdrawiam Piotr

Edytowane przez PiotrKorus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś da Ci rabat 15% na kolekcję 2015 i zrob to bez znajomości to wielkie gratulacje.

 

Jeżeli chodzi o Gianta to niestety na 2015 nie będzie już T1(mam ostatnią sztukę :)), zostanie tylko T2.

Znacznie ciekawiej będzie wyglądała natomiast kolekcja 2015 jeżeli chodzi o 27.5. I tu moim faworytem Talon 0 27.5 w cenie 4399zł i na Rebie z manetką.

 

Zakupiłem wlasnie tego Talona 0 z 2015 roku na rebie, wczesniej mialem rower na prostym suntuorze, to po prostu przepaść jesli chodzi o tlumienie nierówności :)

A rowerek nabylem bez znajomości za 4000 zl, poki co wszystko chodzi elegancko, ale rower ma dopiero miesiąc i kilka jazd w co prawda ciezkim terenie, ale dość wczesnie na stuprocentowy zachwyt. To wyjdzie w praniu za kilka tysiecy km  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-pierwszy raz udzielam się na tym forum ,jestem  posiadaczem  Talona  2  29er 2014,i postanowiłem bronić tego modelu .Od połowy lipca przejechałem rowerkiem 900 km w różnym terenie w większości po lasach i szutrach  (Obiszów) i okolice ,mam 194 cm i wagę 129 kg (jak zacząłem  przygodę ) obecnie 122 kg ( tu się troszkę pochwale)  . O Talonie nie powiem złego słowa, rower ma mocną ramę , na napęd też nie narzekam może z czasem go wymienię ale na razie jest ok . Ogólnie polecam zwłaszcza dla wielkich, i ciężkich facetów ,którym powoli przeszkadza  za duży brzuszek, i chcą coś z tym zrobić . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Kupiłem Talona1 2014 i po małej modyfikacji na korbę SLX zrobiłem na nim jak na razie 3500km. Przeżył m.in. wjazd i zjazd ze Srzycznego i kręcenie po Beskidach , przeżył maraton Scandia w Dąbrowie Górniczej ( a jak wiecie forumowicze , że tam błoto po pachy ) i ciągłe bujanie po Jurze i....nic , wszystko działa i wszystko kręci się w najlepszym porządku.( tylko zmiana łańcucha )

Takie moje spostrzeżenie , a nie reklama...Ja zadowolony :)

A o co chodzi z tą wagą? Giant ma przecież lekkie ramy w swojej kategorii..? Mój z pedałami waży 12.900. To chyba dobra waga na aluminiaka za te pieniądze? A koła pancerne z ciężkimi RapidRobami robią swoje...( tak na marginesiie idą do wymiany ;) )

 

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...