Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Uhmmm...

 

To taka zagadka...

 

Ile ma przejechany ten blat w napedzie 1x1?

 

9479029934_84ef6d6916_z.jpg

 

Odpowiedź: słownie 300 kilometrów...

 

Nikt o nic nie pytał, ale nie ma sensu krecić ze zdziwieniem nochalem jak ktoś ostro jeżdżący zaorywuje takie wynalazki 1x w 2 kilo kaemów.

 

Przekosów mimo wiekszej elastyczności cieńszego łańcucha nie oszukasz choćbys na rzęsach stanął...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

A to jest zębatka HCC po dwóch latach i ponad 10 000km wykręconych (dziesięć tysięcy kilometró).

hcc1.jpg

hcc2.jpg

Po 10kkm przestałem rejestrować a zębatka siedzi od września w rowerze małżonki. Albo Dartmoor struga te zębatki z marchwii albo HCC wystrugało mi zębatkę z adamantium.

Napisano

 

 

Ale dartmoor potrafi robić interesy, sprzedają piasty novateca ze swoim logiem za 30% ceny więcej xD.
robi to na tyle dobrze że sprzedaż światowa jest naprawdę niezła. Personalizacja roweru- czasem warto zapłacić te 30% ;-))

 

Napisano (edytowane)

Też się dziwicie ludzie, że dartmoory zjadane są jak trzy obiady przez gesslerową. Prawda jest taka, że HCC czy Banless żyją z tych zębatek i robią je jak najlepsze żeby klientów utrzymać/pozyskać i żeby do siebie nikogo nie zrazić. Dla Dartmoora zębatki, to jest po prostu zapychacz portfolio, jak podatek dochodowy dla budżetu.

Edytowane przez Chleje24na7
Napisano

Witam serdecznie. 

 

Obserwuję ten wątek od początku i uważam że dyskusja zrobiła się jałowa, niestety :-(.

 

Podsumowując moje doświadczenia (kilka tś km włącznie z jakimiś amatorskimi maratonami)  z napędem 1x10 przerobionym z 2x10 muszę się niestety zgodzić z większością postów tzn: 

 

1. Można go lubić lub nienawidzieć.

2. Jest część użytkowników którzy przerobili swoje napędy i nie przyznają się, że źle zrobili a będą go zachwalali

3. I ostatnia grupa, do której należę: sprawdzę na sobie i zobaczymy jak to jest faktycznie.. 

 

Moje wnioski z rocznego użytkowania napędu 1x10:

 

Słowo wstępu:

 

"Przerobiłem" swój napęd fabryczny w Treku Superfly na następujący set:

 

Tył, przerzutka X9 SRAM  (fabryczna), kaseta SLX 1 x10 ze zmienionymi zębatkami tzn kupiony set z dwoma zębatkami małymi 11T zmienione na 10T 17T usunięta, a 15 T zmieniona na 16T i 36T zmienione na 42T od HCC Compnents. 

 

Przód na korbie oemowej srama 1010 założyłem zamiennie zębatki owalne od Absolute Black 28T 64 BSD i/lub 30T 104 BCD. 

 

Wnioski:

 

1. Napęd 1x10 jest tylko i wyłącznie dla świadomych użytkowników. 

2. Zmiana napędu na 1x X  powoduje, że rower staje się mniej uniwersalny

3. Dla mnie jazda na 28T owalu (przód) z tyłem 42T na wzniesieniach KOSMOS !!! Najlepsze czasy na segmentach jakie osiągałem to tylko na takim secie. Oczywiście przy mojej słabej łydce :-)  

4. Napęd 1x10 jest o wiele mniej precyzyjny (przy zmianie na zębatkę 16T i 42T)  i głośniejszy (na wszystkich przełożeniach) w zestawieniu z zębatką Narrow Wide. Nie ma opcji przy tym przekosie go wyciszyć. Żadne smary Rolhoha, Juicy, Squirta, Finisha NIE POMOGĄ. Fizyka = Tarcie = HAŁAS :-( 

5. Wytrzymałość: Chcesz mieć wytrzymały zestaw: zamontuj szarego XTR'a z napędem 3x9.Czytam o waszych przebiegach i jestem w stanie uwierzyć, że zarówno na zębatce z Dartmoora jak i Absoluta można zrobić skrajnie różne przebiegi od 200 km do 10 kkm. To prawda. 

