Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym kupić rower na dłuższe wypady za miasto za przystępną cenę i co najważniejsze żeby długo wytrzymywał moją spokojną jazdę. Ogolnie mam do wydania 3k~ i zastanawiam się nad wyżej wymienionym modelem, który mogę nabyć za 2,3k. Mój wybór padł tak a nie inaczej ponieważ jeździłem już na nim i jestem zadowolony a w mojej okolicy nie ma wielkich możliwości aby stestować inne sprzęty. Może coś powiecie o tym Giancie ewentualnie jego poprzedniku albo zaproponujecie coś naprawde ciekawego w podobnej cenie bo jakoś sam się nie mogę zdecydować.

 

 

 

 

Napisano (edytowane)

Mam i jestem zadowolony.  Jedynie co to zmieniłem tarcze i klocki na inne.

Osobiście podobał mi się jeszcze optycznie Ghost ale nie miałem gdzie się do niego przymierzyć i stanęło finalnie na Talonie.

Do takiej jazdy jak opisałeś będzie super.

 

Wg mnie do roweru trzeba się przymierzyć, przejechać kawałek, czy pozycja pasuje, czy się podoba,...

 

Edytowane przez JGR
  • 2 tygodnie później...
Gość PiotrKorus
Napisano (edytowane)

Kupiłem ostatnio w przecenie model Giant Talon 2014 29" ER1. http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.29er.1/17697/73835/#specifications Polecam :)

 

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

Edytowane przez PiotrKorus
Napisano (edytowane)

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

 

Co do pierwszego zdania. To dostałem go mSporcie. Polowałem na XTC ale dopłacać za ramę karbonową ~3k to dla mnie przesada. Talona za 4k też bym nie kupił, dlatego wziąłem po przecenie.

 

Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne.

 

Sumarycznie

Dałem za 1, 3199 w tym sprzedalem starego Kellysa za 1300  :icon_cool:

Edytowane przez cinek1987cinek
Napisano (edytowane)

..."Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne."...

 

Mam identyczne odczucia przy podobnym przebiegu.

Ja dałem za "2" - 2400 na początku sezonu.

Rower wieczny nie jest także jak coś nie będzie mi podchodzić lub się wyeksploatuje to zmienię tą część. Wszystko w miarę potrzeb i funduszy.

Edytowane przez JGR
Napisano

Co do pierwszego zdania. To dostałem go mSporcie. Polowałem na XTC ale dopłacać za ramę karbonową ~3k to dla mnie przesada. Talona za 4k też bym nie kupił, dlatego wziąłem po przecenie.

 

Ad.1 Zrobiłem nim ok. 700km i nic takiego nie zauważyłem. A jeździłem w trudnym terenie [błoto].

Ad.2 To się okaże.

Ad.4 i 6 Nic mi się takiego nie dzieje.

 

Opony można sobie kupić i zmienić na inne.

 

Sumarycznie

Dałem za 1, 3199 w tym sprzedalem starego Kellysa za 1300  :icon_cool:

 

Ponieważ czuje się wywołany (z tej strony mSport Lubin się kłania :) )do tablicy to PiotrzeKorus powiem wprost chrzanisz głupoty!

 

Słabo szukałeś Talonów i źle Ci wiadomo!

 

Według portalu MBR.co.uk różnica w wadze 0,3kg normalnie wooow patrząc, że nie jest to rower z wyższej półki tylko po prostu alu średniak.

 

Ad 1. Prowadzenie jak połowa rowerowego świata. Często po 500km dostaję rower na przegląd zerowy i nie ma śladu opóźnienia, zatarcia czy jakiego kolwiek pyłu.

Ad 2. Piasty w tej grupie rowerów dostarcza Formula. Żebyś powiedział, że to koła są ciężkie ehhh tu się zgodzę. Ale mam wśród klientów chłopy po 120kg którzy naprawdę ostro tyrają i rzadko kiedy podjedzie który na przegląd z tekstem żeby mu sprawdzić koła. Minus waga, zdecydowany plus sztywność.

