Venom7777 Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Witam, ostatnio zauważyłem skrzywienie osi w w tylnej piaście (model to Shimano Deore fh-m525) po dość mocnym uderzeniu tylnym kołem o glebę. Rozebrałem i okazało się że krzywa jest również oś w piaście (ta tulejka, nie znam dokładnego nazewnictwa ;D) Można by wymienić tę oś, ale tak sie zastanawiam czy ma to w ogóle sens, skoro często zdarzają mi się sytuacje które mogą znów ją uszkodzić. Poza tym kilka razy przeskoczyły mi zapadki w bębenku. Więc zdecydowałem że trzeba to w cholere wymienić. Przód na razie zostanie, bo wydaje mi się że nie ma tam aż takich przeciążeń jak z tyłu. Teraz mam do was pytanie, jaką piastę wybrać? Czy warto pchać się w maszynową, czy kupić wyższy model kulkowej? Budżet niestety nie jest nie ograniczony, a nawet skromny. Chciałbym nie przekroczyć 150zł. Piasta oczywiście musi być przeznaczona na tył, oraz posiadać mocowanie na 6 śrub. Producent jest tutaj naj mniej ważny, chodzi mi o to żeby dobrze i długo działało
bender999 Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 ogarnij sobie coś takiego http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty/piasty-tyl/prod/novatec-t-do-42-sb troche przekracza budżet ale warto jeśli katujesz sprzęt
Venom7777 Napisano 30 Września 2014 Autor Napisano 30 Września 2014 A jak z długością szprych, będa kompatybilne, czy trzeba by wymieniać jeśli chodzi o tego novateca?
beskid Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Aby uszkodzić oś w takiej piaście to trzeba się postarać więc jeśli reszta czyli obręcz z szprychami jest w porządku to są warte tego aby je zatrzymać. Kupił bym nową identyczną i zrobił "przeszczep" osi z konusami i bębenka. Jeśli nie to do tej na maszynach raczej bankowo potrzeba zaplotu na nowych szprychach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.