Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

iż na darmowym forum dowiedziałem się więcej niż w 4 serwisach rowerowych którym zapłaciłem za diagnozę mojego napędu
bo tu siedzą też pasjonaci/mechanicy/kombinatorzy w jednym.  
Napisano

Jak najbardziej rozumiem że muszą za coś żyć. Na początku koleś stwierdził że moja przerzutka XT 10rz. jest uszkodzona i powiedział że jak kupie SLX M7000 10rz. to będzie działać i tak oto wyrzuciłem ponad 200zł w błoto po to aby usłyszeć od gościa że się poddaje i nie wie co zrobić. Teraz sprawdziłem tą 10rz. XT na mniejszej kasecie 11-36 i działa poprawnie mimo że miałem diagnozę iż nadaje się do kosza. Ostatnio to już totalna komedia, na chwile podmienili koło na inne z kasetą 11-36, zadziałało i stwierdzili że moja nówka kaseta jest uszkodzona, pytam się w którym miejscu i w jaki sposób? Oczywiście żadnej odpowiedzi nie otrzymałem bo jak 11-36 działa to 11-42 też musi "bo tak". Tylko że jak biorą za coś pieniądze, to niech nie biorą się za coś o czym nie mają pojęcia, albo chociaż niech nie wprowadzają w błąd... W innych serwisach jak nie wiedzieli co zrobić to chociaż nie wydawali błędnych opinii. Post trochę poza tematem, lecz chciałem wytłumaczyć dlaczego tak narzekam na serwisy które odwiedziłem.

Napisano

Niestety tak w tym kraju jest ze często trzeba się doktoryzować samemu bo "specjaliści " albo biorą masę kasy albo nie dają rady. Ja dzięki temu wątkowi przeszedłem na 1x10 i cieszę się że istnieją takie fora jak to i tacy ludzie którzy dzielą się wiedzą.

 

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Napisano

Po co miałem studiować i szukać tego wpisu skoro uzyskałem opinie od doświadczonego serwisanta (mówił że miał do czynienia z dużymi kasetami Sunrace w 10S) któremu się płaci za jego pracę? Miałem do niego zaufanie bo ze starszym rowerem 26 zawsze wiedział o co biega i umiał doradzić oraz rzadko kiedy musiałem szukać pomocy na forach. Wszystkie rowery ogarniał samemu bo prowadził 1-osobowy serwis. Sam rozkminiłem to co autor miał na myśli w linku bo starałem się ustawić ten skos nawet wyginając hak przerzutki, ustawiając śrubę B itp. Nie wiedziałem że powstała Deorka 10rz. która obsługuje kasety 11-42 i że 11 rzędowa przerzutka będzie działać bez zarzutu z kasetą i manetką 10S a tym bardziej nie wpadłem na pomysł że serwisant przy 50'tce może mnie wprowadzać w błąd. Gdybym nie uzyskał jednoznacznej odpowiedzi od serwisanta (inny serwis też to potwierdzał) to wtedy bym przestudiował że moja przerzutka nie nada się to tej kasety i bym nie kupował jeszcze tego slxa m7000 10S. Studiować zacząłem dopiero wtedy kiedy serwisy wykazały brak kompetencji i pomysłu na rozwiązanie problemu. W sumie to jeden serwis wpadł na rozwiązanie, wyrzucić kasetę za 230zł do śmieci i wrócić do 11-36...

Napisano

Czasy szybko się zmieniają, widocznie serwisant został delikatnie z tyłu. Możesz mu podpowiedzieć przy okazji w czym był problem, że SLX nie zawsze = SLX

 

 

 

wyrzucić kasetę za 230zł do śmieci i wrócić do 11-36

Przy odpowiedniej korbie to wcale nie jest zły pomysł, także z ekonomicznego punktu widzenia. 

