Skocz do zawartości

[armor]Epicon X1 RLRC 15QLC za 699 zł czy warto ?


dziamdziak

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowe koła wyjdą taniej niż składanie a co do amora to zależy zły nie jest i ciężko o coś lepszego, nowego w tej kasie ale ja osobiście bym dołożył ze 100-150 i kupił sida, rebę lub foxa r100 bo pracą biją na głowę tego epicona a i sam standard q15 nie jest jakoś specjalnie sztywniejszy, możliwości wyboru gotowych kół w rozsądnej cenie także ograniczone poza tym sam amor jest cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co no wszystko było fajnie gdy epicon kosztował mniej niż 600 zł, nie miał konkurencji w tym przedziale cenowym.

 

Wszystko zależy od tego czego oczekujesz, jeśli zależy Ci na względnie niskie wadze i przyzwoitej pracy oraz gwarancji to kup nowy ale musisz się też liczyć z

 

wyższym kosztem piasty czy całego koła a jak chcesz mieć naprawdę klasowy amortyzator to tak jak pisałem, sid, reba, fox rlc,rl, bierz telefon i dzwoń :)

 

Co do stanu to przecież też jak kupujesz samochód np. to sprawdzasz go dokładnie a nie kujesz w ciemno, jeśli nie sam to w serwisie Ci powiedzą czy jest w

 

spoko stanie czy kupiłeś szajs.

 

Ja już znalazłem kilka sztuk w fajnym stanie ale na ogół sterówkę mają, za krótką 

Edytowane przez elton29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego z miejsca zakładasz że taki używany wideł jest do bani i od razu jego zakup generuje koszty ??

 

Miałeś w ogóle możliwość porównania tego amora  z Sidem, Rebą cy RL np?? 

 

 

Z resztą pytanie brzmiało czy warto więc odpowiadam że tak ale nie jest to jedyny słuszny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokldanie..jak kupuje samochod to nie patrze jaki ma znaczek..Widac w polsce dalej kazdemu sie wydaje ze amor z napisem RockShox jest lepszy od innych ale jak pokazuja testy to ten "beznadziejny" Suntour spisuje sie naprawde bardzo dobrze i w swojej cenie jest oplacalny..Owszem jezeli ktos jezdzi zawodowo i liczy sie dla niego kilka gramow mniej to jest to inna gadka ale do posmigania po gorach i lesie nie bedzie to mialo az takiego znaczenia..Epicon jest dobrym amorem i testowali go zawodowcy ktorzy byli zadwowoleni z jego pracy..Jezeli zas chodzi o uzywane to kazdy ma swoje zdanie..Mialem uzywane samochody a teraz kupilem nowy za cena za jaka mialbym duzo bardziej "prestizowy" samochod ale chcialem miec nowy i nie zaluje,jestem wrecz zadowolony..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elton, a Ty chyba w cuda wierzysz. Jednemu się trafi, a drugiemu nie. Z przyzwoitości wypadało by chociaż jakiś podstawowy serwis zrobić, bo sprzedający to sobie może zapewniać. Kupując furę też pewnie z miejsca łykniesz, że Niemiec pod kocem trzymał, czy nie? ;)

 

A sam miałeś możliwość porównania, bo aż się krztusisz tymi markami. Dla mnie nie ważne co tam jest napisane byle działało tak jak chcę. Sam nie tak dawno zmieniałem widelec i nie powiem, jakbym wiedział o takiej cenie Epicona to bym się poważnie zastanowił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co ja mam wam odpowiedzieć...powiem tak jeśli się nie ma doświadczenia i nawet nigdy nie robiło jakiegokolwiek serwisu nawet xcr-a to oczywiście lepiej Sobie kupić nowy, tańszy amor i nie martwić się ze coś z nim jest nie tak to po pierwsze choć jak pisałem można zawsze się wybrać do serwisu i sprawdzić ale gdzieś wam umknęła ta informacja.

Po drugie nigdzie nie pisałem ze jest to kiepski amor a sam takowy posiadałem i posiada moja narzeczona q15, który jest sztywniejszy od  9-ki i naprawdę długi czas na nim jeździłem ale miałem także okazję po testować i Rebę i Sida dual air czy Foxa f100 i uważam że te amortyzatory lepiej pracują dlatego teraz zamierzam kupić któryś z nich.

I jeszcze raz powtórzę, Epicon jest dobrym amortyzatorem i serwisowany długo posłuży ale nie jest to jedyne słuszne rozwiązanie i można rozważyć kupno za odrobinę większą kasę jednego z w/w.

