rapier Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Witam, po zakupie nowego roweru, stara szosówka poszła w odstawkę. Postanowiłem, że przez zimę się nią zajmę, aby na przyszły sezon była sprawna. Na sam koniec sezonu pękły mi druty od przerzutek (fh400 positron). Jeden drut kosztuje 30-50 zł. I tak pomyślałem, że może zamiast reanimować te przerzutki i naprawiać hamulce, zmieniać napęd, kasetę i korbę, kupię coś nowszego, np. z serii sora? (oczywiście dokładając co nieco do interesu, ale Święta idą więc wiecie) Czy w ogóle do tej ramy mam szansę zamontować cokolwiek co jest młodsze ode mnie? Czy może lepiej skupić się na przywróceniu go do stanu z czasów świetności? Proszę o jakieś podpowiedzi, co z nim mogę zrobić. Z góry dziękuję i pozdrawiam. http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/4142372/1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 · Ukryte przez Mieciu, 20 Stycznia 2016 - Brak powodu Ukryte przez Mieciu, 20 Stycznia 2016 - Brak powodu Ojoj. Chcialbym Ci pomoc lecz w temacie szos jestem zielony, musisz poczekac az odpowie Ci ktos kto ma stycznosc z tym rodzajem roweRow. Odnośnik do komentarza
Garlock Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Przerzutke na pewno warto wymienić. Możesz poszukać używanej Sory albo 105 do napedów 6-8 biegowych. Do tego manetki (te od positrona nie będa pasować). Mozesz poszukać uzywanych klamkomanetek 2x8 ale licz się z tym, że zaplacisz min. 100zł (200zl bardziej prawdopodobne). Czyli raczej poszukalbym takich na baranka np Shimano SL A-050 lub sztycę kierownicy SL-SY 20. Troche topornie działają ale są tanie. Tylko sprawdź średnicę mocowania czy uda się je zacisnąć. Korba jak nie jest zajechana może zostać, Suport mozna wymienic na kompaktowy tylko sprawdź szerokość mufy, dlugośc osi i gwinty. Masz wolnobieg, więc tutaj Sory czy 105 nie zalożysz bo musi byc kaseta. Chyba, że zdecydujesz sie na wymianę piasty i przeplecenie koła. Nie wiem czy warto. Możesz tez zalożyc wolnobieg 7 rzędowy MF-HG37 (twardszy od normalnych) tylko sprawdź czy wejdzie. Plus porzadny łańcuch np Connex 800. Hamulce raczej bym zostawił. Bo upgrade polegałby na zalożenie dualpivotów. Ale patrząc na zdjęcia potrzebujesz pewnie takich z zasiegiem szczek 65-75mm. A tu wybór jest mały. Tektro R 559 to koszt powyzej 150 zł. Chyba, że znajdziesz uzywki. Zrób listę wszystkiego co chesz wymienić, poszukaj cen i zobaczysz, czy warto sie w to pchać. Bo możesz łatwo zbliżyć się do 1000zł. A za takie pieniądze kupisz fajną kolarkę z przyzwoitym osprzętem (używaną oczywiście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Cała grupa SH Claris 2400: przerzutka tył, przód + klamkomanetki + korba 50/34 + piasta tylna + kaseta 8rz + łańcuch = kupisz pewnie w okolicach 780 zł (brałem ceny z dwóch dużych sklepów internetowych). Do tego jakaś nowa owijka i za 800 masz niemal nowy rower szosowy:) Trudno ocenić, czy to warto, czy tez nie. To jest najtańsza opcja unowocześnienia roweru. Z czasem może inne siodło oraz opony. Koniecznie trzeba sprawdzić obręcze i klocki hamulcowe. Jeśli rama jest w super stanie, to pewnie bym się zastanawiał. Jeśli nie, to szukaj innego używanego i nowszego roweru szosowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapier Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Dzięki za odpowiedzi. Powiedzmy, że hamulców nie muszę wymieniać, ale pytanie czy takie by się dało