Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

popio, dnia 26 Cze 2016 - 10:01 AM, napisał: modrzew ,szose mam stoi i sie kurzy, góral bardzej unwersalny jeżdze glownie lasy pola dukty szutry asfalty wiec szosa nieogarnie. modrzew jak 1x9 ma sie do 1x8 bo taka zmiana mnie kusi.kusi mnie wytrzymałosc i pancerność napedu. @popio - coś dla Ciebie chyba - EX1 | SRAM Mountain | SRAM

tylko zastanawiam sie nad jednym czy nie lepije ogarnac tą pancerna stalową kasete srama 8rz z jakas kompatybilną korbą za 3 razy mniejsza kwotę niz EX1.

Z drugiej strony ciekawa opcja czyli 1x8 nie odchodzi do lamusa

 

Napisano

A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk.

Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony.

 

Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano

UP

 

Pantani zrobił Alpe d'Huez rowerem w podobnym czasie co ja samochodem, bo chłodnica nie dawała rady. Wszystko jest możliwe. Niemniej czteropak czeka na każdego kto tam ze mną pojedzie i mi to zaprezentuje, szczerze i bez kpiny zapraszam na wspólną jazdę. 

Faktem jest że Schurter jeździ na 38-50, czasem 40-50. Nadal bardziej miękko niż kolega dankams. Ale może ma słabszą nogę :P

 

Napisano

Kidot, to nie wiem jaki poziom prezentujesz skoro co 32:11 wystarcza. Proste porównanie na podstawie mojego ostatniego maratonu gdzie na szybkim zjeździe ok. 1,5km i ok. -3-5% ja jechałem ponad 47 bo wolno jadę. Wiele osób przekraczało tam 50km/h, a najlepsi jechali ponad 56. To są dane porównawcze ze Strawy.

Na tym zjeździe miałem 36:12 bo taką miałem kasetę i mi brakło. Rozkręcałem młynek i nic nie szło do przodu, wyprzedzali mnie, a jest to przypomnę cięższe przełożenie niż 32:11.

I samo porównanie, przy kadencji 100 na 36:11 uzyskamy z koła 29" 45,7 km/h gdzie z przełożenia 32:11 trzeba by rozkręcić wiatrak do nie małych 113 obrotów. Także mowa, że 32 na korbie jest dobre do ścigania tyczy chyba tych z końca stawki (bez obrazy oczywiście)

 

Nie wiem w jakich maratonach bierzesz udział ale przy tych prędkościach to podejrzewam że jakaś płaska Mazovia. Ja osobiście jeżdżę na Absolut Black ovalu 28T z kasetą 11 - 42T (42 od A2Z) i w Świętokrzyskich Maratonach i Cyklokarpatach spokojnie wystarcza. Żeby tylko było tyle siły żeby to rozkręcić. 

Piszesz o zjazdach na których "przecinaki" tylko się wykazują. Ja widzę na MTB Cross Maraton jak wciągają pod górę albo co gorsza pchają bo takie twarde przełożenia że tylko proste lub zjazdy, trochę górki i już płaczą. 

 

Wiatrak 113 ??  

 

Nie wiem z jaką kadencją jeździsz ale kadencja 90 to jest standard, a 113 to nie jest nic ogromnego. 130 to już jest wiatrak. 

 

Jeżeli nie jesteś w stanie jechać z taką kadencją to znaczy że masz "zbyt twardo". Też wcześniej myślałem, że to są jakieś zawrotne kadencje do póki nie zacząłem jeździć z miernikiem i obserwować najlepszych z najlepszych. Udowodnione jest, że jazda z wyższą kadencją jest bardziej wydajna niż przepychanie korby. To tylko się wydaje, że gość obok Ciebie młynkuje i nie jedzie :-). 

 

Ja uważam że dla przeciętnego użytkownika za jakiego się uważam spokojnie wystarcza zestaw przód oval 28T z kasetą 11x42 - 10S. Ogarnia to bardzo ładnie SRAM X9. 

 

No chyba że na forum są sami N1NO i Absalon. :-)

Napisano

Chciałbym zobaczyć jak podjeżdżasz na 34-36 czarnym z rybakówki w stronę Spacerowej.

Nawet jestem skłonny postawić 4pak jakbym miał zaszczyt to kiedyś zobaczyć ;)

 

Co do moich doświadczeń, zaczynałem od 38-24 z kasetą 11-36 w kole 29er, zmieniłem na 38-22, była za duża różnica, mam od już dość dawna 36-22, optimum dla mnie.

 

Miałem w międzyczasie romans z NW 34t, na Toruń i Mazovie starczało w zupełności, w góry nigdy się z tym nie pchałem, zawsze dokręcałem młynek i przerzutkę.

 

Obecnie kusi mnie oval 32t, do tego musiałbym założyć 11-46 bo inaczej nie uciągnę.

 

 

Co do zabawnej dyskusji o v-max. Podbijam stawkę, 74.9km/h na przełożeniu 36-11 w kole 29, zjazd ul.Rakoczego w GDA, 10% według znaków.

Widocznie nie mialem okazji tam jechac. Faktycznie stwierdzenie wszystko jest odwazne I na pewno sa miejsca gdzie z takim setem nie dam rady. Jednak na razie nie czuje brakòw tam gdzie dojechalem.

A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk.

Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony.

 

Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Trochę zmienię temat- próbował ktoś miksu zmieniarki Deore M610 z długim wózkiem i kasety 11-42? shimano podaje największą koronkę jako 36, ale może jednak...? :)

Napisano

Ja uważam że dla przeciętnego użytkownika za jakiego się uważam spokojnie wystarcza zestaw przód oval 28T z kasetą 11x42 - 10S.