Ad 3. Zonk bo Talon 29er 1 ma hample Shimano a nie Tektro. Co do Tektro to z blisko 200szt Talonów/Tempt'ów sprzedanych z tymi hamplami ani jednej usterki, ani narzekania. A nie przepraszam, jeden klient wrócił czy możemy tak ustawić hamulce żeby bardziej miękko łapały :).

Ad 4 i 6. Jak paproch serwisant przy montażu i przeglądzie zerowym nie sprawdzi połączeń no cóż i tak bywa. Ale to nie jest wina sprzętu tylko obsługi.

Co do siodła to w swoim Trance 27.5 2 miałem okazję testować pół produkcji Fizika (mSport też ma testówki) i wróciłem do seryjnego siodła. Kilka gleb, spora ilość użytkowników i nikt się nie skarżył poza tym, że mogło by być bardziej miękko (kanapowcy się znaleźli ;) ).

 

Opony Schwalbe Smart Sam w T1, w T2 Kenda.

 

A Scott cóż handlowaliśmy i gdyby było z nimi tak kolorowo pewnie dalej byśmy handlowali.

 

Z czasów kiedy to jeszcze prywatnie miałem "przyjemność" z polską dystrybucją scotta to są całkowicie niereformowalni. Tych ich na świecie nie obejmowała globalna gwarancja. Łatwiej i szybciej za pomocą translatora google dogadałem się z niemiecką dystrybucją niż telefonicznie z krajową.

 

 

A teraz popatrz na ceny katalogowe i powiedz mi dlaczego Scott jest praktycznie na pokrywającym się klasowo osprzęcie i gorszym widelcu (z ramą drugi z elementów kluczowych) o 800zł droższy?!

 

A i jakby ktoś szukał to ostatnia Lka w Talonie 29er 1 stoi w salonie mSport w Lubinie :), znaczy się u mnie. (proszę modów o ewentualnie usunięcie tego zdania a nie całego posta :) ).

 

Pozdrawiam

Marcin

Napisano (edytowane)

Ciekawe jest to bo w okresie do końca sierpnia na tego Talona 1 trzeba było się zapisywać u Gianta. Ani jedna sztuka nie stała w salonach, a termin realizacji wynosił 5 tygodni. Podobnie model XtC. Zważywszy na ten fakt byłem zmuszony kupić inny rower i niedoczekałem się dostawy. I ten zakup Scotta Scale 960 otworzył mi oczy na Gianta.

 

Co mogę powiedzieć dobrego o Talonie jest mocny i cieżki. A co złego nie wart cen katalogowych ani 1 ani 2 .  

 

1. Podstawowy mankamet Gianta to prowadznie linki przerzutek na przemian w pancerzu i bez na zewnątrz. Kurz z ulicy starannie wdziera się w pancerz i linka się zaciera co 200km wymagane ciagłe czyszczenie.

2. Bardzo słabe pisaty kół. Po 1000km są do wyrzycenia łożyska na bieżniach mają takie uszkodzenia że nie da sie już nic z nimi zrobić.

3. Hamulce Tectro w 2 nie nadają się do hamowania po 2000km. Następuje wyrowkowanie tarczy a klocki aż świecą. Czyszczenie daje skutek poprawy na 100km

4. Sztyca i siodło Giant Sport to porażka. Elementy te rozkręcają się pomimo uzycia loctite. Dodatkowo siodło ma słaby materiał pokrycia i z czasem ulega rozciagnieciu i pękaniu na krawędziach

5. Układ napędowy korba 3 częsciowa w rowerze za 4k oraz reszta lementów poprawna ale z sezonów poprzednich a nie tegorocznych

6. Kierownica i mostek są tak niskiej jakosci połaczenie rowkowe że identycznie jak siodło rozkręca się podczas eksplatacji.

 

Opony oczywiscie najtańsze ale to już róznica niewielka cenowo więc nie bedę marudził

 

Sumarycznie

Talon 1 nie jest wiecej wart niż 3200pln a 2 2100pln. Scale 960 kupiłem za 4300pln i już nie wrócę do Gianta z uwagi na wagę

 

Witam,

 

Nie tyle chcę bronic Gianta, co chce przedstawić moje wrażenia po 4k km. Rower kupiony 16.lipca 2014 do dzisaj (20.10.2014) - 3950 km zrobione, więc mogę kilka rzeczy opisać. Ja 197 cm + 90 kg wagi.

