Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To czemu ma służyć ta zmiana skoro już teraz na 30% podjazdów masz za twardo z blatu, a w góry będziesz potrzebował ponownie młynka? Może wystarczy zmienić korbę na 36/26 od jedenastki i mieć dwa stopniowania kaset? Samo wywalenie 17z z układu to zły pomysł, zabużysz w tym miejscu zmiany biegów. Trzeba dodać 40z i podmienić 15 i 17 na jedną 16 ale oferowaną przez producenta, a nie pierwszą z brzegu. Przemuśl to.

Napisano (edytowane)

Zmiana ma mieć na celu:

- uproszczenie napędu przy zachowaniu jego dotychczasowych cech + lekkie zmiękczenie (mniejsza zębatka z przodu + zwiększenie zakresu kasety);

- zmniejszenie wagi roweru (przewidywany zysk to ok. 350-400g);

- poprawę walorów estetycznych roweru.

 

Dzięki za wyjaśnienie o co chodzi z tymi 15,16,17 i 40z bo nie załapałem na początku. Masz rację.

Edytowane przez Nastar
Napisano (edytowane)

OK. NW kup z offsetem 2mm, taka jest potrzebna do korby 2rz. Na Wałcz powiadasz? Dał bym 34 (36 dla koła 27) na korbie i 11-40 na kasecie, choć ja bym znalazł tam podjazdy dla 42 i 46z :)

Nie baw się w zmiany koronek, kup gotowca:

https://rowerplus.pl/kasety-10-rzedowe/4152-sunrace-csms3-kaseta.html

http://rowerowy.com/sklep/czesci/kasety-drivery/10-biegowe/prod/sunrace-mx3

Edytowane przez Arni220
Napisano

Koło mam właśnie 27'5''. A podjazdy ? Pewnie, że można fajne znaleźć ! :-) Ale chcę znaleźć jakiś złoty środek w napędzie... Przeanalizuję Twoje propozycje kaset. Nie chciałbym aby były jakościowo czy wagowo dużo gorsze od mojej obecnej XT. Nie mam za bardzo wiedzy o produktach SunRace'a jeszcze...

Jeszcze jedno pytanie mi się pojawiło: ktoś gdzieś pisał, że czasem jest ryzyko, że zębatka NW może nie zmieścić się i trzeć o tylne widełki. Domyślam się, że jej dopóki nie kupię to się nie dowiem ?

Napisano

Ale ty nie masz się czym martwić, bo mieści ci się już 38z, a 34/36 są mniejsze średnicą choć zostaną przesunięte o 2mm bliżej ramy. Nie przypuszczam jednak, by te przesunięcie miało spowodować ocieranie zębów o widły. Kiknij na rower i wyobraź sobie taką zmianę. Pewnie dał byś radę nawet tą 38 przesunąć o te 2mm.

 

34:11 = 6,85 przełożenia dla 27,5"

36:11 = 7,25

 

Taka różnica to mniej niż 1 ząb na kasecie. Mi 6,98 brakło, 7,20 uznał bym za ideał na co dzień, a 7,6 do ścigania. Policz sobie spokojnie z kalkulatora.

O tych kasetach Sunrace jest trochę na forum, jeden chłopak ostatnio składał właśnie tak napęd 1x10, poszukaj.

Napisano

Dzięki za info. Tak się złożyło, że właśnie zębatka 36T NarrowWide Argon-a "mi się kupiła" okazyjnie :-)

A miała to być konfiguracja roweru finalna aż do wiosny...


 

 

No i wychodzi mi na to, że będę musiał zmienić kasetę na 11-36 najpierw aby zębatka 40T była z nią kompatybilna, tak ?

 

Niech ktoś mnie jeszcze w tym upewni, proszę. Wnioskuję, że w przypadku posiadania takiej kasety (11-34) wymiana pojedynczych koronek tak aby wskoczyła 40T nie ma sensu, tak ? Kupowanie 11-36 tylko po to aby zaraz wrzucać tam 40T +16T też nie za bardzo wygląda...

Pozostaje chyba po prostu zakup takiej SunRace MX3 (jest co prawda o 70g cięższa niż obecna 11-34T ale trudno...)

Napisano

Sprzęgło według mnie upośledza pracę przerzutki niezależnie od wielkości maksymalnej koronki.

10 rzędowe przerzutki Shimano działają dobrze tylko do kasety 11-40. Dla kaset 11-42 (10rzędowych) wymagana jest albo przerzutka 10rz SRAM albo Shimano 11rz.

