Skocz do zawartości

[Tubeless] Mavic XM 319 i tubeless


Kaczorak

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż sprawa wygląda tak. Przez cały sezon złapałem już tyle kapci że mam dość. Za każdym razem malutka dziurka i powietrze sobie powolutku ucieka z dętki co skutkuje ciągłym zatrzymywaniem i dopompowywaniem. Mam dość kupowania dętek bądź łatania ich. Dlatego zastanawiam się nad przejściem na system bezdętkowy Stan's. Ale mam pewne wątpliwości.

 

Posiadam obręcze Mavic XM 319 na oponach Maxxis CrossMark. Czy taki zestaw da się przerobić na tubeless? I czy płyną z tego jakieś konkretne korzyści? 

 

Napisano

Czy dokładnie ta obręcz tego osobiście nie wiem. Bez problemów można zrobić bezdetki z mavica crossrida. Porównaj przekroje tych obręczy. Jeśli są bardzo podobne to pewnie się da. Dopóki nie spróbujesz to nie będziesz wiedział. Chyba ze ktoś na forum ma identyczne obręcze i się w tej kwestii wypowie. crossmarki z tego co wiem da się uszczelnić.

Napisano

Tutaj masz zbiór działających zestawów, możesz porównać sobie geometrię innych obręczy 

http://www.forumrowerowe.org/topic/167650-tubeless-zbior-dzialajacych-zestawow/

Jeśli uda się Tobie uszczelnić posiadany zestaw, dopisz się :). Korzyści płynące z tubeless to w moim przypadku, zakończony rozdział z łataniem dętek po 3 razy w tygodniu. możliwość jazdy na niskim ciśnieniu. 

Napisano

No nie do konca jest tak kolorowo poniewaz nie zawsze dziura sie zakleja. Ta mozliwosc jazdy na niskim cusnieniu jest tez uzalezniona od opony wagi ridera i stylu jazdy. Kazdy ma wlasne doswiadczenia sproboj i sam zobacz.

 

Zestawy detykowane obrecz i opona sa latwe do zrobienia w przypadku zwyklych opon i obreczy jest wiecej dlubania i najczesciej trzeba kompresora

Napisano

Średnio tak obręcz nadaje się pod bezdętki, oczywiście po zastosowaniu taśmy się uszczelni, ale jest bardzo wąska i opona średnio się ułoży, zwłaszcza że crossmark ma miękkie ścianki boczne. Przerabiałem już bezdętki na wąskich obręczach i lekkich oponach( NN evo tl ready), no jeździć się nie dało moim zdaniem, opona masakrycznie się gięła na boki. Korzyść to oczywiście większa odporność na uszkodzenia, ale na możliwość obniżenia ciśnienia to bym specjalnie nie liczył w tym wypadku (no chyba że jeździsz na ciśnieniu wyższym niż 2 bary, to wtedy tak, ale np. ja zwykle jeżdżę na max 1.5bar, to na NN średnio się dało dać niższe niż 1.7, nie mówiąc o niższym od 1.5)

Napisano

Witam

 

Mierzyłem CrossRide'y i mają taką samą szerokość jak XM 319 więc może się uda. Pisałem też do Stans'a bezpośrednio i odpisali mi że można instalować bez problemu. Zrobię najpierw tylne koło i zobaczę jak się to będzie trzymać.

 

Na niskich ciśnieniach mi tak bardzo nie zależy. Raczej po prostu mam dosyć łatania i wymieniania dętek bo w tym sezonie za same dętki bym miał tubeless już :)

 

Jak zrobię to dam znać co z tego wyszło i tutaj i w wyżej podanym temacie

Napisano

ghetto tubeless, metoda uszczelniania w której zamiast taśmy (np. taśmy roboczej, lub specjalnej do NoTubes) wykorzystujesz dętkę.
Moim zdaniem nie warto się pakować w ghetto tubeless.

Tutaj prezentacja metody  (źródło youtube: 

how to do "ghetto" tubeless part 1 /part 2

 

Napisano

Ok. Dzięki za odpowiedź :) Fajna ciekawostka ale raczej się w to nie będę pakował. Po prostu kupie zestaw Stan's bo mam opcje kupić trochę po kosztach, a też chciałbym mieć to że tak powiem "bezproblemowe". Może uda mi się jeszcze w tym tygodniu to ogarnąć co by w weekend trzasnąć trochę kilometrów testowych ;)

Napisano

Spytam z czystej ciekawości ile to "po kosztach"? 

U mnie koszta :
-Taśma robocza koszt  13zł.

- strzykawka (koszt 2zł) + wężyk do kroplówki (koszt 1zł), do doprowadzenia mleczka do układu

- wentylki Mariposa, w zestawie kluczyk do odkręcania zaworka oraz dodatkowa uszczelka, do montażu wentylków w felgach z otworem pod wentylek "samochodowy" Schradera - Koszt 39zł

- "mleczko", płyn uszczelniający Notubes - koszt około 70zł /485ml, zużyłem około 200ml.

 

wszystko w temacie : http://www.forumrowerowe.org/topic/160481-tubeless-czy-zestaw-pasuje-dt-swiss-x430-geax-saguaro-tnt-26x22/page-3

 

Jakiej pompki będziesz używać ? Ja jedno koło bez problemu uszczelniłem podłogową, ale drugie przygotowałem i podjechałem na stację benzynową do kompresora (pamiętać należy, aby mieć ze sobą reduktor na wentylek).

Napisano

:) Po takich kosztach że powiedzmy będzie mnie cały zestaw kosztował ok. 20% taniej niż zwykłego zjadacza kilometrów. A co do pompki to właśnie mały problem bo mam taka mała ale całość będę robił u znajomego w warsztacie a tam kompresor jest więc nie będzie problemu (chyba) :)

Napisano

Na dwa kółeczka :) Wentylki mariposa to koszt 39zł za dwie sztuki a w komplecie jest klucz do wykręcenia zawórka (pomocne przy wlewaniu uszczelniacza), oraz gumowe reduktory do felg z otworem pod Shradera.
 

tutaj odnajdziesz wszystkie niezbędne info : http://www.forumrowe...nt-26x22/page-3

np takie jak przyciąć pasek taśmy itd.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dziękuje Panowie za pomoc i porady ale niestety muszę się z Tubeless'em wstrzymać do wiosny :(

 

@@TheGie, Tobie szczególnie dziękuję za zainteresowanie moim tematem i za podzielenie się wiedzą i doświadczeniami :)

 

Póki co temat można usunąć aczkolwiek po zimie na pewno do niego powrócę ale to już mam nadzieję tylko opisać moje doznania, doświadczenia ewentualnie przygody bądź problemy związane z jazdą na bezdętkowych kołach :)

Napisano

Temat niech zostanie dla potomnych :) może ktoś kto ma podobne kółeczka też spróbuje zmiany na bez dętkę. 
Powodzonka w testach na wiosnę. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...