Tyle ode mnie w tym temacie.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki widzę że zrobiła się tu awantura o tego epicona.

Zaproponowałem taką kwotę bo mam BDB dostęp do amorków Suntour

Co do amorków używanych to jako serwis powiem wprost. Jak masz kasę dodatkową to kupuj

Miałem gościa który wyśmiał mnie przy zakupie tego właśnie epicona i kupił używaną REBĘ. No i własnie sprawa się to toczy na drodze sądowej , bo ten gość co zakupił rebę od jakiegoś sprzedającego, okazało się że amorek jest po przeróbce i miał iść do żyda. Gość chciał zwrócić sprzedającemu, no a jak tu mówi Polskie Prawo, używane produkty nie obowiązuje 14 dniowy termin zwrotu.

 

Co do uzywki to trzeba się liczyć z wymianą części, tak samo kupując uzywany samochód już ma jakoś wyjeżdzone tam: hamulce, zawieszenie, itp. choć sprawdzając w stacji diagnostycznej i serwisie może pokazać że jest wszystko ok, a w następnym dniu może ci coś z tych elementów padnąć. 

W amorkach jest ten problem że wątpię że sprzedający ci używkę pozwoli na rozkręcanie i sprawdzanie go w serwisie

Nowe też mogą się zepsuć lecz gwarancja daje swoje

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście bym dołożył ze 100-150 i kupił sida, rebę lub foxa r100 bo pracą biją na głowę tego epicona a i sam standard q15 nie jest jakoś specjalnie sztywniejszy,

 

 

Po pierwsze, to chyba nie jeździłeś na ośce 15 mm, w porównaniu do 9 mm to jest przepaść jeśli chodzi o sztywność.

Po drugie, proponujesz SIDa, Rebę, lub Foxa R100... tylko że tu jest nowy Epicon a za kasę jaką ma kolega to co najwyżej kupi szrot z tych co podałeś.

Po trzecie, jeździłem na każdym z tych amortyzatorów... przesiadłem się na Suntoura z jednego prostego względu: praca jest tych amortyzatorów od 2012 r. jest w zasadzie na takim samym poziomie co wymienionych przez Ciebie konkurentów. Jednak proponowane przez ciebie amortyzatory nijak się mają do Epicona. Ty proponujesz widelce do XC, Epicon jest amortyzatorem do All Mountain i lekkiego Enduro. z tego względu jego praca będzie inna, będzie bardziej komfortowy, będzie lepiej wybierał małe nierówności, można go ustawić od 80 mm do 140 a nawet do 150 mm. Oczywiście da się go sprowadzić do poziomu widelca XC czyli bardziej drewnianego, tylko po co ? Do ścigania w XC są inne Suntoury które mają typowo ścigancką charakterystykę pracy. Od tego to jest Sunour Axon - bezpośredni konkurent SIDa, Reby, Foxa, DT Swiss.

Epicona można zalać olejem przez co poprawi się jeszcze bardziej kultura pracy, można wymienić olej w tłumiku na bardziej dopasowany dla danego stylu jazdy i konkretnego użytkownika, technologicznie te sprzęty w niczym nie ustępują amorkom z dużo wyższą ceną.

 

 

uważam że te amortyzatory lepiej pracują

Co właściwie rozumiesz pod pojęciem "lepiej pracują" ? To jest katalog otwarty, dla jednego będzie to bardzo pluszowa praca w całym zakresie skoku, dla innego duża progresja po przekroczeniu pewnej granicy skoku...

Według mnie dobrze pracujący amortyzator to taki który ma szerokie spektrum ustawień, niestety nie można tego powiedzieć o amortyzatorach typu SID, REBA, FOX F100 Czy R100. Mają naturalnie okrojoną możliwość dostosowania bo są to amory do XC, tam się nie stawia na komfort i wygodę. Można oczywiście zrobić z każdego z nich flaczka z niskim ciśnieniem, ale komora powietrzna jest na tyle mała że będzie po prostu przelatywał przez skok. 

Epicona trzeba zaopatrzyć w nowy smar na uszczelkach, i jak pisałem wcześniej zrobić semi bath w dolnych lagach. Po tych banalnie prostych zabiegach nie ma sobie równych. Tłumik jest wydajny zarówno na kompresji jak i odbiciu, a komora powietrzna ma dość silną sprężynę negatywną zwojową która powoduje że nawet napompowany dużym ciśnieniem reaguje bardzo komfortowo na małe nierówności, tyle że przy dużym ciśnieniu szybciej się utwardza pod koniec skoku, ale są osoby które tak lubią, albo te które ważą dużo.