 

ad.1. Latarm w różne warunki pogodowe, głownie drogi szutrowe, lasy pola i Żagańsko-Żarskie poligony, linki kapnąłem dopiero w tym tygodniu po 3900 km - bardziej - dmucham na zimne. Bo nic złego się nie działo z biegami, wchodzą dalej precyzyjnie i bezproblemowo.

 

ad.2. Prawie 4k, piasty maja sie bdb, działają bezproblemowo. Zero objawów zużycia.

 

ad.3. Hamulce SHIMANO M395, tarcze 180mm/160mm. Najtańsze hydrauliki, ale działaj bdb.

ad. 4. Luzów nie uświadczyłem do tej pory, ani sztycy ani kierownicy i mostka. Po ustawieniu

pod siebie nie ingerowałem w te elementy.

 

ad.5. Korba SHIMANO M552, 42/32/24 - może to nie XT ale niezawodna korba na octalinku, 4k i dalej ciągnie bezproblemowo, płynnie, cicho.

 

Opony SCHWALBE Rapid Rob 29x2.1 - średnie - 2500 km i bye. Szybko się scierają. Ale to OEM'y więc się nie spodziewałem cudów.

 

Siodełka nie uświadczyłem, bo nie pod mój rozstaw tyłka i odrazy poszło w odstawkę. Tu się nie wypowiem.

 

Co do wagi.... hmmm.... przy mojej wadze.... kilogram w ta czy tamtą nie robi mi różnicy. Koła pancerne, teren niejednokrotnie, że czołg by ledwo dał radę a one nawet małego bicia/centry nie mają.

 

Ja kupowałem w lipcu - cena katalogowa 3999 zł. Dostałe upust - sprzedano mi za 3600. Dla mnie Ok.

 

Rama bardzo mocna i solidna. to na czym mi zależało bo jestem niemałym chłopem. Serwis na miejscu... nie chce robic kryptoreklamy, ale chłopaki z serwisu mają u mnie ocenę celująca. Marudze

im, wymyślam oni cierpliwie doradzają, sprawdzają. Wiec autoryzowany sklep i serwis Gianta na duży plus. 

 

Czy bym jeszcze raz wybrał Gianta? Tak, dlaczego? Bo jeżdżę i sprzęt mnie nie zawodzi. Fakt dbam,

ale bez przesady, tak jak wymaga 10 przykazań rowerzysty.

Edytowane przez Szemhazej
Napisano

Mój błąd, miałem na myśli właśnie 2014r i nieopatrznie podałem link do modelu 2015. Niemniej jednak model ubiegłoroczny jest zbliżony parametrami i akceptowalną ceną do Gianta Talona ER1, nie mówiąc o ER2.

 

A tak przy okazji, uzyskanie 15% rabatu na model 2015 w tym roku nie powinno nastręczyć większych trudności. Wiem bo dokładnie rok temu w październiku kupiłem wyższy model Treka z roku modelowego 2014. Jak sam zauważyłeś, kupując już rok później w wyprzedaży uzyskasz być może minimalnie większy rabat ale znalezienie interesującego nas modelu a przede wszystkim rozmiaru może graniczyć z cudem.

Napisano

Jeżeli ktoś da Ci rabat 15% na kolekcję 2015 i zrob to bez znajomości to wielkie gratulacje.

 

Jeżeli chodzi o Gianta to niestety na 2015 nie będzie już T1(mam ostatnią sztukę :)), zostanie tylko T2.

Znacznie ciekawiej będzie wyglądała natomiast kolekcja 2015 jeżeli chodzi o 27.5. I tu moim faworytem Talon 0 27.5 w cenie 4399zł i na Rebie z manetką.

Gość PiotrKorus
Napisano (edytowane)

Ponieważ czuje się wywołany (z tej strony mSport Lubin się kłania :) )do tablicy to PiotrzeKorus powiem wprost chrzanisz głupoty!

