Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nie ma m8000 z długim wózkiem więc nie masz też dylematu :) I nie ma też z krótkim, ten gs to średni.

Spokojnie działa z 42 i z 46 też powinien.

Edytowane przez m0d
Napisano

To w takim razie jakaś nowość, jak kupowałem swoją to była tylko wersja GS. SGS był wtedy do wyboru tylko w slx m7000 i to była w dodatku stara konstrukcja pod 10s tylko z nowym numerkiem. Tak czy siak długość wózka nie wpływa na to jaką kasetę to może obsłużyć, to bardziej ukłon w stronę użytkowników korb z większą różnicą między zębatkami niż wypromowane przez Shimano 10 zębów, którzy chcieliby do tego nowe kasety z szerszym zakresem.

Napisano

W sprzedaży są zarówno M8000 GS jak i SGS. Stąd moje pytanie. I nie jest to nowość bo w zeszłym roku też tak było.

 

Czyli mogę spokojnie brać GS do kasety 11-42 ?

Napisano (edytowane)

U mnie działa z kasetą 10s 11-42, tak samo działa przecież z firmową 11s 11-46, co powinno już dawać odpowiedź.

Dobór długości wózka będzie zależał od tego co masz do kompletu z przodu. W każdym razie o żadną kombinację 1x10/11 bym się nie martwił. Co najwyżej łańcuch będziesz musiał dać dłuższy.

 

Ja tam z utęsknieniem czekam na Zee/Saint 11s SS z obsługą kaset 11-42/46 ;)

Edytowane przez m0d
Napisano (edytowane)

Z przodu będzie 36TNW i nic poza tym ;-)

 

W takim razie zamawiam GS-a.

 

Aha - u mnie z tyłu to będzie też kaseta 10sp. po prostu zakładam przerzutkę 11sp. żeby lepiej to śmigało. Sprawdzone.

 

Edytowane przez Nastar
Napisano

Szybkie pytanie. Czy jakas przerzutka nx lub gx srama bedzie dzialala z manetka xt 10. I kasrta 10 czy trzeba by tez manetke zmieniac ? Sram 10/11 tez jest kompatybilny jak shimano i zalezy od manetki wszystko ? Nie ukrywam ze sram 11 ma lepszy wyglad...

Napisano

Czy korby typu PF 30 (BB30) np. SRAM-a występują z BCD 104 ? Zastanawiam się nad spasowaniem takiej korby z zębatką Argon NW 36T w napędzie 1x10.

Napisano (edytowane)
wiem,że przeróbką na 1x11 z powodu linii łańcucha to kiepski pomysł

Nieprawda, obowiązkowo jednak należy zastosować zębatkę z offsetem i LŁ wyniesie wtedy ok. 50mm czyli tyle co mają seryjne korby 1rz

 

 

 

zasadnicze pytanie czy warto?

Moje zdanie - jeśli nie ścigasz się w typowym XT, to nie warto. Na maratony MTB przy słabszej nodze, na wycieczki po lesie czy turystykę znacznie lepiej sprawdzi się korba 2rz, a zmian lepiej dokonywać na kasecie zmieniając ją w zależności o terenu z typowo terenowej 11-42 na znacznie ciaśniejszą 11-32. Nie wspomnę tu o kosztach eksploatacyjnych napędów 11s gdzie kasety kosztują od ok. 300 do 600+zł

Edytowane przez Arni220
Napisano

Mam na maluchu (26") napęd 1x10 zębatka od Thora jajo 34" , kaseta 11-42 i faktycznie wszędzie śmigam a mieszkam na Mazurach Garbatych i wzgórza 200 m nie należą do rzadkości . Na 29" zębatka 32 od Argon Components ( z 2mm offsetem) i kasetą 11-42 powinno być jeszcze lepiej a jak twierdzisz,że nie muszę wymieniać korby to i na hamulce nowe będzie spory zadatek bo obecnie w moim specu mam shimano BR- 506.

Napisano

 Nie wspomnę tu o kosztach eksploatacyjnych napędów 11s gdzie kasety kosztują od ok. 300 do 600+zł

 

No nie do końca :)

 

11-42 za 219 z wysyłką w gratis:

http://allegro.pl/kaseta-shimano-slx-cs-m7000-11-42s-i6821270136.html

 

Ceny są coraz niższe. I to chyba jedyny większy koszt. Manetka kosztuje takie same pieniądze jak do 9/10sp. Korby i przerzutki podobnie. Łańcuchy są droższe, ale też nie ma dużych różnic, pierwszy rzut oka na allegro i łańcuch KMC 10.93 kosztuje 74zł a 11.93 85zł. 