 

Poza tym jesteś niekonsekwentny w tym co piszesz:

 

 

sam takowy posiadałem i posiada moja narzeczona q15, który jest sztywniejszy od  9-ki

Przedtem pisałeś że:

 

 

sam standard q15 nie jest jakoś specjalnie sztywniejszy

 

Mam wrażenie że nigdy nie miałeś okazji jeździć na żadnym z tych amortyzatorów.

Jeżeli miał bym proponować jakieś zamienniki do Epicona to byłby to Rock Shox Revelation, Fox F32 ze skokiem 140-150 mm, wszystkie mają ośki 15 mm, tyle tylko że za RS i Fox zapłaci się 4 razy tyle w przypadku RS a 5 razy tyle za Fox-a

Pozostaje jeszcze kwestia późniejszego serwisu i obsługi pogwarancyjnej... Temat rzeka, proponuję sprawdzić ile kosztuje serwis Foxa w Cultbike'u :) oczywiście można zrobić serwis samemu, ale zdarzało się że gwarancja została nie uznana bo w środku ktoś znalazł smar innego koloru lub olej nie oryginalny, dla mnie to żenada. Obsługa RS też pozostawia wiele do życzenia.

Ja swoje amorki kupiłem w Activia właśnie i powiem szczerze, że tak elastycznej współpracy dawno nie miałem. Mają do sprzedania dużo części, drobnych śrubek, pierdołek, zawsze można pogadać i dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy, no i nikt nie robi problemu jak się po swojemu zrobi serwis, w razie czego gwarancja będzie uznana nawet jak się wymieni olej w tłumiku na inny, wiem bo pytałem.

 

 

jezeli ktos jezdzi zawodowo i liczy sie dla niego kilka gramow mniej to jest to inna gadka

Nie ma innej gadki :) wtedy kupuje Suntoura Axona i ma typowo ścigancki amorek :) z wagą która powala na kolana, a jak mu mało to w cenie nowego SIDa kupuja Axona całego z karbonu i wtedy waga jest jeszcze niższa, a to już klasa amora na poziomie Pucharu Świata. 

Edytowane przez zdrower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary ale po co ta gadka, jeśli piszę że posiadam dwa różne epicony i miałem okazję je testować i według mnie q15 nie jest specjalnie sztywniejszy to jest to moja

 

subiektywna ocena ale można wywnioskować przecież że jednak jest różnica i nie wiem gdzie ta niekonsekwencja według Ciebie.

 

Rozumiem że twoja wypowiedź jest poparta praktyką, miałeś testowałeś i serwisowałeś te amortyzatory?? 

 

 

 

Według mnie dobrze pracujący amortyzator to taki który ma szerokie spektrum ustawień, niestety nie można tego powiedzieć o amortyzatorach typu SID, REBA, FOX F100 Czy R100. Mają naturalnie okrojoną możliwość dostosowania bo są to amory do XC, tam się nie stawia na komfort i wygodę
 

 

Kumpel z serwisu jak to czytał o się uśmiał jak dziecko:)

 

 

Nie wiem skąd masz takie info. odnośnie cen, 4-5 razy więcej ale nie istotne jest to dla mnie, napisałem i powtórzę już ostatni raz że nie uważam iż jest to

 

kiepski amor ale po trzech latach używania i porównywania z w/w stwierdzam że odbiega od konkurencji i dlatego kupiłem teraz sida rlt pod zwykłą oś.

 

Powiem szczerze że nie chce mi się tego już nawet komentować po tym jak przeczytałem twój post w temacie o torze 302 gdzie to łaskawie raczyłeś napisać że

 

nie da się za 4 tys złożyć roweru na xt/slx, nie wydaje mi się żeby twoja wypowiedź była na tyle wiarygodna by można było ją brać poważnie ale ok masz prawo do

 

swojego zdania i na pewno chłopaki z Aktivii bardzo wdzięczni za reklamę, może dostaniesz zniżkę na serwis pogwarancyjny:) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie rozumie waszych kłótni. Po co ta rozmowa. Każdy ma swoją praktykę przez to każdy ma swoją opinię. Temat miał dotyczyć czy opłaca się zakupić epicona za 699zł. Elton nigdy się nie spotkałem z gościem żeby powiedział ze różnicy pomiędzy osią 9mm a 15mm nie ma. Pogadaj sobie na forum endurotrophy.pl tam chłopaki najlepiej ci powiedzą bo mają to przetestowane i sprawdzone

 

 

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kumpel z serwisu jak to czytał o się uśmiał jak dziecko:)

Uwielbiam wypowiedzi w tym stylu, narracja zewnętrzna się pojawia, nie masz swojego zdania i cytujesz kolegę ? "Kolega z serwisu" ma budzić we mnie jakiś atawistyczny lęk pierwotny ? Z mojej strony strony krótka piłka, kiepskiego masz mechanika, niedouczonego, nie znającego się na sprzęcie. 