Tak, z nastawieniem na podjazdy, bo jakiekolwiek przyciśnięcie na płaskim nie wchodzi w grę.

Napisano

Kupiłem zębatkę 40T. Do zębatki dostałem podkładkę i nie wiem czy mam ją wsadzać, i gdzie...Ktoś wie? 

ygaGIff.jpg

Napisano

Jak masz kasete srama to daj ja miedzy kasetę a zebatke a jak shimano to daj ja za zebatke albo w ogóle nie dawaj

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Zakończyłem zabawę z budowaniem 1x10. Co prawda nie mam nic od HCC, ale i tak się pochwalę, przy okazji potwierdzę kompatybilność części ze sobą - a to może się komuś przydać. Przerzutka ogarnia 40T, precyzja zmiany biegów spadła minimalnie. Łańcuch lata po całej kasecie normalnie, tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej. Czuć minimalne dziury w okolicach zębatki 16T na kasecie. Ogólnie jestem zadowolony. Ścigantem nie jestem, moje średnie mieszczą się w zakresie 16~21 km/h, 

 

Zębatka korby - Banless 32T, 104 BCD

Korba - Shimano FC-522 Octalink

Łańcuch - Campagnolo C10 veloce

Kaseta - Shimano CS-HG50-10 11-36T

Manetka - Shimano Deore SL-M610

Przerzutka - Shimano SLX RD-670

Modyfikacje kasety - Zębatka 40T a2z, zębatka 16T Shimano XT

 

q2Qecca.jpg

Napisano

 

 

tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej.

Domyślam się gdzie :) Na przejściu z 13 na 16 i z 16 na 19 oraz w odwrotnym kierunku. Dla czego? Bo dałeś koronkę od kasety XT, która normalnie ma układ zębów do współpracy z 14 i 18. Co zrobić by zaskoczyło prawidłowo? Wypiłować iglakiem ten wąski wypust i tak okręcić, by wycięcia ułatwiające zmianę ułożyły się w prawidłowy układ z pozostałymi zębatkami. Jeśli nie poprawi to całkowicie pracy, to przynajmniej częściowo, bo wywaliłeś dwie, a wstawiłeś jedną i albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da.

Napisano

 

 

albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da.

Więc pozostanie tak jak jest. Nie jest to na tyle długi czas, żeby się tym przejmować, można wyczuć, ale nie przeszkadza  :thumbsup: Dzięki za info.

Napisano

Szybkie pytanie - SRAM GX, ktoś coś? Jakieś doświadczenia?

 

Zee już miałem, teraz czas na coś z drugiego obozu (no i zdecydowanie bardziej pasuje mi wizualnie).

GX Type 2.1 10sp, krótki wózek + dowolna manetka 10sp, niekoniecznie GX.

Napisano

Przetestuje to w najblizszy weekend. Mam juz gxa ze srednim w domu. Z krotkim uważaj bo już przy dokladce 40t przerzutka dziala przy tylko jednej dlugosci łańcucha. Z 42t nie ma zadnych zdjec ani filmow więc nie wiem.

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Szybkie pytanie - SRAM GX, ktoś coś? Jakieś doświadczenia?

 

Zee już miałem, teraz czas na coś z drugiego obozu (no i zdecydowanie bardziej pasuje mi wizualnie).

GX Type 2.1 10sp, krótki wózek + dowolna manetka 10sp, niekoniecznie GX.

 

Mam u siebie GX (na średnim wózku), działa dobrze ogarnia 42t bez problemu. U mnie jedyny problem jaki mam po roku uzytkownia to wyruchany gwint śruby regulującej odległość kółka od kasety (po sezonie pójdzie na gwarancję).

Napisano

U mnie ten gwint popsul sie przy montażu. Jeszcze problemem jest to ze po wkreceniu tej sruby na maxa, praktycznie zeslizguje sie z elementu na którym sie opiera.

 

Btw. Myslisz ze jest szansa ze ci to uznaja na gwarancji?

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

U mnie ten gwint popsul sie przy montażu. Jeszcze problemem jest to ze po wkreceniu tej sruby na maxa, praktycznie zeslizguje sie z elementu na którym sie opiera.
Widzę, że nie jestem odosobniony w tym problemie :D mi się ześlizgiwał do czasu tuningu przeprzutki, teraz jest ok

 

 

 

Btw. Myslisz ze jest szansa ze ci to uznaja na gwarancji?
Szczerze nie wiem, po sezonie spróbuje (jak mi reklamację uznają, to GX pogonię i w jego miejsce pojawi się 1x10 na m7000). 
Napisano

Karbonowy mówi ze szansa na uznanie reklamacji jest prawie zerowa. Jak ja stuningowales? Masz fotki? Zerwany gwint to najmniejszy problem bo dam nakretke ale to zeslizgiwanie...

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Napisano

W miejscu zaznaczonym na czerwono złapalem śrubę nakrętkami (jak donrze skręcisz to nie drgnie). Dodatkowo na koniec śruby nakreciłem 4/5 nakrętek, żeby zwiększyć pole na którym opiera się hak (bez nakretek obslizgiwało się dalej, po załozeniu jest git). Zdjecia zrobie potem.

1.jpg?screen 1.jpg
 
Napisano (edytowane)

Nakretki mam. Nie pomyślałem zeby nakręcić na koniec śruby. Zobaczymy co to da

 

 

E:patent z nakretkami genialny. Potrzebuję tylko dluzszej twardej sruby i będzie idealnie. Dzieki ! :)

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Bejker

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...