Skocz do zawartości
  • 0

Trzaski


Gość Mateusz

Pytanie

Witam. Mam problem ze swoim rowerem. Od jakiegoś czasu przy pedałowaniu, a właściwie większego nacisku na pedały coś trzeszczy mi w rowerze. Nie jest to wina pedałów, gdyż tydzień temu wymieniłem je na SPD. W czym może tkwić problem? Prosiłbym o szybką odpowiedź. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Tak są regularne, a jeżeli stoję to trzeszczy jeszcze mocniej. Na początku myślałem, że to coś z pedałami, więc z racji tego że chciałem kupić SPD to zmieniłem je. Czy jeżeli byłby to problem z suportem to byłyby luzy czy niekoniecznie? Siodełko jest chyba czyste :P Dodam, że trzaski pochodzą jakby z okolic suportu/przednich zębatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, jak radzi safian, czy trzeszczy jak nie siedzisz na siodełku. Wyeliminujesz jedną z najczęstszych przyczyn trzasków. Jak nie będzie trzeszczeć, wyjmujesz sztycę, czyścisz dokładnie, czyścisz również wewnętrzną powierzchnię rury podsiodłowej, zacisk. Następnie smarujesz te wszystkie elementy niedużą ilością smaru,

składasz ponownie i mocno zaciskasz, czy skręcasz zacisk. po problemie na jakiś czas.

Jak trzeszczy podczas jazdy na stojąco, to nie sztyca. Pedały, jeśli nie są nasmarowane gwinty i nie są wystarczająco mocno dokręcone. Suport, w zależności od rodzaju, to samo, aczkolwiek dodatkowo tutaj mogą być jeszcze zużyte łożyska i inne ciekawostki.  W niektórych przypadkach w grę wchodzi jeszcze bębenek tylnej piasty. Czasem łączenie mostek/kierownica. Aha, jeszcze pęknięta rama, ale tego to Ci nie życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To suport na kwadrat. Najprościej spróbuj dokręcić na siłę oba ramiona mechanizmu korbowego. Klucz albo 8 imbusowy, albo 14 nasadowy. Jak nie pomoże musisz ściągnąć ramiona mechanizmu, sprawdzić dokręcenie samego suportu, ewentualnie wykręcić go z ramy, wyczyścić dokładnie wszystkie elementy, nasmarować, skręcić z powrotem (na siłę) .

Jak nie pomogło, to wymiana suportu.

Jak nie pomogło to dodatkowo wymiana mechanizmu korbowego.

Aha, suport możesz sprawdzić po ściągnięciu korb organoleptycznie, kręcąc palcami samą osią. Jak wyczujesz jekieś nierównomierności przy obracaniu, czy wręcz zacięcia, to suport praktycznie od razu możesz wymieniać.

Niedawno przechodziłem ten przypadek na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...