Damian98 Napisano 15 Września 2015 Napisano 15 Września 2015 (edytowane) Siemka. Mam pytano. Posiadam korby Shimano fc590 z 3 blatami. Czy przy montażu zębatki narrow wide hello mtb będę potrzebował specjalnych śrub mocujacych? Mam podkładki o grubości 2mm które są pod średnicę śrub(przydadza się?) Edytowane 15 Września 2015 przez Damian98 Cytuj
dankams2 Napisano 16 Września 2015 Napisano 16 Września 2015 Ja zamawiając zębatkę zamówiłem także podkladki, jednak sa z tak miękkiego materiału że zmieliło,je po 50m. W efekcie kominy skręciłem na maksa bez podkładek, a linię łańcucha ustawiłem przekładając podkładkę po suportem z prawej na lewą stronę. Cytuj
qb41 Napisano 18 Września 2015 Napisano 18 Września 2015 Witam, Pytanie: mam przerzutkę xt 786 shadow + - jaką zębatkę do kaset kupić lepiej 40t czy 42t ? czy shimano obsłuży 42t ? krótki wózek. Cytuj
qb41 Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Czyli brać 40. Nie będzie żadnych problemów? Cytuj
rambolbambol Napisano 19 Września 2015 Autor Napisano 19 Września 2015 Shimano bez RAD Cage nie obsłuży ci 42z. Nie będziesz miał płynności przy zmianie małych koronek. Przy 40z nie będzie problemów. Cytuj
6rz Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 5 tyś. km i kilkanaście maratonów (40t+shimano xt 786 shadow+) bez problemów zębatka od hell'o Cytuj
Eazy Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Czy ktoś próbował 1x10/11 z owalną zębatką narrow-wide? Zastanawiam się ile w tym marketingu a na ile to faktycznie działa. Przy przerzutce jest kłopotliwe, ale przy przechodzeniu na 1xX wydaje się być warte spróbowania. Np. taka: http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html Cytuj
ishi Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Z tego co ludzie piszą to samo nie podjeżdża nadal trzeba kręcić. Jest bardziej płynnie i to na stromiznach ma znaczenie. Z tego co wiem to nie pasuje to wszystkich korb jak leci. Czasami coś trzeba na ramieniu przypiłować. Cytuj
Eazy Napisano 19 Września 2015 Napisano 19 Września 2015 Pod moją korbę (SLX) powinno podejść. Przymierzałem się do NW Renthal'a. Tutaj w podobnych pieniądzach jest owal. Zastanawiam się, czy jest sens się w to pchać Wiadomo, że noga musi podawać, ale jeżeli dystrybucja mocy miałaby być bardziej płynna i miałoby się trochę lepiej podjeżdżać to może warto? Jestem ciekaw, czy ktoś 'ujeżdża' taki blat. Cytuj
Lumperator Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Zdania na temat tarcz owalnych są podzielone. Na szybkie sprinty i siłowe podjazdy wydaje się to OK, ale do pokonywania wielu km w ciągu dnia nie widze tego. Wydaje mi się, że martwy punkt jest potrzebny do chwilowego odpoczynku w kolanie. Jesli już miałbym na tym jeździć, to z bardzo lekko zaowaloną tarczą, aby w niewielkim stopniu zmniejszyć martwy punkt. Cytuj
ishi Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 http://www.rovver.pl/index.php/sprzet_kat/eliptyczne-koronki/ Cytuj
Eazy Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Ciekawy opis na tej stronie. Chyba w przyszłym sezonie będzie przesiadka na 1xX z owalną tarczą i przetestuję, jak to się sprawdza w praktyce. Co do martwego punktu to teoretycznie nadal powinno być lżej dla nogi bo w dolnym położeniu blat ma mniejszą ilość zębów. Z tego co czytałem w punkcie, gdzie podajemy największą moc na korbę blat zachowuje się (przykładowo) jak 34z a w punkcie, gdzie moc mamy najmniejszą, jak np. 30z. Obawiam się tylko, że to bilet w jedną stronę... Cytuj
qb41 Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Panowie powiedzcie mi gdzie mogę zakupić zębatkę 40T czarną lub srebrną najlepiej A2Z bo jest to cały komplet z zębatką 16T. Nigdzie nie mogę znaleźć aby były dostępne od ręki. HCC na HelloMTb nie da się bo strona w remoncie Cytuj
Bejker Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Hcc wystawia na allegro a2z na bicyklonie i chyba na hadron sport Cytuj
dankams2 Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 napisz do hello to Ci sprzedadzą bezpośrednio. Mi przesłali ofertę na maila przelałem kasę i wysłali na drugi dzień. Polecam bardzo konkretni i kontaktowi. Cytuj