Wszystko zależy od stylu jazdy, agresywności i dbania o sprzęt.

 

Moja zębatka 64BCD od AbosluteBlack (uważam że obecnie najlepsze na świecie - jakość, wytrzymałość, wykonanie, wygląd) na której jeździłem na dużych przekosach jest o wiele bardziej zużyta po ok 1000 km od 30T 104BCD której używam do jazdy turystycznej po ok 2000 km.

 

Musicie wiedzieć, że większość tych napędów dla profesjonalnych użytkowników starcza na jeden, dwa wyścigi. Nie można wymagać aby nam starczały na kilka lat.

 

Chcesz startować w Maratonach i masz świadomość, że napęd starcza na krótko to jak najbardziej 1x10 z dobrze dobraną przednią zębatką. 

 

W innym wypadku tylko i wyłącznie 2x xxx  lub 3 x xxxx. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisano (edytowane)
2. Jest część użytkowników którzy przerobili swoje napędy i nie przyznają się, że źle zrobili a będą go zachwalali

Niestety, ale to prawda. 

 

 

 

4. Napęd 1x10 jest o wiele mniej precyzyjny (przy zmianie na zębatkę 16T i 42T)
 

Przy zmianach na i z 16z będzie to normalne, bo wstawiłeś szesnastkę nie od tej kasety i zaburzyłeś tym samym układ sekwencji w tym miejscu. Oryginalnie producent dał by ci 18z do wstawienia w zamian 17 i 19. Ta 18z była by odpowiednio zrobiona, by zadziałać z sąsiednimi 15 i 21.

Edytowane przez Arni220
Napisano

słownie 300 kilometrów...

 

 

A to jest zębatka HCC po dwóch latach i ponad 10 000km wykręconych (dziesięć tysięcy kilometró).

 

Kilometr kilometrowi nierówny. 300km w konkretnych górach może oznaczać 35-38 godzin jazdy, w tym wiele godzin mozolnego, siłowego kręcenia na przekosie pod strome wzniesienia. Druga skrajność, to 10-12 godzin szybkiej, kadencyjnej jazdy wokół miasta.

W pierwszym scenariuszu zębatka musi być mniejsza, więc praca dodatkowo rozkłada się na mniejszą ilość zębów. Duże różnice przebiegów nie mogą dziwić.

 

Rambol, widać że Twoja zębatka jest z kategorii większych (36?). Napisz gdzie na niej jeździłeś (płasko/pagórki/góry) i jak było z łańcuchami.

Ivan, Ciebie nie pytam, bo musiałeś mieć bardzo miernej jakości egzemplarz, który przedwcześnie się zużył, więc niewiele nam to powie o trwałości zębatek solidnej jakości.

 

 

Czytam o waszych przebiegach i jestem w stanie uwierzyć, że zarówno na zębatce z Dartmoora jak i Absoluta można zrobić skrajnie różne przebiegi od 200 km do 10 kkm. To prawda. Wszystko zależy od stylu jazdy, agresywności i dbania o sprzęt.

 

Dzięki za kompleksową relację z testów. Nie napisałeś tylko, gdzie kręciłeś na tym napędzie. Domyślam się, że 28 i 30 nie kupiłeś do jazdy po wokół Warszawy a 28/42 to nie przełożenie na Agrykolę, ale fajnie jakbyś napisał więcej. No i jak z łańcuchami? Jeden? Więcej?

