Skocz do zawartości

[napęd 1x10] Test napędu 1x10 opartego na zębatkach HCC Components


rambolbambol

Rekomendowane odpowiedzi

Chopie ale to nie jest reguła! U mnie zarówno w fullu jak i facie 11t wygląda jak nowa bo przy jeździe TERENOWEJ może używam jej w <1% czasu.

O właśnie do tego zmierzam, ty masz poprawnie ustawiony napęd i dla tego nie jesteś w stanie zajechać 11z., a tym bardziej po 2kkm. Zmiękczysz korbę to z 1% zrobisz 10% i 11 padnie w moment tym bardziej, że jej wielkość nie idzie w parze z wytrzymałością.

 

Bardzo fajne wytłumaczenie zasady doboru napędu, warto poczytać szczególnie ta część o doborze pod tzw. przełożenia przelotowe:

http://uzurpator.com.pl/?dobor-zakresu-teoria,90

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modrzew ,szose mam stoi i sie kurzy, góral bardzej unwersalny jeżdze glownie lasy pola dukty szutry asfalty wiec szosa nieogarnie.

modrzew jak 1x9 ma sie do 1x8 bo taka zmiana mnie kusi.kusi mnie wytrzymałosc i pancerność napedu.

 

 

@popio - coś dla Ciebie chyba - https://www.sram.com/sram/mountain/family/ex1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej Hej

Czy do RD-M615 Deore tej ze sprzęgłem podejdzie tarcza 42T z tyłu czy tylko 40T? Wózek wolałbym GS, czy musi być SGS? 

Tak patrze też na zakres kasety i lepiej zamiast 16T dać 18T w miejsce 17T i 19T. Ma ktoś może zębatke 18T?  :D

 

EDIT:

Czy 18T z kasety CS-6800 podejdzie? Albo CS-6600?

Edytowane przez jogi109
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem w swoim marinie firmowa 32 na ovala 34. W polaczeniu z kaseta 36 wszystko w TPK podjade.

 

Chciałbym zobaczyć jak podjeżdżasz na 34-36 czarnym z rybakówki w stronę Spacerowej.

Nawet jestem skłonny postawić 4pak jakbym miał zaszczyt to kiedyś zobaczyć ;)

 

Co do moich doświadczeń, zaczynałem od 38-24 z kasetą 11-36 w kole 29er, zmieniłem na 38-22, była za duża różnica, mam od już dość dawna 36-22, optimum dla mnie. 

 

Miałem w międzyczasie romans z NW 34t, na Toruń i Mazovie starczało w zupełności, w góry nigdy się z tym nie pchałem, zawsze dokręcałem młynek i przerzutkę.

 

Obecnie kusi mnie oval 32t, do tego musiałbym założyć 11-46 bo inaczej nie uciągnę.

 

 

Co do zabawnej dyskusji o v-max. Podbijam stawkę, 74.9km/h na przełożeniu 36-11 w kole 29, zjazd ul.Rakoczego w GDA, 10% według znaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

popio, dnia 26 Cze 2016 - 10:01 AM, napisał: modrzew ,szose mam stoi i sie kurzy, góral bardzej unwersalny jeżdze glownie lasy pola dukty szutry asfalty wiec szosa nieogarnie. modrzew jak 1x9 ma sie do 1x8 bo taka zmiana mnie kusi.kusi mnie wytrzymałosc i pancerność napedu. @popio - coś dla Ciebie chyba - EX1 | SRAM Mountain | SRAM

tylko zastanawiam sie nad jednym czy nie lepije ogarnac tą pancerna stalową kasete srama 8rz z jakas kompatybilną korbą za 3 razy mniejsza kwotę niz EX1.

Z drugiej strony ciekawa opcja czyli 1x8 nie odchodzi do lamusa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk.

Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony.

 

Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

 

Pantani zrobił Alpe d'Huez rowerem w podobnym czasie co ja samochodem, bo chłodnica nie dawała rady. Wszystko jest możliwe. Niemniej czteropak czeka na każdego kto tam ze mną pojedzie i mi to zaprezentuje, szczerze i bez kpiny zapraszam na wspólną jazdę. 

Faktem jest że Schurter jeździ na 38-50, czasem 40-50. Nadal bardziej miękko niż kolega dankams. Ale może ma słabszą nogę :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kidot, to nie wiem jaki poziom prezentujesz skoro co 32:11 wystarcza. Proste porównanie na podstawie mojego ostatniego maratonu gdzie na szybkim zjeździe ok. 1,5km i ok. -3-5% ja jechałem ponad 47 bo wolno jadę. Wiele osób przekraczało tam 50km/h, a najlepsi jechali ponad 56. To są dane porównawcze ze Strawy.

Na tym zjeździe miałem 36:12 bo taką miałem kasetę i mi brakło. Rozkręcałem młynek i nic nie szło do przodu, wyprzedzali mnie, a jest to przypomnę cięższe przełożenie niż 32:11.

I samo porównanie, przy kadencji 100 na 36:11 uzyskamy z koła 29" 45,7 km/h gdzie z przełożenia 32:11 trzeba by rozkręcić wiatrak do nie małych 113 obrotów. Także mowa, że 32 na korbie jest dobre do ścigania tyczy chyba tych z końca stawki (bez obrazy oczywiście)

 

Nie wiem w jakich maratonach bierzesz udział ale przy tych prędkościach to podejrzewam że jakaś płaska Mazovia. Ja osobiście jeżdżę na Absolut Black ovalu 28T z kasetą 11 - 42T (42 od A2Z) i w Świętokrzyskich Maratonach i Cyklokarpatach spokojnie wystarcza. Żeby tylko było tyle siły żeby to rozkręcić. 