qb41 Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Na allegro nie ma nic z HCC, A2Z tylko w kolorze złotym lub czerwonym napisałem do hell'omtb zobaczę co mi odpiszą. Cytuj
Colonel Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 Z ciekawości - czy robi wielką różnicę tylna przerzutka ze sprzęgłem (w przypadku blatu nw) ? Cytuj
rambolbambol Napisano 20 Września 2015 Autor Napisano 20 Września 2015 (edytowane) Z moich testów wynika, że włączone sprzęgło nie robi to żadnej różnicy. Być może ma to znaczenie w zjazdowych dyscyplinach kolarstwa, ale w reszcie chyba nie. Wolę nawet jeździć bez sprzęgła, bo napęd pracuje ciszej i biegi lepiej się zmieniają. Długość łańcucha jest znacznie ważniejsza. Zawsze zostawiałem zobie łańcuch minimalnie dłuższy niż mógłby być, ale napęd 1x10 woli "dwa ogniwka mniej niż dwa więcej". Co do owalnych zębatek, to dopiero teraz zauważyłem, że te chińskie z mojego linku nie mają sensu. Owal jest tak ustawiony, że nie da absolutnie żadnego zysku mocy. Kiedyś Łukaszowi z HCC wysłałem to na temat owalnych blatów: Znalazłem cos świetnego na temat tych asymetrycznych blatów: http://www.trainsharpcyclecoaching.co.uk/images/osymetric-study.pdf Okazuje się, że całe sedno sprawy robija się o milimetry i bardzo małe kąty. Mało znany Hull zapewnia o 11% mniejsze obiążenie kolan i podnosi efektywną moc o 3.3% a popularny Q-Ring obiąża kolana o 1.5% więcej niż standardowy blat, przy jednocześnie 4,5% gorszym przekazie mocy (str 33). WNIOSEK: Słabo zaprojektowany owalny blat pogorszy wyniki rowerzysty względem okrągłego a dobrze zrobiony poprawi. W załączonym PDF masz dokładne wymiary i kąty różnych rozwiązań owalnych blatów. Warto może wykonać kopię kilku z tych najlepiej ocenionych (Hull str 14-15) A to widzieliście jako alternatywę dla RadCage: Kółko z offsetem i samobieżną koronką zębatki. We wrześniu nowe blaty owalne, to wyżej może się nie długo pojawi ... oj Komitet AkceptacyjnyTM będzie się pienił. Edytowane 20 Września 2015 przez rambolbambol Cytuj
ishi Napisano 20 Września 2015 Napisano 20 Września 2015 (edytowane) Dla mnie z kolei stałe sprzęgło sramowskie robi robotę. Zero trzepania na ostrych zjazdach. W facie z racji na wielkość kół mam dość długi tył (porównywalny z 29er) więc i długi łańcuch. NW klei do korby, a przerzutka trzyma łańcuch w ryzach. W mojej opinii to połączenie idealne. Edytowane 20 Września 2015 przez ishi Cytuj
Eazy Napisano 21 Września 2015 Napisano 21 Września 2015 Jestem ciekaw, jak te owale HCC mają się do Absolute Black (http://www.hcc-components.pl/produkty/zebatki-do-korb-owalne/ ). Jak zgłębiałem temat to faktycznie koncepcji owalu jest kilka i nie wszystkie wydają się sensowne jeżeli chodzi o ułożenie owalu względem ramion korby. Jeden i drugi produkt robiony w Polsce. Jeżeli 'geometrię' mają taką samą to pewnie zaważy cena Niepokoi mnie natomiast ta wzmianka o piłowaniu ramion korby w przypadku HCC. Absolute Black nic takiego nie wspominają u siebie na stronie. Na dobrą sprawę ceny są zbliżone do dobrych NW. Kwestia wyboru odpowiedniego rozmiaru i sensownej 'geometrii' owalu względem korby, żeby było lepiej a nie gorzej Argumentacja (marketing?) Absolute Black brzmi przekonująco. Na ten moment to mój faworyt. Jeżeli do wiosny się nie pojawi coś ciekawszego to pewnie od nich zakupię blat na testy. Cytuj
6rz Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 właśnie zamontowałem(nowy) owal od HCC, wszystko działa elegancko, zero problemów. Odczuwalna zmiana na korzyść w płynności pedałowania oraz łatwiejsze podjeżdżanie. Napiszę więcej, kiedy zrobię większy przebieg. Cytuj
crupez Napisano 9 Października 2015 Napisano 9 Października 2015 Na targach w Kielcach jeździłem pa hali rowerem z owalem z przodu i za nic nie mogłem się dopatrzeć różnicy w pedałowaniu Cytuj
modrzew Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 A co można sprawdzić jeżdżąc po hali? Że rower jedzie? Cytuj
drezyna Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Siem Wymyslilem że zrobię wozidlo 1x10 na miasto i lasoparki, coś na zasadzie crossa. Jaka tarczę dalibyście na przód przy kasecie 11-36, kole 28 x 47c, 36 czy 38 ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.