Co prawda kaseta m7000 11-46 kosztuje już faktycznie 300zł jednak to jedyny znacznie droższy element. SLX na 10 rzędów kosztuje około 155 zł.

Napisano

Uuu, to nieźle w dół lecą ceny. Pamiętam jak początkowo ten SLX kosztował właśnie 300zł. Generalnie to i tak stosunkowo napędy 11rz podrożały jako całość, a co gorsza nie ma w nich tańszych opcji. Nie każdy założy przecież kasetę za 220zł do roweru, by turystycznie pojeździć po mieście. Generalnie lekko nas użytkowników wydymali, spadły koszta bo nie ma manetek i przednich przerzutek, ale eksploatacyjnie nadrobią to z nawiązką. Wiesz, tu 10, tam 20zł i robi się z tego niezła sumka, a dolicz do tego opony, drugi rower do obsługi itd. 

Napisano

Tak, to prawda, jest drożej, ale jeżeli ktoś z założenia stosuje komponenty od SLX w górę to tak naprawdę te różnice nie są duże i są do przełknięcia wydaje mi się. Póki taki napęd nie zejdzie do grupy Deore będzie drogo. A póki co nie zapowiada się na to. Deore M6000 pozostanie dalej 10sp. i pozwoli zapewne za względnie nieduże pieniądze zbudować napęd 1x10. Sram też raczej nie stworzy grupy 1x11 tańszej od NXa, który tani nie jest... Dlatego jeżeli ktoś chce mieć napęd 1xXX i chce, aby był względni tani to musi to być 1x10 :)

Napisano

Hej, 40 parę stron i w końcu nie znalazłem tego co szukam, ale może przeoczyłem...

 

Kaseta Sunrace MS3 10-40 + Zee M640 + HCC okrągła 30T (docelowo będzie 32 albo 34) na korbie SLX M660, a to wszystko w ramie Hornet 2017 Mka. Będzie to hulać?

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Koledzy, mam pytanie w kwestii linii łańcucha.

Składam nowy projekt i napęd to 1x10: korba SLX  FC-M675, zębatka Argon 36T Narrow Wide (z offsetem), kaseta Sunrace 11-42 10sp. rama Merida Big.Seven Team karbon (szerokość mufy suportu 73mm ale założona jest przejściówka na BSA i wkręcony suport Accenta BB-EX1).

 

Założyłem przejściówkę + suport bez żadnych podkładek, zmierzyłem linię łańcucha i wychodzi mi 52mm (pomiar suwmiarką).

Za chwilę będę montował kasetę i łańcuch + resztę gratów i chciałbym od razu regulować co się da od ręki.

Czy muszę coś zmienić czy można zostawić tak jak jest ?

Napisano

A niby jak byś chciał zmienić tę linię łańcucha? Zrobiłeś co mogłeś, dałeś zębatkę z 2mm offsetem i na tym koniec. Swoją drogą to z taką zębatką powinno ci wyjść ok. 50mm, a nie 52. Masz ochotę, to możesz pobawić się w jakieś jeszcze dodatkowe podkładki pod zębatkę, ale czy ci śrub wystarczy? Jak za płytko wkręcisz, to możesz je wyrwać z gwintem, lepiej nie kombinować.

Napisano

Na 73mm powinna być jedna od strony korby, ale nie wiem co za przejściówkę masz, więc nie poruszałem tematu. Dziwne, że udało ci się to poprawnie skręcić w ogóle, ten bolec z lewego ramienia nie wszedł by w dziurkę bez tej podkładki, ale co tam zmajstrowałeś tego nie wiem.

Napisano (edytowane)

Mam zamontowany taki adapter o szerokości 73,5mm. Nie zakładałem tych środkowych przeciętych, skośnych pierścieni bo nie było tam na nie miejsca. Reszta weszła intuicyjnie tam gdzie miała wejść. Do tego wkład Accenta wkręcany - też bez problemu.

Korby również dały się założyć bez problemu.

 

b764639517ec4795gen.jpg

Edytowane przez Nastar

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...