zamontować? http://allegro.pl/scott-pro-tektro-r530-komplet-bdb-stan-bcm-i4639965088.html lub http://allegro.pl/scott-pro-tektro-r530-komplet-bdb-stan-bcm-i4639965088.html ? Więc skupmy się na wymianie tylko przerzutek, abym mógł zacząć nią jeździć, chyba, że jakoś finansowo rozsądnie wyjdzie to i hamulców poszukam. Rzeczy do zakupu nie muszą być nowe oczywiście. Takie manetki by wystarczyły? http://allegro.pl/manetki-shimano-2x7-na-rame-linki-i4656209912.html lub http://allegro.pl/dzwignie-przerzutek-manetki-shimano-a050-2-7rz-i4624819464.html lub http://allegro.pl/manetki-szosowe-7-kowe-shimano-sy20-na-rame-i4629936541.html I nie przeszkadzało by, że z tyłu mam 6 zębatek? Manetki to najmniejszy problem, gorszy mam z przerzutkami. W staruszku jest ten drut prowadzony do przedniej i do tylnej przerzutki jest dołem,a co jak to będą takie zwykłe linki, jakieś inne mocowani robić? Poza tym ciężko znaleźć mi przerzutki na 2/6. @parmenises Czemu koniecznie trzeba sprawdzić obręcze? I jak sprawdzić stan ramy? 2 lata temu nim jeździłem. EDIT Znalazłem taką przerzutkę na tył: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/przerzutki-tylne/szosa/przerzutka-tylna-shimano-rd-a050-6-7rz-ss-na-hak-srebrny-3064.html i a przód: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/przerzutki-przednie-redukcje/szosa/przerzutka-przednia-szosowa-shimano-sora-fd-3500-2speed-21970.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 No czy nie ma wyraźnych śladów rdzy na ramie, czy nie ma pęknięć na łączeniach rurek, jaki jest stan mufy, tylny trójkąt, jak wygląda lakier. Obręcze trzeba sprawdzić czy są proste - jeśli nie, to czy da się je wycentrować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapier Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Powrócę do domu to sprawdzę to o czym piszesz. Pęknięć jak oglądałem, nie dostrzegłem, lakier chyba ok, ale parę odprysków ma. Jeżeli to coś do to bez problemu kolega mi go odmaluje. Jak sprawdzić stan mufy i tylnego trójkąta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Organoleptycznie. Albo lepiej po prostu obejrzyj, czy nie ma pęknięć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapier Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Jeżeli okaże się wszystko okej, to czy odniesiesz się do tego http://www.forumrowerowe.org/topic/171293-szosa-stara-szosowka-winora-naprawarenowacjapodrasowanie/?p=1578567 postu o przerzutkach, manetkach i hamulcach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Skoro nie musisz zmieniać kół i klocków, to hamulców nie tykaj. Szkoda kasy. Ale pewnie te tektro będą ok. Co do manetek - nie znam się na tym. Najtańsze nieindeksowane (niemal nie wymagają regulacji:) do ciorania w sam raz, do sportowej jazdy gdy potrzebujesz precyzji i szybkości zmiany - gorsze. 6rz to nie problem z manetkami 7rz. - tym bardziej nieindeksowanymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapier Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 A samo prowadzenie linek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rapier Napisano 30 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2014 Obejrzałem ramę, i wygląda na całą, jedynie liczne odpryski lakieru, ale jak już wspominałem mam kolegę, który może mi ją pomalować. W sumie na łączeniu tylnego trójkąta, z rurą podsiodłową widać niby pęknięcie, ale wygląda jakby miał odejść płat lakieru, sam nie wiem. Koła chyba do lekkiego centrowania. Bardziej zmartwiło mnie to, że podczas kręcenia tylnym