michalekD Napisano 2 Października 2014 Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Witam Forum, czy orientujecie się czy w Rebie solo air można zmienić skok ze 100 na 120 lub więcej? czy ktoś z was już to robił i jakie były rezultaty, ewentualne porady bym prosił w miarę możliwości. dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Można zmienić na 120, trzeba tylko wymienić sprężynę powietrzną. W zaleznosci od rocznika i modelu ceny mogą być różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 To nie do końca tak. Reba występuje w co najmniej trzech wersjach. Pierwsza: brak możliwości zmiany skoku z powodu długości goleni górnych i długości popychaczy tłumika oraz komory powietrznej. Druga: przygotowana do zmiany skoku - wystarczy rozebrać i wyjąć podkładki. Trzecia: ma odpowiednio długie golenie górne ale za krótkie popychacze - takie jak w pierwszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 Robiłem Rebę 29 solo kupioną pod koniec 2013 (model 2014) ze 100 na 120 za pomocą kitu (tłok sprężyny powietrznej) z bike discount (około 60 euro). Wyjąłem stary,włożyłem nowy,posmarowałem co trzeba,trochę oleju w dolne lagi i tyle.Tłumika w prawej nie ruszałem,bo amor miał przejechane może z 200km. Taki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 3 Października 2014 Udostępnij Napisano 3 Października 2014 W rebie solo-air nie ma juz opcji zmiany skoku poprzez wyciaganie podkladek (jak w DA). W rebie (2013-2015) i sidzie B (2013-15) można zmienić skok za pomocą wymiany sprężyny powietrznej. W pl dostępne są na pewno sprężyny 100 i 120. 125 pln za taka sprężynę w harfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 (edytowane) Trzecia: ma odpowiednio długie golenie górne ale za krótkie popychacze - takie jak w pierwszej. Powitać zdaje sie że to właśnie moja wersja, zatem moje pytanie: czy jeżeli są za krótkie popychacze to i komora powietrzna będzie za krótka i konieczna jest wymiana obu?? czy jedno z drugim nie ma nic wspólnego i konieczna jest wymiana tylko komory lub tylko popychaczy. Pytam bo przy serwisie amora stwierdzono że zmiana na 120 jest nie możliwa bo "coś" jest za krótkie, tylko już nie pamiętam co dokładnie, ale na pewno nie golenie (na goleni jest podziałka do 120) btw w harfie obecnie sprężyn brak, alledrogo też słabo, poszperam dalej, jakby ktoś wiedział gdzie i za ile to będę wdzięczny. dzięki za odp pozdrower Edytowane 14 Października 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 14 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Zmieniasz tylko trzpień sprężyny powietrznej, tłumik ma zapas a reszta jest identyczna. Harfa jeszcze kilka mies. temu miała te sprężyny, może mają zbyt wiele zapytań dlatego odsyłają ludzi z kwitkiem, najszybciej znajdziesz na zagranicznych sklepach jeśli masz dość determinacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 dzięki za info jest w bike discount za ok 55 euro + wys. poszperam jeszcze pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Zmieniasz tylko trzpień sprężyny powietrznej To się nazywa air shaft. tłumik ma zapas niestety nie zawsze, trzeba zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 14 Października 2014 Udostępnij Napisano 14 Października 2014 Widzę że pojawiają się coraz to bardziej konkretne informacje, to mi się podoba. Co do długości sprężyny (air shaft) to w instrukcji z 2013r stoi że dla skoku 120 dla widła 26" jej długośc ma wynosić 187.2 i wszystko super ale nie wspomina instrukcja o długości popychacza tłumika (damper shaft) wiecie może coś o tym? może znacie dłuość popychacza do 120-tki, albo wiecie kto zna a może skoro w instrukcji o tym cisza to faktycznie wsio ryba, i każdy pasuje, już sam nie wiem.. ale chętnie się dowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 15 Października 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2014 niestety nie zawsze, trzeba zmierzyć Zawsze lepiej zmierzyć bo RS co jakiś czas coś zmienia abyśmy nie mieli za lekkiego życia ale modele z podziałką na ladze 120mm powinny posiadać tłumik który pozwoli na zmianę skoku 100>120 bez większego bólu.. Tak przynajmniej było w przypadku kilku sztuk które miałem w ręku. Natomiast jeśli miałoby się okazać, że i tłumik jest do wymiany to nie wiem czy nie lepiej sprzedać amor i kupić drugi z właściwym skokiem bo koszt operacji zaczyna ocierać się o 400-500zł +koszt serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 (edytowane) Tłumik kosztuje jakieś 180 zł (sam dół - rebound) a air shaft nie wiem ile bo nie kupowałem nigdy. Przynajmniej w Harfie taka cena była rok temu... a może dwa lata temu... Nie pamiętam dokładnie. Edytowane 