 

 

 

Nie wiem skąd masz takie info. odnośnie cen, 4-5 razy więcej

Popatrz na ceny dystrybutorów lub dealerów to się dowiesz, Epicona oferuje oficjalny dealer czyli Activia, dlatego przyjąłem taki pułap cenowy. Oczywiście można znaleźć taniej, zdjęty z roweru, bez papierów, z niewiadomego źródła, bez gwarancji. Activia zaś ma sprzęt od dystrybutora na Polskę, z kompletem dokumentów, gwarancją...

 

 

 

nie uważam iż jest to   kiepski amor ale po trzech latach używania i porównywania z w/w stwierdzam że odbiega od konkurencji
 

Użytkujesz już trzy lata Epicona, a mowa jest o nowym, trzy lata temu to był zupełnie inny produkt, Suntour zrobił sporo zmian, ot choćby poprawił i to bardzo znacznie jakość uszczelek przeciwkurzowych. Zaowowcowało to płynniejszą pracą i lepszą odpornością na brud. Zmieniły się tłumiki, amortyzator już nie muli, za to regulacje stały się naprawdę odczuwalne. Piszę to w kontekście amortyzatora z tego roku.

 

 

 

Powiem szczerze że nie chce mi się tego już nawet komentować po tym jak przeczytałem twój post w temacie o torze 302 gdzie to łaskawie raczyłeś napisać że   nie da się za 4 tys złożyć roweru na xt/slx, nie wydaje mi się żeby twoja wypowiedź była na tyle wiarygodna by można było ją brać poważnie ale ok masz prawo do

 

 

Nigdy nie napisałem że się nie da, napisałem że jest to nie opłacalne w tym przedziale cenowym, nie potrafisz nawet odczytać czyichś słów... na dowód zacytuję samego siebie:

 

Za 4k miałbyś lekką używkę powystawową na XT/SLX z Rebą w całości ważącą 11,5-12,0 kg. Nie opłaca się składać rowerów w tym przedziale cenowym. Ani HT ani Fulla.
 

 

 

na pewno chłopaki z Aktivii bardzo wdzięczni za reklamę, może dostaniesz zniżkę na serwis pogwarancyjny:)

Nie korzystam z pomocy serwisów, mam swój warsztat w którym mogę sobie dowolnie często robić serwisy amortyzatorów.

Activię zaś polecam szczerze, bo firma ma bardzo dobre ceny, obsługę po sprzedażową - co jest niezmiernie ważne.

 

 

 

Rozumiem że twoja wypowiedź jest poparta praktyką, miałeś testowałeś i serwisowałeś te amortyzatory?? 
 

Cieszę się że chociaż to zrozumiałeś i dotarło do Ciebie, że tak: moje WSZYSTKIE wypowiedzi są poparte praktyką. Dlatego nie piszę o amortyzacji BOS, Elka, DSP, DVO - bo nie miałem takich amortyzatorów, nie serwisowałem ich.

 

Na koniec poproszę cię jeszcze abyś zerknął łaskawie na temat wątku, o co pyta jego założyciel, nie wciskaj ludziom Rock Shoksów i Foxów bo szukają czegoś innego. Epicon to widelec do innych zastosowań, owszem skrócony do 100 mm może robić za XC, ale porównanie go do tych co porównujesz nie ma sensu nie tylko z powodów technicznych, ale też z powodu przeznaczenia.

Robisz sobie reklamę ? Masz taki sprzęt na zbyciu ? To już mnie nie interesuje, jak prowadzisz sklep czy warsztat to zapłać za reklamę, będziesz bardziej wiarygodny.

 

 

 

W ogóle nie rozumie waszych kłótni.

To nie kłótnia, ja staram się tylko obalić mity które są powielane.

 

 

 

Tak to jest z polkami zapytasz czy felgi 17 calowe wejdą sie do twojego wozu a oni że ze ta turbina będzie za słaba ...   Pytanie brzmiało, czy opłaca sie za 700zł ... odp brzmi tak opłaca sie.

 

Tak, szkoda że nie napisałeś tego na początku, może oszczędzono by nam wątpliwego wykładu nie na temat o amortyzatorach innych firm :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...