kółkiem, kaseta nie porusza się jak powinna (parę milimetrów od osi pracy się odchyla). Jedyny plus tych oględzin, to stwierdzenie, że przednia przerzutka to nie positron i wystarczy wymienić zwykłą linkę, a nie wydawać kasę na drogi drut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 30 Września 2014 Udostępnij Napisano 30 Września 2014 To weź te "pęknięcie" przejedź papierem ściernym (usuń lakier) i kuknij co to za bestia tak naprawdę. Co do kasety zobacz czy oś piasty nie ma luzów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 1 Października 2014 Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Dzięki za odpowiedzi. Powiedzmy, że hamulców nie muszę wymieniać, ale pytanie czy takie by się dało zamontować? http://allegro.pl/scott-pro-tektro-r530-komplet-bdb-stan-bcm-i4639965088.html lub http://allegro.pl/scott-pro-tektro-r530-komplet-bdb-stan-bcm-i4639965088.html ? Więc skupmy się na wymianie tylko przerzutek, abym mógł zacząć nią jeździć, chyba, że jakoś finansowo rozsądnie wyjdzie to i hamulców poszukam. Rzeczy do zakupu nie muszą być nowe oczywiście. Takie manetki by wystarczyły? http://allegro.pl/manetki-shimano-2x7-na-rame-linki-i4656209912.html lub http://allegro.pl/dzwignie-przerzutek-manetki-shimano-a050-2-7rz-i4624819464.html lub http://allegro.pl/manetki-szosowe-7-kowe-shimano-sy20-na-rame-i4629936541.html I nie przeszkadzało by, że z tyłu mam 6 zębatek? Manetki to najmniejszy problem, gorszy mam z przerzutkami. W staruszku jest ten drut prowadzony do przedniej i do tylnej przerzutki jest dołem,a co jak to będą takie zwykłe linki, jakieś inne mocowani robić? Poza tym ciężko znaleźć mi przerzutki na 2/6. @parmenises Czemu koniecznie trzeba sprawdzić obręcze? I jak sprawdzić stan ramy? 2 lata temu nim jeździłem. EDIT Znalazłem taką przerzutkę na tył: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/przerzutki-tylne/szosa/przerzutka-tylna-shimano-rd-a050-6-7rz-ss-na-hak-srebrny-3064.html i a przód: http://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe/przerzutki-przednie-redukcje/szosa/przerzutka-przednia-szosowa-shimano-sora-fd-3500-2speed-21970.html Te hamulce z linków wg mnie mają za małą długość szczęk. Zmierz odległość od śruby mocującej do klocka. Wg mnie potrzebujesz ok 60-75mm a te z linków mają pewnie po 50mm. Manetki z 1 i 3 linka są do mocowania na ramie. A ty nie masz gniazd w ramie. Czyli potrzebujesz z obejmą. Takie jak z 2 linka. Te z 3 linka bywają też z obejmą. Linkę przerzutek możesz poprowadzic tak jak było w positronie czyli pancerz na całej długości (mocowany obejmami od linek positrona, taśmą izolacyjną, trytytkami itp.) Albo kupic opory pancerza np http://cyklisci.com/gfx/1377170152.92.jpg http://cyklisci.com/gfx/big/1395407116.38.jpg Opcji masz kilka, od oporów lutowanych na mosiądz, poprzez nitowane do ramy na opaskch skończywszy. Plus ślizg linki pod suportem http://www.######.pl/pol_pl_Slizg-prowadnica-linki-przerzutki-Shimano-przykrecany-31202_1.jpg i zmontować wszystko tak jak jest to zwykle robione. Przerzutki szukaj na 8 biegów. System jest taki sam jak 6. Choc zwykle te na 9 biegów tez dobrze działają. Z przednią nie ma problemów. Zwykle są na 3 blaty ale manetka jest nieindeksowana więc śrubkami L i H ustawisz sobie na 2 biegi. Te z linków sa OK. Tylko w tylnej potrzebujesz z hakiem (ew dokupić hak uniwersalny). A przy zakupie przedniej musisz podać średnicę rury podsidlowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.