Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzając na sucho przerzutkę Sora R30000 GS z mojego Tange Orange do kasety 11-40 10 rzedowej wychodzi, że ruch wózka obsłuży zakres 11-40 w 8 rzędach. Wie ktoś, kto jest dystrybutorem Sunrace na Polskę?

Ja chcę takie Sunrace CSM680 11-40 w przełaju zamiast 11-34.

Napisano (edytowane)

Swoją drogą za 32USD/128zł to spoko można od kitajca sobie zapodać. Pytanie tylko, czy konwencjonalna przerzutka 8/9s ogarnie taką kasetę? Dziewiątka raczej szybciej, bo seryjnie ma kasety 11-36, ale ósemki chyba do 34 były. Z drugiej strony ósemkowe zmieniarki to dwuzawiasowce więc zakres tolerancji większy. Trzeba by poeksperymentować, by potwierdzić dane z tabelki.

No i ta dziura pomiędzy 15 a 18 może nieco drażnić, ale na trasy typowego XC, kto wie?

 

HTB1mDN6OpXXXXXfXFXXq6xXFXXX0.jpg?size=1

Edytowane przez Arni220
  • Mod Team
Napisano

 

 

O kocie, który liczył do dziesięciu… | Krzywe Koło

 

... i krótki raport. Wszystko biega, nie trzeszczy, nie skrzypi, przerzuca bez zastanowienia i przemyśleń :)

 

Żeby tak jeszcze najlżejszy bieg był nieco lżejszy to byłoby giciowo. Pod 20% ciężko się wjeżdża na 0.8...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Kilkanaście dni temu zamówiłem tą kasetę (sunrace 11-40 9s) i chcę ją pożenić z moją przerzutką RD-M591. Dam znać jak wypadł ten eksperyment :-)

  • Mod Team
Napisano

 

 

Wg tej chińskiej tabelki, Sram GX powinien ogarnąć ci także kasetę 11-42

 

Pewnie tak, ale co to za pożytek? Z 0.8 na 0.76? Ja mówie tutaj o przełożeniu rzędu 0.58 z mojego 2x9 :wub:

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Widziałeś te zęby? Gość chyba ciągle jeździł w przekosie łańcucha, bo na kasecie wykończył totalnie największa koronkę i 2/3 kolejne, a im mniejsze tym w lepszym stanie. Nie dziwota, że łańcuch obgryzł mu po bokach zęby w NW. Tak to jest gdy na siłę chce się mieć możliwości podjazdów jak na 2xX. Musiał też po niezłym błocie i piachu śmigać, że po 2kkm tak zajechał kasetę. Łańcuch pewnie się wyciągnął o 2cm :D

Napisano

A nawet jeżeli śmigał w trudnym terenie to 2000km to słaby wynik. Moja Hello mtb po 3000km wygląda bardzo ładnie, a nie oszczędzałem jej.

Napisano (edytowane)

Ja nie mówię, ze to dobry wynik, ale poza korbą zajechał także totalnie kasetę i pewnie łańcuch, a więc zużyciu uległ cały napęd, a to zmienia nieco pogląd na sytuację. To, że ty po 3000km nie zajechałeś Hello nie musi być porównywalne do tej sytuacji. Jeździj tak długo, aż największe koronki twojej kasety osiągną taki sam stan zużycia i nie wymieniaj przy tym łańcucha, a wtedy porównamy czy mimo doprowadzenia do takiego samego stanu kasety, zębatka NW będzie w dobrym stanie.

 

Wróć, nie tu wkleiłem :)

Edytowane przez Arni220
  • Mod Team
Napisano

 

 

Widziałeś te zęby? Gość chyba ciągle jeździł w przekosie łańcucha,

 

Hmmm... A masz jakiś pomysł jak nie jeździć na przekosie w zestawie 1x? Oszczędzać najwiekszą zębatkę i smarować pod górę z papucia?

 

Jak dla mnie, jeśli ktoś regularnie i w ciężkich warunkach wyjeżdża w góry na 1x to musi się liczyć ze zużyciem...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Musiał też po niezłym błocie i piachu śmigać

 

Czyli 1x to do jazdy po suchym i twardym tylko?

 

Jak dla mnie, jeśli ktoś regularnie i w ciężkich warunkach wyjeżdża w góry na 1x to musi się liczyć ze zużyciem

 

Nie tylko góry, na Mazowszu zamordowałem dwie aluminiowe NW w niewielkich w porównaniu do opisywanych tu przebiegach.

Napisano (edytowane)

Panowie, pierniczenie o szopenie. Tu nie chodzi o pomysły jazdy na 1xX, odpuszczania błota tylko o fakt zajechania całego napędu, a nie tylko jednej zębatki. Doprowadzając do takiego stanu kasetę i łańcuch nie ma się co dziwić, że pojedyncza zębatka korby nie podołała. To jest logiczne i tego należało się spodziewać. Równie dobrze mogli byśmy wyrazić zdiwienie, że po 2kkm chłop wyciągną łańcuch o 2cm, a kaseta wygląda jak wygląda.

 

Ivan, tak, mam pomysł, nie zakładać 1xX skoro brakuje przełożeń. Gdyby gość miał na korbie jeszcze młynek, to zużycie kasety było by bardziej równomierne i przesunęło by się bardziej na środek kasety. Tak dobrany napęd musiał tak skończyć tym bardziej, że ostatnia koronka jest alu.

Edytowane przez Arni220
Napisano

 

 

Tak dobrany napęd musiał tak skończyć tym bardziej, że ostatnia koronka jest alu.
3 ostatnie alu ;-))

Jak ktoś wyciąga łańcuch w 800 km i go nie zmienia (są tacy) to takie efekty. 

Napisano (edytowane)

No to jeszcze lepiej. Na korbie też alu pewnie.

Przy takiej jeździe to on pewnie co 100km powinien ten łańcuch zmieniać :D

Miało być lekko i prosto, to i jest. Ktoś pytał o trwałość?

Edytowane przez Arni220

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...