Piszesz o zjazdach na których "przecinaki" tylko się wykazują. Ja widzę na MTB Cross Maraton jak wciągają pod górę albo co gorsza pchają bo takie twarde przełożenia że tylko proste lub zjazdy, trochę górki i już płaczą. 

 

Wiatrak 113 ??  

 

Nie wiem z jaką kadencją jeździsz ale kadencja 90 to jest standard, a 113 to nie jest nic ogromnego. 130 to już jest wiatrak. 

 

Jeżeli nie jesteś w stanie jechać z taką kadencją to znaczy że masz "zbyt twardo". Też wcześniej myślałem, że to są jakieś zawrotne kadencje do póki nie zacząłem jeździć z miernikiem i obserwować najlepszych z najlepszych. Udowodnione jest, że jazda z wyższą kadencją jest bardziej wydajna niż przepychanie korby. To tylko się wydaje, że gość obok Ciebie młynkuje i nie jedzie :-). 

 

Ja uważam że dla przeciętnego użytkownika za jakiego się uważam spokojnie wystarcza zestaw przód oval 28T z kasetą 11x42 - 10S. Ogarnia to bardzo ładnie SRAM X9. 

 

No chyba że na forum są sami N1NO i Absalon. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć jak podjeżdżasz na 34-36 czarnym z rybakówki w stronę Spacerowej.

Nawet jestem skłonny postawić 4pak jakbym miał zaszczyt to kiedyś zobaczyć ;)

 

Co do moich doświadczeń, zaczynałem od 38-24 z kasetą 11-36 w kole 29er, zmieniłem na 38-22, była za duża różnica, mam od już dość dawna 36-22, optimum dla mnie.

 

Miałem w międzyczasie romans z NW 34t, na Toruń i Mazovie starczało w zupełności, w góry nigdy się z tym nie pchałem, zawsze dokręcałem młynek i przerzutkę.

 

Obecnie kusi mnie oval 32t, do tego musiałbym założyć 11-46 bo inaczej nie uciągnę.

 

 

Co do zabawnej dyskusji o v-max. Podbijam stawkę, 74.9km/h na przełożeniu 36-11 w kole 29, zjazd ul.Rakoczego w GDA, 10% według znaków.

Widocznie nie mialem okazji tam jechac. Faktycznie stwierdzenie wszystko jest odwazne I na pewno sa miejsca gdzie z takim setem nie dam rady. Jednak na razie nie czuje brakòw tam gdzie dojechalem.

A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk.

Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony.

 

Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończyłem zabawę z budowaniem 1x10. Co prawda nie mam nic od HCC, ale i tak się pochwalę, przy okazji potwierdzę kompatybilność części ze sobą - a to może się komuś przydać. Przerzutka ogarnia 40T, precyzja zmiany biegów spadła minimalnie. Łańcuch lata po całej kasecie normalnie, tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej. Czuć minimalne dziury w okolicach zębatki 16T na kasecie. Ogólnie jestem zadowolony. Ścigantem nie jestem, moje średnie mieszczą się w zakresie 16~21 km/h, 

 

Zębatka korby - Banless 32T, 104 BCD

Korba - Shimano FC-522 Octalink

Łańcuch - Campagnolo C10 veloce

Kaseta - Shimano CS-HG50-10 11-36T

Manetka - Shimano Deore SL-M610

Przerzutka - Shimano SLX RD-670

Modyfikacje kasety - Zębatka 40T a2z, zębatka 16T Shimano XT

 

q2Qecca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej.

Domyślam się gdzie :) Na przejściu z 13 na 16 i z 16 na 19 oraz w odwrotnym kierunku. Dla czego? Bo dałeś koronkę od kasety XT, która normalnie ma układ zębów do współpracy z 14 i 18. Co zrobić by zaskoczyło prawidłowo? Wypiłować iglakiem ten wąski wypust i tak okręcić, by wycięcia ułatwiające zmianę ułożyły się w prawidłowy układ z pozostałymi zębatkami. Jeśli nie poprawi to całkowicie pracy, to przynajmniej częściowo, bo wywaliłeś dwie, a wstawiłeś jedną i albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da.

Więc pozostanie tak jak jest. Nie jest to na tyle długi czas, żeby się tym przejmować, można wyczuć, ale nie przeszkadza  :thumbsup: Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestuje to w najblizszy weekend. Mam juz gxa ze srednim w domu. Z krotkim uważaj bo już przy dokladce 40t przerzutka dziala przy tylko jednej dlugosci łańcucha. Z 42t nie ma zadnych zdjec ani filmow więc nie wiem.

 

Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - SRAM GX, ktoś coś? Jakieś doświadczenia?

 

Zee już miałem, teraz czas na coś z drugiego obozu (no i zdecydowanie bardziej pasuje mi wizualnie).

GX Type 2.1 10sp, krótki wózek + dowolna manetka 10sp, niekoniecznie GX.

 

Mam u siebie GX (na średnim wózku), działa dobrze ogarnia 42t bez problemu. U mnie jedyny problem jaki mam po roku uzytkownia to wyruchany gwint śruby regulującej odległość kółka od kasety (po sezonie pójdzie na gwarancję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...