Dunkej Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Witam wymieniłem już po raz kolejny (3raz) ośke ponieważ jak się nie wigina to się łamie i dlaczego to mi sie dzieje mam rower romet rambler 1.0 29er wolnobieg 7 i czy to jest spowodowane słabą ośką czy czym. Czytalem,ze wolnobieg jest gorszy od kasety ale nie chce wymieniac ani kola ani piasty. Czy znajde jakas oske ktora bedzie idealna.Waże 70kg
elton29 Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Że jeszcze montują te wolno-biegi w takich rowerach, rower masz na gwarancji jeszcze? Oś w tym patencie jest inaczej zamocowana, konus znajduje się głębiej niż przy kasecie, jest asymetryczni i inaczej się siły rozkładają prze co jest bardziej podatna na wyginanie czy pękanie. Idealnej nie znajdziesz ale możesz kupić pełną, przykręcaną na śruby nie zacisk, będzie wytrzymalsza. W hexie mojej narzeczonej też pękła ale wsadziłem właśnie taką pełną i teraz już drugi rok lata pod ciężką 120 kilową d.. ą mojego kumpla bez większych problemów:)
seraph Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Za włożenie drążonej osi do piasty z wolnobiegiem to w ogóle powinni chyba dopłacać do całego roweru przy kupnie klientowi No ale szybkozamykacz wygląda lepiej na wystawie sklepu... Zmień oś na pełną, tylko musisz wymienić ją razem z konusami i wszystkimi nakrętkami, bo się trochę gwint różni. To w pewnym stopniu powinno pomóc, ale nie spodziewaj się cudów. Na zwiększenie żywotności osi wpływa też styl jazdy. Trzeba unikać ostatnich biegów (6 i 7), bo wtedy ramię siły gnącej oś jest największe - te biegi są tylko do dokręcania na zjazdach, chociaż w przypadku wolnobiegu jakieś super wysokie nie są
beskid Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Jak byś przeżył to co jak wprawdzie bardzo dawno temu ale jednak na osi nie drążonej to byś się nie bronił przed przejściem na kasetę. Na pewno oś pełna jest mocniejsza tyle, że one lubią się z kolei krzywić. Przedmówca pyta czemu to jeszcze montują. W tej klasie rowerów powinno to być karalne.
elton29 Napisano 2 Października 2014 Napisano 2 Października 2014 Dokładnie jak wyżej, oś kosztuje max 10-15 zł z kompletem konusów, reszta jak miski i kulki powinny pasować, choć przyznam że mocno bym się na twoim miejscu zastanowił nad zakupem koła pod kasetę (wydatek rzędu 100-120 z nawet najtańszą kasetą już )na przyszły sezon bo to zdecydowanie solidniejsze, sztywniejsze i mocniejsze rozwiązanie, wolno-bieg łapie luzy i brudzi ma tylko 7 biegów jak w twoim wypadku i najmniejszą zębatkę bodaj 12 zębów.
Shiryu Napisano 3 Października 2014 Napisano 3 Października 2014 najmniejszą zębatkę bodaj 12 zębów Raczej 14T. Dwanaście to już kasety mają.
elton29 Napisano 3 Października 2014 Napisano 3 Października 2014 No właśnie nie byłem pewny tego, bo dawno w rękach nie trzymałem ale właśnie o to że posiada duże koronki co wymusza jakoby wysoką kadencję mi chodziło:)
Garlock Napisano 3 Października 2014 Napisano 3 Października 2014 Raczej 14T. Dwanaście to już kasety mają. Są nawet 11: http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/2505/foto:1/
elton29 Napisano 3 Października 2014 Napisano 3 Października 2014 A spróbuj to zamówić Generalnie pisałem o tym pod kątem wolno-biegu autora, który obecnie posiada.
Mod Team Puklus Napisano 3 Października 2014 Mod Team Napisano 3 Października 2014 Nic nie zmieni faktu że tylko zmiana piasty pomoże w tej sytuacji Są jeszcze tajemne triki, jak wsadzanie łożyska do wolnobiegu ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.