 

 

4. Napęd 1x10 jest o wiele mniej precyzyjny (przy zmianie na zębatkę 16T i 42T) i głośniejszy (na wszystkich przełożeniach) w zestawieniu z zębatką Narrow Wide. Nie ma opcji przy tym przekosie go wyciszyć. Żadne smary Rolhoha, Juicy, Squirta, Finisha NIE POMOGĄ. Fizyka = Tarcie = HAŁAS :-(

 

To jest ciekawy punkt. Zastanawiam się czy problem dotyczy również 1x11.  Ktoś przesiadał się z 1x10 na 1x11 i ma porównanie?

Napisano

@@Arni220,

 

Przy zmianach na i z 16z będzie to normalne, bo wstawiłeś szesnastkę nie od tej kasety i zaburzyłeś tym samym układ sekwencji w tym miejscu. Oryginalnie producent dał by ci 18z do wstawienia w zamian 17 i 19. Ta 18z była by odpowiednio zrobiona, by zadziałać z sąsiednimi 15 i 21.

 

Zgadzam się w 100% i wiem o tym, dlatego napisałem, że po takiej przeróbce (a śmiem twierdzić) że większość z nas w ten sposób dokonuje używając podobnych zestawów cały napęd staje się mniej precyzyjny. Oryginalnie miałem 2x10 przód przerzutka X0 tył X9 manetki XX i działało super.   


 

 

Dzięki za kompleksową relację z testów. Nie napisałeś tylko, gdzie kręciłeś na tym napędzie. Domyślam się, że 28 i 30 nie kupiłeś do jazdy po wokół Warszawy a 28/42 to nie przełożenie na Agrykolę, ale fajnie jakbyś napisał więcej. No i jak z łańcuchami? Jeden? Więcej?

 

Co do jazdy to w 100% Góry Świętokrzyskie. Łańcuchy mam dwa i jest to SRAM PC-1090.

 

 

 

To jest ciekawy punkt. Zastanawiam się czy problem dotyczy również 1x11.  Ktoś przesiadał się z 1x10 na 1x11 i ma porównanie?

 

Tu nie mam jedynie porównanie z krótkich testów i co do precyzji to jest troszkę lepiej ponieważ oryginalna  kaseta ma idealne stopniowanie i odległości pomiędzy zębatkami. Ale jest głośniejszy od 2x10. Przekos jest i tego nie zmienisz.   Co do mojego napędu 1x10 nie twierdzę, że jest bardzo źle z tą precyzją, ale w porównaniu z oryginalną kasetą jest troszkę gorzej na tych dwóch zębatkach tak jak wspomniałem. Reszta - igła :-). 

Napisano

@@Arni220,

 

Zgadzam się w 100% i wiem o tym, dlatego napisałem, że po takiej przeróbce (a śmiem twierdzić) że większość z nas w ten sposób dokonuje używając podobnych zestawów cały napęd staje się mniej precyzyjny.

Kiedyś z kimś polemizowałem na ten temat, a i chyba tu o tym pisałem - taka homemade kaseta nie będzie działała idealnie, bo i nie może. Prawdę mówiąc to dziwię się HCC, że nie sprzedają kompletu 42 +18 lub chociaż 16. Sama sprzedaż 42 to robienie ludzi w bambuko tak naprawdę i tylko od naszego poziomu tolerancji zależy, czy godzimy się na takie problemy czy nie.

 

Całe szczęście, że Sunrace ma w ofercie takie kasety więc problem się rozwiązuje.

Napisano

 

 

Kiedyś z kimś polemizowałem na ten temat, a i chyba tu o tym pisałem - taka homemade kaseta nie będzie działała idealnie, bo i nie może. Prawdę mówiąc to dziwię się HCC, że nie sprzedają kompletu 42 +18 lub chociaż 16. Sama sprzedaż 42 to robienie ludzi w bambuko tak naprawdę i tylko od naszego poziomu tolerancji zależy, czy godzimy się na takie problemy czy nie. Całe szczęście, że Sunrace ma w ofercie takie kasety więc problem się rozwiązuje.