Napisano

Panowie, możecie się zdecydować - jeden kategorycznie twierdzi że przerzutki Shimano 10s nie będą działać z 42T i przekleja w kółko tę samą wypowiedź, a drugi obok pisze, że działa... ;)

 

pavvelll, czemu taki kiepski łańcuch? Nie szkoda kasety?

Napisano

Shimano 10s działa z 42z, ale precycja zmiany biegów na mniejszych koronkach pozostawa wiele do życzenia. Żaden patent na to nie pomoże i już. Uwierz mi, przećwiczyłem wszystko, co mogło poprawić pracę ZEE na 11-42. Konstrukcja wózka do kaset 11-42 i większych musi być po prostu inna i górne kółko musi być zamocowane z offsetem a nie na osi obrotu wózka:

OneUp-Components-RAD-Cage-Pulley-Wheel-p

Napisano (edytowane)

To właśnie wynika z różnicy skosów kasety i przerzutki. Jak zmieniliśmy skos kasety, to powinniśmy zmienić skos przerzutki. Nie czynimy tego, to mamy problemy w działaniu (bądź na małych, bądź na dużych koronkach). Prawda znana od dawna i oczywista do przewidzenia. Jakaś tolerancja zawsze jest, ale to nie guma, w nieskończoność nie można. Z cała pewnością można powiedzieć, że z 11-40, a tym bardziej z 11-42 nie będzie nigdy tak dobrze jak z 11-36. Gdzie jednak znajduje się granica zadowolenia?

Edytowane przez Arni220
Napisano

Ok, przyjmuję argumentację. Każdy może też mieć różny poziom tolerancji na ewentualną kapryśność napędu ;)

Czyli najwyżej rd-m675 będzie musiała zostać zastąpiona rd-m7000 i wtedy powinno być git. Manetka może zostać 10-rzędowa i będzie to działać z kasetą 10s typu Sunrace 11-42, dobrze rozumiem?

Czy ja dobrze widzę, że m7000 jest dostępna tylko że średnim wózkiem? Jest jeszcze jakaś mutacja m7000 pod 10s z długim wózkiem, chyba że to jakieś błędy w opisach..?

Napisano

Hej, potrzebna porada co do rozmiaru zębatki, jazda bardziej kadencyjna, mniej siłowa, łyda przeciętna (teren to praktycznie większość płaskich lasów, lekki teren) koło 26:

przy kasecie 9 b. 11-28

przy kasecie 9 b. 11-32

ilość zębów 32 czy 34 lub 36 ?

Pod korbę xtr'a 970 potrzebne podkładki dystansowe do kominów (czy skracać kominy)

 

Napisano

Mnie bardzo przekonują argumenty mówiące o upośledzonej pracy napędów 1x10.

Ewidentnie musimu wybrać, albo mocno ograniczamy zakres zostawiając standardową kasetę albo godzimy się na gorszą pracę napedu.

Ja wybieram na kolejny sezon 2x10 choć mocno się wahałem, już nawet graty były w koszyku.

Napisano

Mx3 11-42, zee, hg1054, manetka slx. Zalozylem. Jedyny problem jaki mam to słabo zmienia sie bieg z 8 na 9, ale zmienia. Poza tym wszystko ok. A śruby regulującą wysokość wózka nie wkręciłem do końca. Zobaczę jutro w trasie dokładniej bo dziś tylko pomału kolka na podwórku kręciłem.

Napisano

jaka zębatka przód do fula ? obecnie 24/36 11-36 , myśle nad 30-32 , rama będzie pod koła 29 cali 140 skoku , obecnie podjeżdzam każdą górke w okolicy , a najwyższych biegów używam tylko po płaskim , nie czuje potrzeby zbytniego dokręcania w dół

Napisano

Nikt, Ci tego nie wywróży, szczególnie, że nie podałeś jaka będzie kaseta. 

 

Zacznij od matematyki i testów. Oblicz jakie będzie najniższe i najwyższe przełożenie w nowej konfiguracji, potem wykorzystując obecną konfigurację sprawdź czy to Ci wystarczy.

np. 30t i na kasecie 36, to mniej więcej tyle samo co obecnie młynek 24t a na kasecie 30(strzelam). To samo dla twardych przełożeń i już wiesz o ile musisz obciąć zakres. Jedziesz w teren i  sprawdzasz czy to ci wystarczy. 

Wszystko można obliczyć w głowie, lub skorzystać gotowego kalkulatora.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...