Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pytanie jest w sumie krótkie: jaką byś polecił(a) oponę na tył?

Teren 70% i na to się nastawiam, nie zależy mi na osiągach na asfalcie. Waga - 600, max 650g. Szerokość min. 2.1", 

 

Jakiś czas temu kupiłem sobie nowego Crossmarka po namowie kumpla i to nie jest to: fajnie, szybko, ale powstał w rejonie świata, gdzie błoto jest od święta, a trawa nie rośnie. ;) Nie jest aż tak szybki, a przy hamowaniu zbyt łatwo zblokować tylne koło. No i błotem zalepia się dramatycznie. Wcześniej miałem fabrycznego Rapid Roba i było nieźle, wyjąwszy fakt, że opona przestała istnieć po 1k km i ważyła sporo. 

 

Wstępnie patrzyłem na Racing Ralphy (performance) jako lepsze i lżejsze Roby, ew. Geax Saguaro - co myślicie o takich opcjach? Może coś jeszcze warto wziąć pod uwagę?  

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Czyli Saguaro.

Crossmark odwrotnie to jest jakiś pomysł, spróbujuę. Ale Nie obiecuję sobie za dużo, zważywszy, jak bardzo błotkiem się zalepia. 

Gość PiotrKorus
Napisano

A ja uzywam Rocket Ron. Szybciej sie oczyszcza od Ralpha i jest stabilniejsza w blocie. Ale znika tez po 2k km. Z wyzszymi modelami bym uwazal bo moze sie nie podobac ich mala sztywnosc boczna. Dot. Wersji evo i performance w stosunku do drutowanej wersji active line

Napisano

Rocket Rona z powodu rzadko ustawionych klocków łatwo przebić np. kolcem krzewu. Zdarzyło mi się to już dwa razy. Radzę Ci kupić Maxxisa Ikona. Trakcja lepsza niż Racing Ralph, a klocki gęściej ustawione niż Rocket Ron. Tylko piaskiem sypie w ramę...

Napisano

Od 3 lat korzystam z Geax Saguaro 2.2 kevlar więc w pełni potwierdzam test nabiała: http://www.team29er.pl/testy/517--test-opon-geax-saguaro-29x22-w-wersjach-kevlar-i-tnt

Jeżeli chodzi o błoto to pewnie są lepsze modele, trochę pływa ale też szybko się oczyszcza. W zamian oferuje bardzo wysoką wytrzymałość, nie urywa klocków, nie wiem co to są rozcięcia czy rozerwania, dwa sezony bez pany w górach też dobrze o niej świadczy. Tył ustawiam na traction i przy proporcjach 70% śląska ściółka, 20% asfalt i 10% Beskid zrobiłem już 5k a kruszynką nie jestem. Środkowa część bieżnika jest już wytarta ale pozostałe klocki mają 30-40% użyteczności więc do 6k spokojnie dociągnę.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...