15 Października 2014 przez zdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Znaczy wypuscic powietrze, odkrecic z dolu srube, pizgnac, aby szaft byl luzno i rozciagnac lagi, aby zobaczyc czy tlumik pusci. Jutro, znaczy dzis jak wstane to sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 15 Października 2014 Udostępnij Napisano 15 Października 2014 Jeszcze z tej samej beczki ale jakby od d..y strony przeczytałem w innym temacie że zwiększenie skoku może spowodować luzy w widelcu, (z tego co pamiętam kolo ważył ponad 100 kg, ja 90) żeby była jasność - na zmianę skoku jestem zdecydowany, tylko nie chciałbym zajechać tym sposobem amorka za szybko. W tym samym temacie była mowa o zaburzeniu geometrii, ale chyba 2 cm nie spowoduje jakichś "groźnych" zmian ? myśle że kwestia geo jest do pominięcia. co myślicie? mój rower to merida 99, pod amor 100, ale jest bardzo trudno ją poderwać do skoku np przez jakiś korzeń lub kłodę (bróń Boże nie mówię tu o jakimś lataniu) z tąd pomysł na zwiększenie skoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 Do jakiej reby potrzebujesz konkretnie tę sprężynę, 26, 27,5, 29? 2013, -14, -15? Moźe coś wymyślimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 18 Października 2014 Udostępnij Napisano 18 Października 2014 (edytowane) 26" 100 mm solo RL, co do rocznika to nie mam pojecia, sprobuje wrzucic jakies foto do galerii. ogolnie to sprezyne znalazlem w jakims e-sklepie za 282 + 10 wys. ale zastanawiam sie tez nad sprzedaniem calego widla i kupnem nowego ze skokiem 120 pozdrower Edytowane 18 Października 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Co do podrywania roweru, to po prostu naucz się bunny hopa zamiast wymyślać cuda ze zmianą skoku...2cm może spowodować sporą zmianę w prowadzeniu, skręcaniu itp. nie polecam.Co do luzów, to całkiem logiczne, w podstawówce wspominali o takim wzorku... F=m*a a także paru innych w późniejszych latach nauki. Tyle że może być to niezauważalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 (edytowane) powitać z bunny hopem akurat u mnie w porządku, na rowerze kumpla(skok 120) wychodzi mi znacznie lepiej niż na moim, a z tymi cudami to chyba przesada, gdyby nie to że u mnie jest za krótki air shaft to już by było zrobione i by śmigało, ale że musze wydać 3 stówy to wole sie dopytać. Co do luzów, to całkiem logiczne dla mnie to też jest logiczne, to może spróbuj obliczyć luzy z tego wzoru - to by było pomocne, ja pytałem raczej o doświadczenia z życia wzięte niż kto co pamięta z podstawówki, ale dzięki za rady pozdrower Edytowane 19 Października 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 19 Października 2014 Udostępnij Napisano 19 Października 2014 Kolega mq rebe 120 mm Na ośce 9 mm. Jeździ w zasadzie wszystko od XC po trasy Enduro i nie ma luzów, ale przyznaję z gość ma bardzo dobrą technikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Października 2014 Udostępnij Napisano 20 Października 2014 Jezdzic, jezdzi, nie mniej wiotka wzdluznie jest niesamowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 21 Października 2014 Udostępnij Napisano 21 Października 2014 Najpewniej moge załatwić nową sprężynę solo-air 120mm do reby 26" w cenie ok 140-150 zł. Jak coś to pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drchlubicz Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 (edytowane) chyba już ostatnie pytanie czy po zamontowaniu sprężyny 120 mm, gdyby się np okazało że ta długość faktycznie zaburza geo i/lub mi nie odpowiada możliwy jest powrót do 100 za pomocą tulejki czy tylko powrót do sprężyny na 100 mm? me.wa: jakoś na początku-w połowie listopada będę się odzywał w sprawie sprężyny dzięks Edytowane 22 Października 2014 przez drchlubicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 22 Października 2014 Udostępnij Napisano 22 Października 2014 Nawet jeśli się okaże że trzeba wrócić do sprężyny na 100 mm to w zasadzie jest ta sama robota, bo żeby włożyć tulejki pod tłok na air shaft to musisz całość rozebrać, a jak już to wyciągniesz to po prostu zakładasz tą poprzednią, ta sama robota co przy zakładaniu podkładek all travel, jak to drzewiej bywało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Chyba, chyba, ze sobie dolozysz tulejke i dotniesz ja na zadany wymiar, uzyskujac, np. 106mm, 114mm, badz jakikolwiek wymyslony wymiar w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdrower Napisano 23 Października 2014 Udostępnij Napisano 23 Października 2014 Chyba, chyba, ze sobie dolozysz tulejke i dotniesz ja na zadany wymiar W nowym solo air to się może nie udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.