 

Ja tu nie chcę polemizować, przerabiając kasetę wiedziałem że może być drobny problem. Teraz obecnie mam kupiony zestaw z A2Z (zębatka 42T i dodatkowa stalowa 16T zamiast 15 i 17) i jest taka sama sytuacja. Tu w tej sytuacji widać dlaczego ten zestaw jest tańszy od konkurencji. Zębatka 16 T wykonana kiepsko.

 

Następna kaseta będzie właśnie Sunrace'a.

 

A co do głośności to i tak się niestety nic nie zmieni. Taki mamy klimat :-( 

Napisano

A masz jeszcze tą poprzednią szesnastkę? To była Shimanowska od 10s? Przymierz je do siebie, sprawdź czy nacięcia do zmiany biegów układają się w tym samym miejscu czy są przesunięte? Jeśli to kopia Shimanowskiej szesnastki, to guzik, będzie tak samo.

Napisano

 

 

A masz jeszcze tą poprzednią szesnastkę? To była Shimanowska od 10s? Przymierz je do siebie, sprawdź czy nacięcia do zmiany biegów układają się w tym samym miejscu czy są przesunięte? Jeśli to kopia Shimanowskiej szesnastki, to guzik, będzie tak samo.

 

Nie mam, bo wcześniej miałem na oryginalnej 15T i 17T.

 

Jest tak samo, ponieważ ten zestaw mam już założony od dłuższego czasu :-( 

Napisano

Rambol, widać że Twoja zębatka jest z kategorii większych (36?). Napisz gdzie na niej jeździłeś (płasko/pagórki/góry) i jak było z łańcuchami.

Ivan, Ciebie nie pytam, bo musiałeś mieć bardzo miernej jakości egzemplarz, który przedwcześnie się zużył, więc niewiele nam to powie o trwałości zębatek solidnej jakości.

Jeździłem wszędzie i o każdej porze roku: codzinnie do pracy, w weekendy na dłuższe okoliczne wyjazdy w promieniu 50km od Bydgoszczy, często ciągnąc za sobą przyczepkę z dwójką dzieci. W górach nie była katowana, ale rower zaliczył dwa ulopy w Górach Izerskich w raz w Apeninach, też ciągnąc przyczepę z dziećmi.

 

Co do łańcuchów to ta zębatka jeżdziła na trzech łańcuchach na zmianę: przeżyła 10rz KMC (padł po około 4000km), Shimano HG-54 (padł po 500km), Campagnolo C10 (jeszcze przymiar nie wpada). Obecnie zębatka kręci 1x8 w parze z łańcuchem Yaban. Swoją drogą to chyba mój drugi po C10 ulubiony łańcuch. Rdza go o dziwo nie chce brać po kąpieli solnej i nie wyciąga się też wcale.

Napisano

 

 

Skąd masz zębatkę 10t?

 

Zębatka 10T była z firmy OneUp, kupiłem gdzieś rozkompletowaną na e-bay. Ale z pośpiechu nie dopisałem, że w końcu tej 10 tki nie założyłem bo nie pasowała, okazało się, że jest kompatybilna ale z kasetą shimanowską 11s. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Z takim problemem jak u mnie się jeszcze nie spotkałem w tym temacie, a przewertowałem go całego. Rower Corratec superbow 26, manetka XT, tylna przerzutka XT 786, kaseta sunrace 11-40 czarna i taki oto problem. Mocowanie linki w przerzutce znajduje się tak blisko kasety że przy przerzucaniu na 28-32-36 łańcuch o to mocowanie ociera. Zrobiłem taki myk - pomiędzy hak, a przerzutkę wsadziłem 2 mm podkładkę. Wszystko teraz działa super, biegi wchodzą idealnie i szybko tylko takie pytanie. Przez tą podkładkę skrócił się gwint mocowania przerzutki wchodzący w hak, czy nie sprawi to jakiś negatywnych działań i czy gdzieś jej nie wyrwę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...