Skocz do zawartości

[cały rower] Rower do XC - ile powinien ważyć?


Stary

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W tym dziale dużo pisze się o poszczególnych częściach itd. składaniu całych rowerów, ale nie znalazłem stosunkowo jasnej odpowiedzi na moje pytanie - ile powinien ważyć stosunkowo lekki (bez przesady) rower do XC? Waże około 80kg (zależy od dnia :D). Hamulce Vki reszta bez specjalnych rewelacji. Powiedzmy do 3000zł max do 3500zł. Zwracam uwagę, że nacisk nie jest położony na maksymalne odchudzanie lecz raczej na kompromis pomiędzy wagą a wytrzymałością - około 40% jeżdżę po lasach, krzaczorach, lekkich górach (ach Bieszczady :*).

 

Więc jeszcze raz moje pytanie - w jakiej masie można się zmieścić składając stosunkowo solidny rower do XC przy wadze bikera 80kg i zawartości portfela około 3000zł?

Napisano

wcale nie trzeba wydac wiele kasy......ale wydaje sie, iz kola, rama i amor to najkosztowniejsze czesci do odchudzenia......

 

Cala galanteria (kiera, sztyca itd) moze byc markowana tajwansko i wcale do ciezkich nie nalezec....

 

po gimnastyce mysle ze przy sensownej ramie uda sie zejsc do 10 kg.....ale ja stawialbym na rame stalowa. moze rower skonczylby jako 11,5 kilowy rumak, ale za to jak jezdzacy........stal to krol.

Napisano

Lol "markowana tajwansko" ?

 

Wszystko jest robione na Tajwanie absolutnie wszystko po za zupelna tandeta i ultralekkimi manufakturami.

Najtansza i zarazam najlepsza technologia tam jest skupiona.

Napisano

Wszystko jest robione na Tajwanie absolutnie wszystko po za zupelna tandeta i ultralekkimi manufakturami.

Najtansza i zarazam najlepsza technologia tam jest skupiona.

Tutaj chodzilo o to, ze np. kiera za 30 zł (Contest) jest tylko 50 gram ciezsza niz kiera za 130 zł (Race Face).

Napisano

Tutaj chodzilo o to, ze np. kiera za 30 zł (Contest) jest tylko 50 gram ciezsza niz kiera za 130 zł (Race Face).

Niektorzy by powiedzieli ze az .. ;) Niestety za lekkie i wytrzymale komponenty trzeba placic . Mysle ze mozna i zjechac ponizej 11kg jezeli bedzie to rower skladany przez Ciebie i odpowiednio odchudzony . Wlasna robocizna nie kosztuje :)

Napisano

Mój kolega złorzył za 3400zł rower który warzy 9,7 kg.

 

"złoŻył" "waŻy"

 

Jesteś POLAKIEM pisz po POLSKU, używaj ą,ę,ó,ł,ż,ź,ć,ś a nie a,e,o,l,z,z,c,s :) <- i po co ?

 

pozdrawiam

 

michal

Napisano

"złoŻył" "waŻy"

 

Jesteś POLAKIEM pisz po POLSKU, używaj ą,ę,ó,ł,ż,ź,ć,ś a nie a,e,o,l,z,z,c,s :) <- i po co ?

Tez to zauwazylem :) Hehe, niezly dowcip :wink:

 

 

Co do wagi... mozna kupic na allegro stare manitou lub rst o wadze ~1.6 - 1.7kg. Pogrzebac tez w starych czesciach, ktore byly calkiem lekkie, zalozyc kola dla anemikow itp. Wyjdzie ciekawie ale czy wytrzymalosc bedzie ok ?

Napisano

Xsystoff - nie moge do konca sie z Toba zgodzic. Policz sobie po te 50g na kierze i innych komponentach ,a na felgach bedziesz musial wiecej doliczyc na ramie tez. Chocby po te 50-100g kazda czesc ciezsza i na calym rowerze bedziesz o ok.kilogram do tylu. :) Pozdro

Napisano

Policz sobie po te 50g na kierze i innych komponentach ,a na felgach bedziesz musial wiecej doliczyc na ramie tez.

Chodzilo mi o to, ze baaardzo tanie czesci, wcale nie musza byc takie znowu bardzo ciezkie. Roznica w cenie (na przykladzie tyc kierownic) jest 4-krotna, a masa tylko o 20% mniejsza (a moze, az tyle?).

Napisano

No chyba ,ze tak :) Ja nie jestem maniakiem lekkich rowerow ,ale kolega jest to troche wiem na ten temat(nasluchalem sie juz tego troche) :) No i on by powiedzial ,ze na kierownicy 50g to duzo :)

Napisano

jasen ze duzo ;p... ale tez nie mozna dac sie zwariowac np ja mam triggery zamiast gripow :) a moglem miec gripy o wadze ok 110g komplet! :P i triggery waza drugie tyle,ale w pewnych miejscach liczy sie wygoda :)... i przyzwyczajenia ;]. Np siodlo tez chyba wybiore ciezsze, bo wole miec dzieci i wygode niz 100-200g do przodu :).[mysle nad specialized avatar a ono wazy ponad 350g]

Napisano

Zgadzam sie z Blue :D Jak mam jezdzic i katowac sie np. na kompletnej "desce" to wole kupic cos wygodniejszego. Chociaz np. siodelko San Marco SKN jest dosyc wygodne i przy tym lekkie ,a do tego jeszcze tanie. Oczywiscie lekkie jak na swoja cene :) Pozdrawiam

Napisano

w scigaczu xc siodlo mam 165g........rurowany tytan i zamsz......mialem 135 gram, ale to byla przesada......

 

a w enduro mam siodlo ........pol kilowe?

 

 

jakos po latach nie moge "sie" zwariowac na pkcie anoreksji roweru.......moze za wiele polamalem?!

 

ps. ja nie mam polskich znakow bo moj amerykanski windows ich nie lubi.....

Napisano

jakos po latach nie moge "sie" zwariowac na pkcie anoreksji roweru.......moze za wiele polamalem?!

Widzisz, istnieje pewna granica, za ktora kolejne zdejmowanie materialu powoduje juz tylko oslabianie calosci. Sztuka jest znalezc produkt, ktory jest lekki ale tylko i wylacznie dzieki przemyslanym rozwiazania, innowacyjnej konstrukcji czy zaawansowanej technologii, a nie ordynarnie skroconej zywotnosci.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...