Napisano

Jak mi dojdzie przerzutka i zamontuje na rower to się do niego przejadę z informacją. Co masz na myśli pisząc o odpowiedniej korbie? Ilość zębów na przedniej zębatce? Trochę się przywiązałem do napędu 1xx i nie chce wracać do przedniej zmieniarki bo przyjemniej mi się jeździ z 1 manetką, podoba mi się koncepcja prostszego napędu i jeszcze że do wymiany z przodu jest tylko 1 zębatka. Na 2x10 niby skosy by były mniejsze i też by to wychodziło lepiej dla kasety lecz jak już pisałem nie chce rezygnować z 1x10. Natomiast w jednoblacie świadomie chciałem mieć aż 34T z przodu aby nie młynkować na prostych co mi się zdarzało na rowerze 26 w 1x9 z kasetą 11-30 i 34T z przodu. A kaseta z takim zakresem oczywiście że będzie się szybciej zużywać ale to też świadomy wybór. Zdarzają mi się podjazdy które są długości około kilometra a są na tyle strome że nie jestem w stanie na nie normalnie wyjechać na moim 26 przy normalnej podjazdowej kadencji, tylko na największej koronce kasety muszę "drzeć" rower z taką siłą że zamiast tracić parę w nogach to najpierw tracę przyczepność tylniego koła. W międzyczasie znajomy sobie młynkuje i nie ma problemu kiedy Ja nawet nie mogę na chwile zwolnić bo jak już się zatrzymam to raczej nie ruszę z takiego przełożenia. Wydaję mi się że lepiej zastosować kasetę 11-42 zamiast drzeć rower na siłę tracąc przyczepność. Lepiej dla napędu wyjdzie brak tak intensywnego katowania małej koronki niż kaseta 11-36 która ma mniejszy skos. Wiem co potrzebuje bo nie od dziś przerabiam napędy 1xx. Jedyne co mnie w tym roku zaskoczyło to kasety Sunrace które pozwoliły na taki zakres w 10rz. i nie są jakimś XT 11-36 przerobionym na 11-42 tylko pełnoprawną 11-42.

Napisano

Witam, mam w rowerze napęd 10 biegowy 32x11-40 (hell'o mtb i sun race) działa jak marzenie. W nowym rowerze złożyłem 11 biegowy napęd XT kaseta 11-46 z blatem 32 od Hellomtb, ale łańcuch spada, nawet na środkowych biegach. Czy ten blat nie nadaje się do napędów 11 biegowych?

 

Pozdrawiam!

Napisano

A co ma zębatka narrow wide do kasety ? Pewnie,że się nadaje.Zła linia łańcucha lub nie wyregulowana przerzutka  stanowią problem. Wszystko to jest w tym wątku... tylko trzeba trochę poczytać.


Przerzutka jaka? Bo też może nie ogarnia 11-46.

Napisano

Witam, mam w rowerze napęd 10 biegowy 32x11-40 (hell'o mtb i sun race) działa jak marzenie. W nowym rowerze złożyłem 11 biegowy napęd XT kaseta 11-46 z blatem 32 od Hellomtb, ale łańcuch spada, nawet na środkowych biegach. Czy ten blat nie nadaje się do napędów 11 biegowych?

 

Pozdrawiam!

 

Czy 11 rzędowy łańcuch łączyłeś spinką?

Napisano (edytowane)

Z zębatką HCC testowałem trzy 11-rzędowe spinki różnych producentów i wszystkie były zbyt wąskie. Z HelloMTB pewnie będzie ten sam problem. Skuj łańcuch pinem i będzie po problemie.

 

edit:

No tak... tylko czy łańcuch KMC da się skuć pinem Shimano. Już kiedyś szukałem odpowiedzi w necie i zdania było podzielone.

Edytowane przez ArtGD
Napisano

Dokładnie tak jak wspominasz, sprawdziłem powoli kręcąc korbą. Spinka jakby była za wąska na zębatkę. Ciekawe czy zębatki innych producentów też mają ten problem.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Miałem podobnie z łańcuchem SRAM 10rz, jego spinką i świeżą zębatką HCC. 20 sekund z wąskimi kombinerkami i spinka już się nie klinowała na zębatce, tylko ładnie tam wchodziła.

 

Na zapiętej spince rozegnij ogniwo spinki z wyczuciem i po problemie.

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Daj 38 albo 40 na przód i będzie gitara do 1x10. 42 wymaga tęgiej nogi.

O 40tce też myślałem bo nie chce przeciągnąć z ilością zębów (w 29er wystarczyła mi zebatka 34/36 z kasetą 11-42).

Zastanawiam sie również nad tym jaką zebatke nw wybrać do Tiagry 4700 bo tylko wolf tooth mam w ofercie z offsetem.

Napisano

Panowie padła decyja by złożyć coś a'la "gravel". Byłbym wdzięczny za zweryfikowanie moich planów. Zamierzam złożyć napęd 38x11-36 (10s, może później inny blat w korbie) tylko nie wiem jakich manetek szukać. Wyczytałem że przerzutka mogłaby tymczasowo zostać moja deorka 8s (docelowo jakaś tiagra lub coś 10s) z manetkami szosowymi. Myślałem o Tiagrze 4600. Hamulce mam Hayes MX5. Kierunek dobry obrałem czy błądzę?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...