Stary Napisano 8 Lipca 2006 Napisano 8 Lipca 2006 W tym dziale dużo pisze się o poszczególnych częściach itd. składaniu całych rowerów, ale nie znalazłem stosunkowo jasnej odpowiedzi na moje pytanie - ile powinien ważyć stosunkowo lekki (bez przesady) rower do XC? Waże około 80kg (zależy od dnia ). Hamulce Vki reszta bez specjalnych rewelacji. Powiedzmy do 3000zł max do 3500zł. Zwracam uwagę, że nacisk nie jest położony na maksymalne odchudzanie lecz raczej na kompromis pomiędzy wagą a wytrzymałością - około 40% jeżdżę po lasach, krzaczorach, lekkich górach (ach Bieszczady :*). Więc jeszcze raz moje pytanie - w jakiej masie można się zmieścić składając stosunkowo solidny rower do XC przy wadze bikera 80kg i zawartości portfela około 3000zł?
Ombre Napisano 8 Lipca 2006 Napisano 8 Lipca 2006 Myśle że poniżej 11 kg jezeli by sie troszke poszukało
Tomwer Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 Ja własnie taki rower skladalem, za nieco ponad 3000zl. Waga poznizej 11kg. Pozdro!
riker Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 wcale nie trzeba wydac wiele kasy......ale wydaje sie, iz kola, rama i amor to najkosztowniejsze czesci do odchudzenia...... Cala galanteria (kiera, sztyca itd) moze byc markowana tajwansko i wcale do ciezkich nie nalezec.... po gimnastyce mysle ze przy sensownej ramie uda sie zejsc do 10 kg.....ale ja stawialbym na rame stalowa. moze rower skonczylby jako 11,5 kilowy rumak, ale za to jak jezdzacy........stal to krol.
RafalB Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 Lol "markowana tajwansko" ? Wszystko jest robione na Tajwanie absolutnie wszystko po za zupelna tandeta i ultralekkimi manufakturami. Najtansza i zarazam najlepsza technologia tam jest skupiona.
Xsystoff Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 Wszystko jest robione na Tajwanie absolutnie wszystko po za zupelna tandeta i ultralekkimi manufakturami. Najtansza i zarazam najlepsza technologia tam jest skupiona. Tutaj chodzilo o to, ze np. kiera za 30 zł (Contest) jest tylko 50 gram ciezsza niz kiera za 130 zł (Race Face).
goly33 Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 mozna poszukac na wyprzedazach, kiedys tam w ski teamie widzialem GF hkek za 3000zl, wazyl ponizej 11kg
Spider Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 goly33 teraz to już powyprzedażach raczej :wink: ,anstępne zaczną się pewnie we wrześniu/październiku...
Tomwer Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 Teraz własnie są wyprzedaże w skiteamie oraz w rowmixie. Można więc utrafic w rozsądnej cenie fajny rower.
Semper Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Tutaj chodzilo o to, ze np. kiera za 30 zł (Contest) jest tylko 50 gram ciezsza niz kiera za 130 zł (Race Face). Niektorzy by powiedzieli ze az .. Niestety za lekkie i wytrzymale komponenty trzeba placic . Mysle ze mozna i zjechac ponizej 11kg jezeli bedzie to rower skladany przez Ciebie i odpowiednio odchudzony . Wlasna robocizna nie kosztuje
Maki Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Mój kolega złorzył za 3400zł rower który warzy 9,7 kg.
wookie Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Jakbys mogl to niech zarzuci specyfikacje jakas chociaz w skrocie :]
kadargo Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Mój kolega złorzył za 3400zł rower który warzy 9,7 kg. "złoŻył" "waŻy" Jesteś POLAKIEM pisz po POLSKU, używaj ą,ę,ó,ł,ż,ź,ć,ś a nie a,e,o,l,z,z,c,s <- i po co ? pozdrawiam michal
Xsystoff Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 "złoŻył" "waŻy" Jesteś POLAKIEM pisz po POLSKU, używaj ą,ę,ó,ł,ż,ź,ć,ś a nie a,e,o,l,z,z,c,s <- i po co ? Tez to zauwazylem Hehe, niezly dowcip :wink: Co do wagi... mozna kupic na allegro stare manitou lub rst o wadze ~1.6 - 1.7kg. Pogrzebac tez w starych czesciach, ktore byly calkiem lekkie, zalozyc kola dla anemikow itp. Wyjdzie ciekawie ale czy wytrzymalosc bedzie ok ?
Mody Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Xsystoff - nie moge do konca sie z Toba zgodzic. Policz sobie po te 50g na kierze i innych komponentach ,a na felgach bedziesz musial wiecej doliczyc na ramie tez. Chocby po te 50-100g kazda czesc ciezsza i na calym rowerze bedziesz o ok.kilogram do tylu. Pozdro
Xsystoff Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 Policz sobie po te 50g na kierze i innych komponentach ,a na felgach bedziesz musial wiecej doliczyc na ramie tez. Chodzilo mi o to, ze baaardzo tanie czesci, wcale nie musza byc takie znowu bardzo ciezkie. Roznica w cenie (na przykladzie tyc kierownic) jest 4-krotna, a masa tylko o 20% mniejsza (a moze, az tyle?).
Mody Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 No chyba ,ze tak Ja nie jestem maniakiem lekkich rowerow ,ale kolega jest to troche wiem na ten temat(nasluchalem sie juz tego troche) No i on by powiedzial ,ze na kierownicy 50g to duzo
Blue Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 jasen ze duzo ;p... ale tez nie mozna dac sie zwariowac np ja mam triggery zamiast gripow a moglem miec gripy o wadze ok 110g komplet! i triggery waza drugie tyle,ale w pewnych miejscach liczy sie wygoda ... i przyzwyczajenia ;]. Np siodlo tez chyba wybiore ciezsze, bo wole miec dzieci i wygode niz 100-200g do przodu .[mysle nad specialized avatar a ono wazy ponad 350g]
Mody Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 Zgadzam sie z Blue Jak mam jezdzic i katowac sie np. na kompletnej "desce" to wole kupic cos wygodniejszego. Chociaz np. siodelko San Marco SKN jest dosyc wygodne i przy tym lekkie ,a do tego jeszcze tanie. Oczywiscie lekkie jak na swoja cene Pozdrawiam
riker Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 w scigaczu xc siodlo mam 165g........rurowany tytan i zamsz......mialem 135 gram, ale to byla przesada...... a w enduro mam siodlo ........pol kilowe? jakos po latach nie moge "sie" zwariowac na pkcie anoreksji roweru.......moze za wiele polamalem?! ps. ja nie mam polskich znakow bo moj amerykanski windows ich nie lubi.....
Xsystoff Napisano 13 Lipca 2006 Napisano 13 Lipca 2006 jakos po latach nie moge "sie" zwariowac na pkcie anoreksji roweru.......moze za wiele polamalem?! Widzisz, istnieje pewna granica, za ktora kolejne zdejmowanie materialu powoduje juz tylko oslabianie calosci. Sztuka jest znalezc produkt, ktory jest lekki ale tylko i wylacznie dzieki przemyslanym rozwiazania, innowacyjnej konstrukcji czy zaawansowanej technologii, a nie ordynarnie skroconej zywotnosci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.