Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam w rowerze crossowym napęd 1x9, kaseta 11-42, tarcza 38t NW, łańcuch 9rz. Zdarza mi się jeździć w stosunkowo ciężkim terenie (jak dla crossa), ale głównie asfalty, szutry i leśne dukty. Dopóki tarcza NW była w miarę nowa, łańcuch trzymał się solidnie, nawet na sporych wertepach. Teraz kiedy NW już nieco zużyte, zdarza się że w specyficznych okolicznościach (duże dziury + prędkość + pedałowanie) łańcuch spadnie. Być może sprzyja temu również stosunkowo słaba sprężyna przerzutki (RD-M591), która napina łańcuch znacznie słabiej niż przerzutki ze sprzęgłem.

Jakiej firmy NW?

Napisano

Jakiej firmy NW?

 

Niestety chińska z Aliexpress. Jak dotąd przejechała około 800km. Jest już zauważalnie wytarta, ale ciągle da się jeździć. Zaleta jest taka, że kosztowała 37zł.

Napisano

Chińska chińskiej nierówna. Mam dwie różnych firm, które różnią się długością zębów. Rockbros robi dłuższe i z niej nigdy mi łańcuch nie spadł. Druga to jakiś Snail i niestety czasem na dużych wertepach "puści" łańcuch.

Napisano (edytowane)

Wlaśnie taką mam okazje kupić. Dzieki   ;)

Mam taką do kupienia. Bedzie ok?

SHIMANO ZEE RD-M640 SS

Edytowane przez ropa67
Napisano

Powitoł

Pany, nie linczujcie tylko rzućcie okiem proszę :)

Czy owalna zębatka z poniższego linku (niestety, trzeba kliknąć i wybrać podgląd któregoś owalu) pod względem konstrukcyjnym ma według was sens? IMO jeśli ramię korby zaznaczone jest trójkątem to owal będzie wychodził dokładnie w pozycji 90st względem ramion korby, więc niezbyt efektywnie będzie całość działał:

https://pl.aliexpress.com/item/LEZE-Round-Oval-104BCD-32T-34T-36T-Cycling-Chainring-Narrow-Wide-Ultralight-7075-T6-MTB-Bike/32694305494.html?spm=2114.13010608.0.0.urFYQe

Czy mam rację? :)

Napisano

Chińskie owale nie mają sensu. Mam taką u siebie od kumpla. Jedzie się kardynalnie głupio, bo rozkład sił względem obroty jest taki, że masz w obrocie aż 4 punkty, gdzie musisz przyłożyć siłę, żeby korbą obrócić.

 

Kręcenie owalem to nie taka prosta sprawa:

http://www.noncircularchainring.be/pdf/Appropriate%20non-circular%20chainrings.pdf

Wystarczy przesunąć kąt owalu o 1 stopień i zamiast 10% łatwiejszego kręcenia robi się 5% trudniejsze.

Napisano

Powitoł

O ten sens/bezsens mi właśnie chodzi ;) Senks.

Niestety przyjdzie mi się przekonać osobiście, bo zacząłem analizować po wysłaniu przesyłki (pieruńsko szybko Chińczycy działają :) ).

Pójdzie tak czy siak do bułkowozu. Długo i tak nie popracuje zważając na to, jaką trwałość zgłaszają użytkownicy ;):D

Napisano

Dlaczego tak uwazasz? Czy chinczycy nie potrafia skopiowac tego co inni robia i zrobic taniej?

Boli Cie ze teraz kazdy moze sobie kupic owal za 40zl zamiast za 180zl? Ja kupilem do testow. W drugim rowerze mam 36x22 i jak sie przesiade na ten drugi to jednak czuje roznice. Nie mm jednak porownania do HCC itd.

 

Wysłane z mojego S600 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Powitoł

Wyczuwam pulsującą żyłkę. Polecam melisę.

 

Myślałem, że wyraźnie piszę o co mi chodzi.

Proszę jeszcze bardziej wyraźnie: żeby owal miał sens powinien on być w odpowiedni sposób umiejscowiony względem ramion korby. Tu Chińczyk poszedł zdaje się na łatwiznę i po prostu przestawił owal o 90st względem ramion korby, czyli niezbyt dobre wykorzystanie "efektu owalu." Przyjdzie, pomierzę, pojeżdżę, zdam relację.

Co do wytrzymałości chińskich alu koronek - ktoś na forum wrzucał fotki przemielonego NW niedługo po założeniu na rower :) Wybacz, nie potrafię teraz na szybko go znaleźć.

Napisano

Spoko ja się nie napinam tylko wkurza mnie ze jak chińskie to od razu do dupy.

 

Chodzi mi tylko że do testów za taką kasę to można się jeszcze bawić. Ja na razie testuje jak na razie ok.