 

Słabo szukałeś Talonów i źle szukales

Pozdrawiam

Marcin

Nikt kolego do tablicy Cie nie wywoluje. I trzymaj fason swoimi wywodami w stosunku do mojej osoby. zajechalem w 1 sezon 5000 km Revela 1 z 2012 potem Talona z 2013 8000km oba mialy te same wady opisane przeze mnie w punktach i nic tego nie zmieni.

 

Co do zakupow Chcialem kupic kolejnego Gianta na Mazowszu, Lublinie, Lodzi, Krakowie go nie znalazlem. A sklepy nie chcialy ich zciagac z dalszych zakamarkow naszego pieknego kraju. I wiecej nie musze Ci sie tlumaczyc bo widocznie u Was rowery Giant sie nie sprzedaja a na Mazowszu niestety trzeba sie zapisywac.

 

Powstrzymaj sie od swoich wywodow serwisowych i dostepnosci rowerow i nie obnizaj poziomu tego forum.

 

A co do marki Scott jest i za 8 miesiecy konczy swoj zywot po 9000 km i chetnie opisze jakie ma wady. Jaki bedzie kolejny nie wiem ale pewnie drozszy bo musi przejechac w sezon 11000km

 

Pozdrawiam Piotr

Edytowane przez PiotrKorus
Napisano

Jeżeli ktoś da Ci rabat 15% na kolekcję 2015 i zrob to bez znajomości to wielkie gratulacje.

 

Jeżeli chodzi o Gianta to niestety na 2015 nie będzie już T1(mam ostatnią sztukę :)), zostanie tylko T2.

Znacznie ciekawiej będzie wyglądała natomiast kolekcja 2015 jeżeli chodzi o 27.5. I tu moim faworytem Talon 0 27.5 w cenie 4399zł i na Rebie z manetką.

 

Zakupiłem wlasnie tego Talona 0 z 2015 roku na rebie, wczesniej mialem rower na prostym suntuorze, to po prostu przepaść jesli chodzi o tlumienie nierówności :)

A rowerek nabylem bez znajomości za 4000 zl, poki co wszystko chodzi elegancko, ale rower ma dopiero miesiąc i kilka jazd w co prawda ciezkim terenie, ale dość wczesnie na stuprocentowy zachwyt. To wyjdzie w praniu za kilka tysiecy km  :)

Napisano

Witam-pierwszy raz udzielam się na tym forum ,jestem  posiadaczem  Talona  2  29er 2014,i postanowiłem bronić tego modelu .Od połowy lipca przejechałem rowerkiem 900 km w różnym terenie w większości po lasach i szutrach  (Obiszów) i okolice ,mam 194 cm i wagę 129 kg (jak zacząłem  przygodę ) obecnie 122 kg ( tu się troszkę pochwale)  . O Talonie nie powiem złego słowa, rower ma mocną ramę , na napęd też nie narzekam może z czasem go wymienię ale na razie jest ok . Ogólnie polecam zwłaszcza dla wielkich, i ciężkich facetów ,którym powoli przeszkadza  za duży brzuszek, i chcą coś z tym zrobić . Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Witam,

 

Kupiłem Talona1 2014 i po małej modyfikacji na korbę SLX zrobiłem na nim jak na razie 3500km. Przeżył m.in. wjazd i zjazd ze Srzycznego i kręcenie po Beskidach , przeżył maraton Scandia w Dąbrowie Górniczej ( a jak wiecie forumowicze , że tam błoto po pachy ) i ciągłe bujanie po Jurze i....nic , wszystko działa i wszystko kręci się w najlepszym porządku.( tylko zmiana łańcucha )

Takie moje spostrzeżenie , a nie reklama...Ja zadowolony :)

A o co chodzi z tą wagą? Giant ma przecież lekkie ramy w swojej kategorii..? Mój z pedałami waży 12.900. To chyba dobra waga na aluminiaka za te pieniądze? A koła pancerne z ciężkimi RapidRobami robią swoje...( tak na marginesiie idą do wymiany ;) )

 

Pozdro.

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...