 

Znalazłem coś takiego:

 

http://forums.mtbr.com/drivetrain-shifters-derailleurs-cranks/chainrings-ovality-differences-1001747.html

 

The clocking you see on the Chinese ring is ideal for minimizing the dead spot you get when the crank arms are vertical. It pulls the minimum amount of chain when it is in that orientation, so turning the cranks takes the least force, which is great because your leverage is at its worst at that point.

The clocking you see on Absolute Black rings, and on other modern rings, is optimized for the power stroke. While they also do help with the dead spot, they aren't optimized for that.

You just can't optimize for both at the same time with an ellipse. To optimize for both you need a rather irregular shape - it starts to look a little bit like a parallelogram:

Osymetric O-14 5-Arm Chainring 130mm BCD | Backcountry.com

It would be interesting to try one of those Chinese rings, just for grins, but I'm pretty sure the clocking used by AB and others would be preferable. The thing that sold me on the AB rings is the way the power stroke feels. It just feels right. The improvement around the dead spot is just icing on the cake.

 

Ło kurde to jest zakręcone:

 

BK.jpg

https://www.backcountry.com/osymetric-o-14-5-arm-chainring-130mm-bcd?CMP_SKU=OSY0008&MER=0406&skid=OSY0008-BK-S52&CMP_ID=PLA_GOc001&mv_pc=r101&utm_source=Google&utm_medium=PLA&mr:trackingCode=6CB1EF7F-BC2B-E511-80F1-005056944E17&mr:referralID=NA&mr:device=c&mr:adType=plaonline&mr:ad=89620503157&mr:keyword=&mr:match=&mr:tid=aud-112578408019:pla-92795792677&mr:ploc=9033288&mr:iloc=&mr:store=&mr:filter=92795792677&gclid=CjwKEAiA_ra1BRDV-byb_aDqpQoSJAA-ofB9K6SLPqAwYPzJEMgBGl_ABz3ko9Fa6HjrnbyV5KZbWxoCOZzw_wcB&gclsrc=aw.ds&avad=55963_de7b7ccd&PubID=41227&PubName=www.viglink.com

 

Napisano

W Cobii Jeździłem na okrągłym HCC 36z, obecnie jeżdżę na owalnym HCC 36z ... oba mają się świetnie pomimo kilku tys km na zębach. Jak poszukacie w wątku, to są zdjęcia nawet.

Ale mam owalny (pożyczony) i miałem tani okrągły wynalazek z chin. Żaden chiński blat nie przetrwał u mnie więcej niż 500km. Aluminium jakie stosują jest po prostu dramatycznie miękkie i jak się uprzesz to w rękach jesteś w stanie zwinąć taki blat w rulon. Nie wiem czy to jest jakiś odlew czy co? 

 

Powiem tak: za dobry blat NW dasz 100-150zł w Polsce. Wesprzesz polskich producentów. Taki blat spokojnie nastuka ci 10000 km, tyle ma mój testowy okrąg z HCC zrobił i cały czas kręci.

Za chiński blat dasz 50zł i za 500km będziesz musiał go zmienić.

 

Dlaczego ludzie kupują Campagnolo C9/C10? Bo mają zbyt oszczędni, żeby kupować Shimano HG40/HG50.

 

Napisano

Spoko ja wiem ze te Hcc itd sa lepsze. Tylko ze ja kupilem ten chinski do testow zeby sprawdzic czy w moim przypadku to cos da, plus zeby sprawdzic czy 1x10 jest dla mnie. Wyglada ze w obydwu przypadkach jest ok. Docelowo kupie z Banlessa chyba bo jest tansza a ta chinska pojdzie do roweru zony.

Tak ze wielkie dzieki za ten watek bo dzieki niemu wplynalem na nowe obszary sprzetowe dal mnie.

 

Wysłane z mojego S600 przy użyciu Tapatalka

Napisano (edytowane)

Panowie specjaliści. Czy lancuch 108ogniw ogarnie napęd 32x11-40 że zmieniarka Sram X1 11? CS w okolicach 420mm.

Ja przy 32x11-36, przerzutce Shimano i CS 450mm używam 110 ogniw (KMC X11L - normalnie 114 ogniw). Długość łańcucha dobrałem zakładając go na koło napędowe i koronkę 36z i dodając cztery ogniwa.

 

Dla bezpieczeństwa kup 114.

Edytowane przez Galvatron
Napisano

W poprzednim Accencie miałem kasetę 11-40 i przerzutkę RD-M8000 Shadow+ z wózkiem GS i ogarniała bardzo dobrze.

W nowym projekcie być może pojawi się kaseta 11-42 (też Sunrace). Czy w przerzutce (ten sam model) wystarczy mi krótki wózek czy musi już być SGS ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...